Kirjoittaja Aihe: Onpa aggressiivista  (Luettu 8746 kertaa)

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2739
    • Profiili
Onpa aggressiivista
« : 13.05.14 - klo:21.37 »
Noin 15-20 vuoden aikana olen ollut jo aika monella keskustelupalstalla, mutta eipä ole vielä tullut vastaan toista samanlaista. Jos kerran "asia ei muutu", miksi ottaisin viestin muokattavaksi? Kysymykseni oli ihan vilpitön, haluan todella tietää mikä vika kysymyksessäni on, kun kukaan ei halua vastata. Keskustelun tasoa voi nostaa neuvomalla, ei aggressiivisella sensuroinnilla.

Storck

  • Vieras
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #1 : 13.05.14 - klo:21.42 »
Jep, tämä ei ole mikään suomi24-palsta vaan täällä on jokin taso.

Tervetuloa

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2739
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #2 : 13.05.14 - klo:21.47 »
Siellä en olekaan vielä ollut. Perl-nyyssi on toistaiseksi ollut opettavaisin. Vahinko vain että haluat pudottaa tämän palstan tasoa tempuillasi.

Storck

  • Vieras
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #3 : 13.05.14 - klo:21.50 »
Sori ettei haukku osu minuun, tämän palstan tapa on ollut aina ettei NOSTO-viestejä ole vaan viesti pysyy sellaisena jos sitä ei muokata. Siihen vastataan jos vastataan kun asiaa ymmärtävä sen lukee. Kaikkeen ei ole vastausta missään, suureen osaa on jopa täällä.

Samalla linjalla edelleen, teen vain "työtäni".

Antiwäkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #4 : 13.05.14 - klo:22.15 »
Mitä tähän foorumiin olen tutustunut, meininki on vieläpä hyvää verrattuna moneen foorumiin missä allekirjoittanut pyörii. Olen kuitenkin työskennellyt foorumeilla ylläpitotasolta aina vierailijana joten rehellisesti tiedän ja voin sanoa että tämän foorumin taso on korkealla keskitasosta. Tietysti, aina tällaisia yksittäisiä tapauksia esiintyy mutta kaikkea saatika kaikkia ei vaan voi miellyttää.
Android-, Windows- & iOS-tietämystä vuodesta 2009.

Samsung Galaxy S4 // Android 4.4.2 KitKat // Touchwiz // 4G+
Acer Aspire One // Ubuntu 14.04 LTS // Gnome // 3G+

Storck

  • Vieras
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #5 : 13.05.14 - klo:22.18 »
Tietysti, aina tällaisia yksittäisiä tapauksia esiintyy mutta kaikkea saatika kaikkia ei vaan voi miellyttää.

Siinäpä se, tämä ei ole sen ihmeellisempi tapaus kuin muutkaan. Sama kohtelu kaikille.

Kaikkia ei voi eikä tarvitse miellyttää. Kaikille samat säännöt niin sillä selvä.

Antiwäkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #6 : 13.05.14 - klo:22.24 »
Ja koska kyseessä on Ubuntua käsittelevä foorumi, miksei meininki voisi olla tämä? Täällä kuitenkin (minä mukaanlukien) on ihmisiä, jotka oikeasti haluavat oppia/löytää lisätietoja Ubuntusta ja hyödyntää niitä - jos haluaa vain kasvattaa viestimääräänsä ja jauhaa jatkuvasti asian vierestä, yleisvapaita foorumeitakin on netti pullollaan.
Android-, Windows- & iOS-tietämystä vuodesta 2009.

Samsung Galaxy S4 // Android 4.4.2 KitKat // Touchwiz // 4G+
Acer Aspire One // Ubuntu 14.04 LTS // Gnome // 3G+

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3425
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #7 : 14.05.14 - klo:16.13 »
Kommentti tähän, yleisellä tasolla ja hyvässä hengessä. Tämän palstan taso on hyvä, toivottavasti myös jatkossa. Samalla on kuitenkin todettava, että joidenkin moderaattoreiden tyyli on minusta turhan jyrkkä. Moderoinnin ei tarvitsisi olla töksähtelevän jäykkää ja virkaintoista. Asiat voi esittää myös mukavammin. Jos ei jaksa tai viitsi, niin on väärä henkilö moderaattoriksi.






qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5685
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #8 : 14.05.14 - klo:16.44 »
Vahinko vain että haluat pudottaa tämän palstan tasoa tempuillasi.
"Nostoviestit" pitäisi olla kielletty käytännössä joka paikassa. No toki jos aihe alkaa olla todella vanha tai voi tarjota lisää tietoa kysymyksestä/aiheesta voi käydä poikkeuksena.

