Nyt iso käsi NM:lle. Jos joskus törmätään, niin muistuta että olen sulle bisset pystyssä.
Varmaan tiedätkin tämän, mutta muokatun xorg.confin käyttöönotto ei muuten vaadi koko järjestelmän boottia vaan riittää käynnistää X-palvelin uudestaan. Ubuntussa LightDM-kirjautumismanagerin kanssa tämä hoituu komennoilla:
Joo, tai sen että tappaa äksän ja käynnistää sen uudelleen. Mutta en jaksanut kaivella miten toi nykyjään menee. Joskus toimi alt-gr+ctrl+backspace muistaakseni ja startx. Tuota käytin silloin kun viimeksi tunkkasin edellistä konetta kasaan ja taistelin ihan saman asian kanssa.
Mutta toi oli nyt epäolennaista, olennaista on se että jumaleisha, nyt se vörkkii. Mahtavaa, upeeta. Noista on vaan hemmetin vaikeaa sanoa mikä tuossa konfigissa on olennaista ja mikä ei ja mikä vaikuttaa täsmälleen mihinkin ja miten, jos ei siis todellakin paneudu aiheeseen.
Mitäs sitten vielä... Panelit mene ruudulla vähän oudoksi, mutta se lienee helposti fiksattavissa oleva pikkujuttu. Sekä brightness ja contrast arvojen säätö on vielä oma juttunsa. Mutta noiden kanssa kyllä pärjäilee.
Edit, nyt noi panelitkin kunnossa. Kyllä tää tästä, kun aina vaan aikansa tunkkaa.
Off topic... Mulla oli tänään mahtavia tunkkaamis kokemuksia AppLockerin ja Windowssin Windows Scriptingin kanssa, sekä käyttäjä groupin tunnistuksen kanssa. Meinasin onnistua lukitsemaan itseni ulos yhdeltä serveriltä. Mutta kyllä sinne sitten vielä sisään pääsi, konsolin ja bootin kautta. Heh heh. Sen jälkeen VB-scripti bugasi monella tavalla, mutta kyllä sekin ratkesi kun otti vaan kopy pastaa netistä ja silleen just sopivasti sorkki ja yhdisteli eri lähteistä.
Tuli vaan ihan linux tunne siinä, kun samaan asiaan oli 10 erilaista ratkaisua ja osa niistä toimii aina jossain tilanteessa ja joku taas toisessa. Niin arvatkaa otinko sitten ekaksi sellaisen tyypin joka ei toiminut. Koska scriptin tehtävänä oli estää koko explorer prosessin käynnistyminen luusereille joilla ei ole admin oikkia, niin eikös mulla sitten lähtenyt adminiltakin explorer pois. Kun policy vielä esti task managerin käyttämisen, niin siitä tuli kiva pähkinä.
Oishan noita koneita tietty pilvin pimein ja ilmaiseksi tarjolla, jos haluais pistää erillisen "media koneen", mutta kun mä oon vähän miettinyt, että eiköhän se yhden koneen ylläpitäminen ja säätmäinen saa jo riittää. Ei jaksa montaa millään. Porukoilla, kavereilla ja asiakkailla onkin sitten senkin edestä noita (romu) koneita säädettäväksi.
Kun tässä nyt oli random horinaa, niin heitetään tääkin tähän. Kaikkeen sitä törmää.
Chaos Monkey Bit Me