Kirjoittaja Aihe: Ubuntu MATE 14.10.  (Luettu 13317 kertaa)

yaquya

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Ubuntu MATE 14.10.
« : 29.08.14 - klo:07.11 »
Sovellukset-Sijannit-Järjestelmä -ystäville hyviä uutisia

http://www.omgubuntu.co.uk/2014/08/ubuntu-mate-remix-course-become-official-flavour

Muiden mukana myös 14.10 Beta 1 on julkaistu.

https://ubuntu-mate.org/blog/ubuntu-mate-beta1/

Näitä vaihtoehtoja alkaa olla jo aika paljon, xfce, lxde, mate... No, hyvähän se kai vaan on. On tuossa
kieltämättä oma hohtonsa ja nostalgian tunteensa :)

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Ubuntu MATE 14.10.
« Vastaus #1 : 02.10.14 - klo:22.46 »
Joo, alkaa oleen vaihtoehtoja ja samalla homma lähtee rönsyilemään niin ettei enään yhtäkään saada tehtyä kunnolla. Jotenkin tämä homma näyttää alkavan meneen noin ja tuohon suuntan... Päinvastainen suunta olisi ihan jees, että työpöytä vaihtoehdot supistettaisiin max 4:jään ja ne pyrittäisiin sitten tekemään kunnolla. Mutta... voihan tässä maailmassa periaatteessa toivoa ihan mitä tahansa...   8)

Tuohon on helppo yhtyä. Unitystä en pidä. Asennettani tuohon voisin korjata - ehkä pitäisi käyttää enemmän kuin pienen kokeilun verran. Joskus voisi olla kiva kokeilla Maccia. KDE on hieno, mutta sillä ei pärjää ilman gtk sovelluksia. LXDE on simppeli. Vasemman alakulman valikosta löytyy tarvittava. Unityssä menee tovi, että saa edes päätteen auki.

ubpappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1460
    • Profiili
Vs: Ubuntu MATE 14.10.
« Vastaus #2 : 03.10.14 - klo:23.59 »
Tästä minä tykkään  ;D
xubuntu 18;rasberry
acer aspire XC,näyttönä Toshiba tv ja vga päte...
Ymmärtää epätäydellisesti vain
suomea...;)

Jos tiedät vastaa, jos luulet tietäväsi vastaa.
Jos et tiedä/ymmärrä...älä vastaa.vanhuus tullee muillennii :))

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: Ubuntu MATE 14.10.
« Vastaus #3 : 04.10.14 - klo:09.59 »
Unityssä menee tovi, että saa edes päätteen auki.

Noin sekunti, CTRL+ALT+T. ;)

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Ubuntu MATE 14.10.
« Vastaus #4 : 04.10.14 - klo:11.10 »
Unityssä menee tovi, että saa edes päätteen auki.

Noin sekunti, CTRL+ALT+T. ;)
Tuo toimii myös Lubuntussa. Joskus kun neuvoo ihmisiä puhelimessa tuntuu vaan se päätteen löytäminen hankalalta. Pääteikkuna, konsoli, terminaali, xterm,...nimet ja paikat vaihtuvat. Kun moinen on auki kyllä sitten osaan kertoa millä komennolla vaikka levy liitetään.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Ubuntu MATE 14.10.
« Vastaus #5 : 04.10.14 - klo:13.02 »
Mulla ei Unityssä, 14.04  mennyt edes sekuntia, kun pääte aukesi.  No, tehoja on myllyssä. Liikaa on kyllä vaihtoehtoja, satun kyllä pitämään Unitystä. Onhan mulla viellä Kubuntu KDE 5 Plasma, joka houkuttelee ainoaksi pöydäksi?  8)
« Viimeksi muokattu: 04.10.14 - klo:13.09 kirjoittanut shelby »
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Ubuntu MATE 14.10.
« Vastaus #6 : 04.10.14 - klo:16.03 »
Mulla ei Unityssä, 14.04  mennyt edes sekuntia, kun pääte aukesi.  No, tehoja on myllyssä. Liikaa on kyllä vaihtoehtoja, satun kyllä pitämään Unitystä. Onhan mulla viellä Kubuntu KDE 5 Plasma, joka houkuttelee ainoaksi pöydäksi?  8)
Tuota KDE 5 on pitänyt kokeilla. Nyt 4.13 käynnissä. Jos tehoa myllyssä KDE 5 kääntyy melko nopsaan. Joskus muinoin KDE:n kääntämiseen meni toista vuorokautta.  Lataamiseenkin meni aikaa. Aika vaiheessa tuo KDE 5 vielä on käsittääkseni. Wayland vielä kovasti vaiheessa. mutta tuotakin toki voi kokeilla. Ja sen päälle KDE ;D