Itse kun avaan foorumin, niin ensimmäisenä tarkistan "Uudet vastaukset viesteihisi" ja sen jälkeen "Näytä edellisen käynnin jälkeiset viestit". Monet ketjut tulee luettua, mutta mitään järkevää sanottavaa aiheeseen ei ole. Oletan että suurin osa aktiivisista kävijöistä toimii ihan samoin ja tähän ryhmään kuuluvat ei takuulla halua alkaa lukemaan valtavia määriä ns. ketjujen nostoviestejä, eli tältä osin mielestäni foorumin moderaattorit toimivat täysin oikein.

Timo Tamminen

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 571
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #9 : 14.05.14 - klo:20.15 »
Kommentti tähän, yleisellä tasolla ja hyvässä hengessä. Tämän palstan taso on hyvä, toivottavasti myös jatkossa. Samalla on kuitenkin todettava, että joidenkin moderaattoreiden tyyli on minusta turhan jyrkkä. Moderoinnin ei tarvitsisi olla töksähtelevän jäykkää ja virkaintoista. Asiat voi esittää myös mukavammin. Jos ei jaksa tai viitsi, niin on väärä henkilö moderaattoriksi.







Millä tavalla töksähtelevän jäykkää ja virkaintoista?

Siinä vaiheessa kun samalle henkilölle sanotaan kolmannen kerran, että käyttäisi esimerkiksi niitä code-tageja, niin alkaa mielestäni vika olla jo siellä vastaanottavassa päässä. :) Tämä ei siis koske mitenkään sinua, vaan noin esimerkkinä.
Ubuntu 20.04 LTS
Kubuntu 22.04 LTS
Intel Core i5-10400F
Nvidia GeForce GTX 1660 Super 6 Gt
16 Gt RAM
Intel nvme ssd 512 Gt
Samsung Spinpoint F1 640Gt SATA

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5685
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #10 : 14.05.14 - klo:20.29 »
No ei tuo tämänkään ketjun ensimmäinen vastaus nyt ihan siistein mahdollinen ole  ::)

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #11 : 14.05.14 - klo:20.30 »
No ei tuo tämänkään ketjun ensimmäinen vastaus nyt ihan siistein mahdollinen ole  ::)

Mutta aikasten selkeä ja täyttä asiaa....

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5685
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #12 : 14.05.14 - klo:20.33 »
No ei tuo tämänkään ketjun ensimmäinen vastaus nyt ihan siistein mahdollinen ole  ::)

Mutta aikasten selkeä ja täyttä asiaa....

Katsoppas ne viestin aikaleimat...

Kyllä minä ainakin suhtautuisin tuohon ihan täytenä piruiluna. Uusi käyttäjä kysyy erikseen, että missä homma meni pieleen ja vastaus on: Täällä on joku taso.

*edit*
Selvennetään. Ei tuo kyllä minusta todellakaan ole mikään vastaus kysymykseen.

Timo Tamminen

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 571
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #13 : 14.05.14 - klo:20.35 »
No ei tuo tämänkään ketjun ensimmäinen vastaus nyt ihan siistein mahdollinen ole  ::)

Mutta aikasten selkeä ja täyttä asiaa....

Katsoppas ne viestin aikaleimat...

Kyllä minä ainakin suhtautuisin tuohon ihan täytenä piruiluna. Uusi käyttäjä kysyy erikseen, että missä homma meni pieleen ja vastaus on: Täällä on joku taso.

Ottamatta sen enempää kantaa toisen moderaattorin toimintapaan totean vain, että kyseessä taisi olla ketjun turha nostoviesti, joka myös poistettiin turhana - ja näin tuleekin toimia. Jos nyt ymmärsin oikein.
Ubuntu 20.04 LTS
Kubuntu 22.04 LTS
Intel Core i5-10400F
Nvidia GeForce GTX 1660 Super 6 Gt
16 Gt RAM
Intel nvme ssd 512 Gt
Samsung Spinpoint F1 640Gt SATA

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5685
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #14 : 14.05.14 - klo:20.40 »
No ei tuo tämänkään ketjun ensimmäinen vastaus nyt ihan siistein mahdollinen ole  ::)

Mutta aikasten selkeä ja täyttä asiaa....

Katsoppas ne viestin aikaleimat...

Kyllä minä ainakin suhtautuisin tuohon ihan täytenä piruiluna. Uusi käyttäjä kysyy erikseen, että missä homma meni pieleen ja vastaus on: Täällä on joku taso.

