Kirjoittaja Aihe: Päivityksiä saatavilla ilmoitus unity valikosta ei käynnistä päivitystä  (Luettu 2804 kertaa)

jniirane

• Käyttäjä
    • Profiili
En löytänyt haulla tästä kirjoituksia.. Eli Ubuntu 12.04 LTS 64-bit ilmoittaa päivityksistä unity valikossa ja kun sitä klikkaa ei avaa päivityksiä ollenkaan, samoin oikean ylänurkan valikosta ei avaa. Tätä se tekee useinmiten jolloin pitää unity valikosta valita ilmoituksen kohdalta "lopeta" ja sit mennä oikean ylänurkan valikosta "Järjestelmä on ajan tasalla" josta vasta sitten käynnistyy päivitysten hallinta. Missä vika?

kalarm

• Käyttäjä
    • Profiili
Yritä päätteessä.
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

Eesaurus

• Käyttäjä
    • Profiili
Jos graafiset työkalut joskus ryssivät, niin aina voi päivittää komentoriviltä. Edellä olikin jo annettu komennot, mutta itse olen käyttänyt seuraavaa kahden komennon yhdistelmää.

Eli terminaali vain auki ja nämä kopioituna sinne:
sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade

jniirane

• Käyttäjä
    • Profiili
Joo, oon mä nuo tienny. :) Uudet ubuntun käyttäjät voi olla vaan ihmeissään. Jokin vaan sen tuollaisen käyttäytymisen aiheuttaa. Sinänsä tuo ei mua haittaa kun voi eri tavoilla tehdä päivityksen. Joskus joutunut tosi vaikeitakin ongelmia ratkaisemaan tietokoneista vähemmän tajuaville käyttäjille.

John Hilly

• Käyttäjä
    • Profiili
Minulle päivitykset ovat päivittyneet nätisti lähes aina.
Ubuntu 12.04.3 LTS.
Väittäisin, että vika on joissakin omatoimisissa ns. päivityksissä.
LTS tuki kaatuu, jos väliin vedetään hienoja kokeiluja.

Luultavasti olen väärässä, mutta...

Hajakenttä

• Käyttäjä / moderaattori
    • Profiili
Täällä on myös vikaa päivitysten hallinnassa. Ubuntu Unity 12.04 32bit. Vika on ajoittainen ja usein päivitys toimii oikein. Esiintyy siten, että uusien päivitysten tullessa tarjolle yläpalkin pieni ilmoitus "kukka" kyllä tulee näkyviin, mutta toisinaan se saman tien itsestään katoaa samalla kun musta ilmoituslappukin. Jos sattuu asian huomaamaan, saa päivitykset kyllä hyvin käyntiin ihan graafisestikin normaalilla päivitystenhallinta sovelluksella. (Ja tietysti päätteellä.) En ole asiasta muistanut kirjoitella kun pikkuvika ei murhetta aiheuta. Ehkä 14.04 tuo parannusta asiaan :)

Kyseinen kone on ihan perus Ubuntu, ilman mitään omia viritelmiä. Tai on siinä Yle-dl ja Auto-dld ja myös Xubuntu työpöytä valinnaisena. Levyn nurkassa jossain on myös Win 7, joka on käyttämättömänä odottanut omia päivityksiään varmaan viime joulusta asti :) Muuta viritelmää ei ole tehty, eikä edes mitään harvinaisia sovelluksia asennettu.

Toisella koneella on 12.04 32bit Xubuntu, eikä päivityksenhallinnassa ole mitään vikaa (eikä missään muussakaan).

Kolmannessa koneessa on 13.10 32bit Lubuntu, eikä sen vähän käytön aikana ole myöskään mitään vikoja huomattu. (Ei kyllä ole määrätietoisesti vielä kaikkea testattu.)
DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04. DELL Latitude 7490 Xubuntu 24.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

Tim_o

• Käyttäjä
    • Profiili
Minulla on nähdäkseni sama ongelma ilmennyt tänään: tämä on Ubuntu 13.04 Unityllä ja kun boottasin koneen käyntiin tuli ohjelmapalkkiin (ei liene oikea nimitys?) näkyville "Ohjelmistopäivitykset"-sovelluksen kuvake. Kun koetan sitä klikata, ei tapahdu mitään, se sovellus ei tule näkyviin työpöydälle. Vain hiiren oikeanpuoleisen näppäimen komentoon päivityksien käynnistymisestä se ensin reagoi, mutta sitten päivityksien (en edes näe, että mitä päivityksiä olisi tulossa) asennus jumiutuu/pysähtyy.

Tämä tilanne ollut ainakin tunnin jo päällä.

Millä bashin komennolla voisi "tappaa" tuon Ohjelmistopäivitykset-sovelluksen? Suorittaisin sitten bashissa nuo ketjun alussa annetut päivityskomennot.

Muut ohjelmat käynnistyvät tuosta "palkista" normaalisti ja järjestelmä ei anna virheilmoituksia tms.
« Viimeksi muokattu: 21.12.13 - klo:15.03 kirjoittanut Tim_o »

Eesaurus

• Käyttäjä
    • Profiili
Järjestelmänvalvonnasta voi ohjelmia tappaa graafisesti, samaan tapaan kuin windowsin tehtävienhallinnassa. Näppärästi se hoituisi myös komentoriviltä toki. En muista täsmällistä komentoa, googlaa.

Järjestelmänvalvonta löytyy dashista. Prosessin nimi lienee update-manager.

LISÄYS: Tarkentelin.

« Viimeksi muokattu: 21.12.13 - klo:17.30 kirjoittanut Eesaurus »

Hajakenttä

• Käyttäjä / moderaattori
    • Profiili
Lainaus
Millä bashin komennolla voisi "tappaa" tuon Ohjelmistopäivitykset-sovelluksen?

killall update-manager
DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04. DELL Latitude 7490 Xubuntu 24.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo