Kirjoittaja Aihe: Käytetty HP Pavilion p6-2469eo vaiko joku muu, mikä? [RATKAISTU]  (Luettu 12833 kertaa)

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4178
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Käsittäkseni DVI:stä ei saada HD-tasoista kuvaa..
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Jos HD-tasolla tarkoitetaan 1920 x 1080 resoluutiota niin toki saadaan. DVI-D Dual Link käytännön maksimi näyttäis olevan Wikipedian mukaan WQXGA (2,560 × 1,600) @ 60 Hz
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Käsittäkseni DVI:stä ei saada HD-tasoista kuvaa..
Saa toki. Digitaaalinen signaali niin ei se heikkene koneelta TV mennessä. HD onnistuu myös analogisella VGA(d-sub) liittimellä jos piuha ja liittimet on vain kunnossa.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Se vain, että ääntä ei DVI-liittimestä tule vaan ääni pitää viedä telkkariin muuta reittiä.  

Päh, totta mooses...joo. Minulla on tosin tuo M-Audion ulkoinen äänikortti, jota pitkin ääni kulkee olohuoneen vahvistimelle, joten RCA -jakajalla saisin siitä äänet telkullekin...

Pitää nyt sitten harkita, että päätyykö lisäpiuhahässäköihin vai erilliseen näytönohjaimeen. Noissa kaikenmaailman jakaja-, adapteri yms. systeemeissä on aina se häiriön riski. 

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Eikös kuvan voi viedä HDMI-DVI piuhalla ja äänen sitten äänikortista digitaalisesti. Itsellä nyt HDMI-piuha Telkkariin ja optinen piuha av-vahvistimeen. Optinen piuha lisäksi siksi, koska kuuntelen paljon musiikkia ja silloin ei tarvita TV:tä. Pitää säästää sähköä  ;D

I7 (tai i3) prossun suoritukyky kiinnostaa. Riittääkö se HD kuvan toistoon? Tutulle olen kasaamassa konetta, jolla olisi tarvetta editoida videoita. Ja olen tässä pähkäillyt selviäisikö integroidulla GPU:lla vai pitäisikö se nVidia hommata (parhaat ajurit).

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
I7 (tai i3) prossun suoritukyky kiinnostaa. Riittääkö se HD kuvan toistoon? Tutulle olen kasaamassa konetta, jolla olisi tarvetta editoida videoita. Ja olen tässä pähkäillyt selviäisikö integroidulla GPU:lla vai pitäisikö se nVidia hommata (parhaat ajurit).
Onhan nuo Intelit toistaneet jo vuosikausia FullHD:t. Taisi olla 2008 kun Intel lupasi virallisesti 1080p Blu-ray toistotuen.

Toisekseen. Ei sillä näytönohjaimella kyllä muutenkaan mitään hyödy videoeditoinnissa. Tai onhan siitä mahdollisesti hyötyä OpenCL:n muodossa jos Linuxeille on sitä hyödyntäviä videoeditointisoftia? No joka tapauksessa sitten pitää sen näytönohjaimenkin olla ihan jotain muuta kuin muutaman kympin nvidia ja olettaisin, että siinä tapauksessa ei myöskään paljoa enää vilkuilla i3:n suuntaan.

Lainaus
I7 (tai i3) prossun suoritukyky kiinnostaa
Tarkemmin?

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Eikös kuvan voi viedä HDMI-DVI piuhalla ja äänen sitten äänikortista digitaalisesti. Itsellä nyt HDMI-piuha Telkkariin ja optinen piuha av-vahvistimeen. Optinen piuha lisäksi siksi, koska kuuntelen paljon musiikkia ja silloin ei tarvita TV:tä. Pitää säästää sähköä  ;D

Voipipa voipi. Tosin analogisena se ääni minulla menisi, koska vahvistin on 80 -luvulta, eikä tunne lainkaan AV -kirjainparin V-osiota. :) Silikkaa audiota on se vehje. Mutta siis, on muuten ihan mahollista hoittaa äänihomma ulkoiselta äänikortilta. 

Lainaus
I7 (tai i3) prossun suoritukyky kiinnostaa. Riittääkö se HD kuvan toistoon? Tutulle olen kasaamassa konetta, jolla olisi tarvetta editoida videoita. Ja olen tässä pähkäillyt selviäisikö integroidulla GPU:lla vai pitäisikö se nVidia hommata (parhaat ajurit).

i3 oli minulla edellisessä koneessa ja kyllä todellakin hoitui HD -hommelit ihan kevyesti. Mikä sai sinut epäilemään jopa i7:aakin? Sehän on jo ihan tykki.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili

i3 oli minulla edellisessä koneessa ja kyllä todellakin hoitui HD -hommelit ihan kevyesti. Mikä sai sinut epäilemään jopa i7:aakin? Sehän on jo ihan tykki.

Kaikki on yleensä ajureista kiinni. Jos lomituksen poistokin onnistuu kelvollisesti ja myös nämä uudemmat HD-äänet tulee ulos niin hyvä. Nvidian VDPAU tukikin piti ennen käännellä erikseen ennenkuin HD kuva toistui kunnolla. Intelin Quick Sync on tulossa tai beta asteella Handbrakessa. Ehkä joku i3 Hasswell piiri olisi riittävä. Noita prosuja ja kantoja on paljon. Tekee valinnasta vaikeaa kun itsellä vanha AMD. Ja tuo AMD kehittyy kovasti. Kaiketi silläkin pärjäisi jos ajurit vaan on kunnossa. Itseäni ei niin pelota musta ruutu, mutta moni ei osaa tehdä mitään jos X ei käynnisty... Jos toiselle tekee koneen ei kiinnosta asennella eri repoista ohjelmia tai käännellä kerneliä jotta ominaisuus X toimisi.


qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Ja tuo AMD kehittyy kovasti.
Nyt siitä on taas ollut viitteitä. Mutta lähivuosina ovat julkaisseet vain hirmuisia lupauksia ja käytännön suorituskyky on ollut luokkaa säälittävä.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Ja tuo AMD kehittyy kovasti.
Nyt siitä on taas ollut viitteitä. Mutta lähivuosina ovat julkaisseet vain hirmuisia lupauksia ja käytännön suorituskyky on ollut luokkaa säälittävä.
Riippuu sektorista. Postimies taitaa kirjoittaa tuossa näytönohjaimista.