Ottamatta sen enempää kantaa toisen moderaattorin toimintapaan totean vain, että kyseessä taisi olla ketjun turha nostoviesti, joka myös poistettiin turhana - ja näin tuleekin toimia. Jos nyt ymmärsin oikein.
Joo siis tuo poistaminen on jo käsitelty ja totesin itsekin, että se on varsin hyvä asia, että "nostoja" ei sallita.

Eli tarkoitin tätä kohtaa viestissä.
Lainaus
Kysymykseni oli ihan vilpitön, haluan todella tietää mikä vika kysymyksessäni on, kun kukaan ei halua vastata.
Ei tuo "Täällä on taso" minusta nyt kyllä oikein täytä vastauksen kriteerejä.

Antiwäkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #15 : 14.05.14 - klo:20.42 »
Noniin pojat pojat, rauhoittukaapa. Ei tämä maailmaa kaada.
Android-, Windows- & iOS-tietämystä vuodesta 2009.

Samsung Galaxy S4 // Android 4.4.2 KitKat // Touchwiz // 4G+
Acer Aspire One // Ubuntu 14.04 LTS // Gnome // 3G+

Timo Tamminen

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 571
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #16 : 14.05.14 - klo:20.43 »
Noniin pojat pojat, rauhoittukaapa. Ei tämä maailmaa kaada.

Itse ainakin olen kuin viilipytty. Ei tässä hämminkiä, kunhan keskustellaan. :)
Ubuntu 20.04 LTS
Kubuntu 22.04 LTS
Intel Core i5-10400F
Nvidia GeForce GTX 1660 Super 6 Gt
16 Gt RAM
Intel nvme ssd 512 Gt
Samsung Spinpoint F1 640Gt SATA

Storck

  • Vieras
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #17 : 14.05.14 - klo:20.45 »
Rauhoittukaapas nyt ja lukekaa kunnolla..

Aloittaja kysyi mikä vika on hänen kysymyksessä (toisessa aiheessaan) johon ei ole tullut vastauksia. Siihen en vastannut mitään.

Minun kommentti koski tuota nostoviestin/viestien poistoa => joku taso, viestit poistetaan.


Jokainen lukee tavallaan ja joku vetää jokaisesta vastauksesta herneet nenään.

Ei tästä enempää  8)

Antiwäkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #18 : 14.05.14 - klo:21.02 »
Noniin pojat pojat, rauhoittukaapa. Ei tämä maailmaa kaada.

Itse ainakin olen kuin viilipytty. Ei tässä hämminkiä, kunhan keskustellaan. :)
Et sinä, osa tuntui. Mutta - that's it.
Android-, Windows- & iOS-tietämystä vuodesta 2009.

Samsung Galaxy S4 // Android 4.4.2 KitKat // Touchwiz // 4G+
Acer Aspire One // Ubuntu 14.04 LTS // Gnome // 3G+

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5685
    • Profiili
Vs: Onpa aggressiivista
« Vastaus #19 : 14.05.14 - klo:21.05 »
Moderoinnista vielä sen verran, että tässä ketjussa ei kyseistä moderaattoria ole näkynyt. Ei ole tainnut enää omata pitkään aikaa moderaattoritunnuksia, mutta ajat sitten jokatapauksessa eräs moderaattori kirjoitti noin joka neljänteen ketjuun, että pysykää aiheessa. Siis ihan välittömästi jos rönsyili yhtään mihinkään suuntaan.

Jos taas ajattelee, että tällä foorumilla ketjut on kuitenkin varsin lyhyitä. Ehkä noin 4-5 sivua lähes maksimit, niin asia ainakin herätti itsessäni vallatonta hilpeyttä. Toisaalta ei niin herättänyt hilpeyttä kun viestejä oli yritetty yhdistellä ja hajoitella uusiin ja luettavuutta ei ketjuilla ollut enää nimeksikään.

Ymmärtäisin jos kyseessä olisi ollut kuten monilla ulkomaalaisilla foorumeilla ketjut, joiden pituus on luokkaa 20-100 sivua ja tietoa saa oikeasti hakemalla hakea. Itse kun toimin moderaattorina, niin lähinnä katkaisin vain ketjun jos sen loppupäällä ei ollut enää mitään tekemistä aloituksella ja siirsin itse nämä "eri" aiheet omiin ketjuihin, jotka jätin avoimiksi. Tai jos pituus meinasi karata käsistä, niin tein myös nuo muutokset.

Mutta joo. Jokainen taaplaa tyylillään. Tökerö ei moderaattorin pitäisi olla....

Koskaan
« Viimeksi muokattu: 14.05.14 - klo:21.07 kirjoittanut qwertyy »