Kirjoittaja Aihe: SteamOS  (Luettu 2606 kertaa)

nille551

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
SteamOS
« : 17.01.14 - klo:16.12 »
Pyörittäiskö mun kone tätä pelikäyttöjärjestelmäää + pelit.

-Prosessori 2x Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
-Muistia 1545MB
-Äänet HDA-Intel lukee myös HDA-intel - HD audio Generic "Luki Lubuntun System infomation"
-Näytönohjain asus hd7770-dc-1gd5-v2
-Kovalevy 300GB

Kiitos :)
linux on hyvä ja paras
mut windows virusksia saa eniten xD

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: SteamOS
« Vastaus #1 : 17.01.14 - klo:17.21 »
Ei kannata vielä yrittää asentaa SteamOS:ää. Asennus on suhteellisen vaikea aloittelijoille ja Atin näytönohjaimille taisi juuri tulla jonkinlainen paketti uutisten mukaan, mutta ensijulkaisu ei toimi kuin Nvidian korteilla.

Varsinaista minimiä ei sille ole määritelty. Googlella löydät kyllä helposti speksit mitä Valve edellyttää laitevalmistajilta.

Lyhyesti: SteamOS ei ole vielä lähellekään out-of-box toimiva järjestelmä. Toki jos intoa virittää ja kokeilla, niin antaa palaa.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: SteamOS
« Vastaus #2 : 17.01.14 - klo:18.05 »
-Kovalevy 300GB
Mahtuuko se noin pienelle kovalevylle?

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: SteamOS
« Vastaus #3 : 17.01.14 - klo:18.16 »
En jaksa tarkistaa, mutta taisi jossain muuten olla, että pitäisi kloonata oliko nyt 500Gt vai vielä paljon isommalle kiintolevylle.

Saa varmaankin kikkailtua, mutta..

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: SteamOS
« Vastaus #4 : 17.01.14 - klo:19.21 »
Siis...? Ei minulla taida juuri millään koneella Linuxin juuriosio olla kuin 20–40 Gt.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: SteamOS
« Vastaus #5 : 17.01.14 - klo:20.38 »
Siis...? Ei minulla taida juuri millään koneella Linuxin juuriosio olla kuin 20–40 Gt.

Tuo SteamOS:n Beta vaati muistaakseni 500GB osion. Sai sen kikkailtua pienemmällekin menemään jotenkin.

Mutta eipä tuota vielä kannata lähteä asentelemaan, jos ei ongelmien kanssa halua taistella. Asentaa ennemmin vaikka kevyen Mint XFCE:n ja siihen Steam Clientin.

http://www.linuxmint.com/download.php

Ja tosiaan pelit sen konevaatimuksen määrittelee. Steamissa on kyllä jokaisen pelin kohdalle listattuna minimivaatimuksia.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: SteamOS
« Vastaus #6 : 18.01.14 - klo:08.00 »
Siis...? Ei minulla taida juuri millään koneella Linuxin juuriosio olla kuin 20–40 Gt.
Tuo ensimmäinen julkaisu pitää purkaa/kloonata kiintolevylle. Eikait se todellisuudessa paljoa tilaa viekään.