Kirjoittaja Aihe: Kubuntu 12.04 ja käynnissä oleva sovellus ei näy alapalkissa! [Ratkaistu]  (Luettu 3061 kertaa)

juice82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 219
    • Profiili
Apua kaipaisin vähän tuon KDE:en kanssa!

Miten tämän nyt selittäis :-\  Eli käynnissä oleva sovellusta ei pysty pienentämään alapalkkiin vaan se siirtyy suoraan sivuttimen kautta vituaalityöpöydälle.

Puuttuukohan multa joku app alapalkista?!  

 
« Viimeksi muokattu: 04.10.13 - klo:20.00 kirjoittanut juice82 »
Pöytäkone: Ubuntu 16.04 LTS + Win 10 Pro. Läppäri 1: Ubuntu Mate 16.04 LTS. Läppäri 2: Debian Jessie Xfce.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Task Manager puuttuu paneelista.
Valitse näytön oikeassa yläkulmassa olevasta Desktop-menusta Unlock Widgets ja paina kellon oikealle puolelle ilmestyvää nappulaa ja kirjoita sitten hakuun Task Manager. Tuplaklikkaa ko. widgettiä jolloin se menee paneliin. Raahaa sitten widgetti panelissa oikealle kohdalle.

Jos sinulla on suomenkielinen Kubuntu niin en nyt sitten muista mitä hakusanaa pitää käyttää??

edit Nyt kun tarkemmin ajattelin, niin eihän se Task Manager puutu, jos se sovellus ylpäätään näkyy siinä alapalkissa aukiollessaan. Hmmm??
« Viimeksi muokattu: 29.09.13 - klo:21.44 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Jos nyt ymmärsin selityksen oikein, niin olen joskus saanut ihan samanlaisen käyttäytymisen kuriin laittamalla näytönohjaimen asetuksiin "Clone" eli kloonaa näytöt. Eihän se saata olla se haluttu moodi, mutta...

Ilmeisesti jonkinlainen virheellinen toiminta näyttiksen ajureissa tai jossain... Minun tapauksessani Nvidian ajureissa.

juice82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 219
    • Profiili
Jos nyt ymmärsin selityksen oikein, niin olen joskus saanut ihan samanlaisen käyttäytymisen kuriin laittamalla näytönohjaimen asetuksiin "Clone" eli kloonaa näytöt. Eihän se saata olla se haluttu moodi, mutta...

Ilmeisesti jonkinlainen virheellinen toiminta näyttiksen ajureissa tai jossain... Minun tapauksessani Nvidian ajureissa.

Mulla ei ole tässä masiinassa erillistä näyttistä vaan integroidulla Intelin piirisarjalla mennään.

Laitan tähän linkin sivustosta jossa näkyy heti kuva Kubuntun työpöydästä! Eli kuvan työpöydän alapalkissa on lukee "kubuntu - dolpfin"  eli tuo tuo avoimen ikkunan kuvake toiminto on kateissa!

http://linuxtweaking.blogspot.fi/2012/09/a-quick-spin-with-kubuntu-12041-lts.html
Pöytäkone: Ubuntu 16.04 LTS + Win 10 Pro. Läppäri 1: Ubuntu Mate 16.04 LTS. Läppäri 2: Debian Jessie Xfce.

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Jos nyt ymmärsin selityksen oikein, niin olen joskus saanut ihan samanlaisen käyttäytymisen kuriin laittamalla näytönohjaimen asetuksiin "Clone" eli kloonaa näytöt. Eihän se saata olla se haluttu moodi, mutta...

Ilmeisesti jonkinlainen virheellinen toiminta näyttiksen ajureissa tai jossain... Minun tapauksessani Nvidian ajureissa.

Mulla ei ole tässä masiinassa erillistä näyttistä vaan integroidulla Intelin piirisarjalla mennään.

Laitan tähän linkin sivustosta jossa näkyy heti kuva Kubuntun työpöydästä! Eli kuvan työpöydän alapalkissa on lukee "kubuntu - dolpfin"  eli tuo tuo avoimen ikkunan kuvake toiminto on kateissa!

http://linuxtweaking.blogspot.fi/2012/09/a-quick-spin-with-kubuntu-12041-lts.html

Jos Kubuntu on suomenkielinen, niin ”Tehtävienhallinta” puuttuu. Muuten suurin piirtein Raimon ohjeen mukaan. Esimerkiksi Unlock Widgets on kuitenkin ”Poista sovelmien lukitus” jne. Lisäksi hakua ei tule ennen kuin painaa ”Lisää sovelmia”. Kun ”Tehtävienhallinta” kuvake löytyy voi sen siirtää hiirellä suoraan oikealle paikalle.

juice82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 219
    • Profiili
Jos nyt ymmärsin selityksen oikein, niin olen joskus saanut ihan samanlaisen käyttäytymisen kuriin laittamalla näytönohjaimen asetuksiin "Clone" eli kloonaa näytöt. Eihän se saata olla se haluttu moodi, mutta...

Ilmeisesti jonkinlainen virheellinen toiminta näyttiksen ajureissa tai jossain... Minun tapauksessani Nvidian ajureissa.

Mulla ei ole tässä masiinassa erillistä näyttistä vaan integroidulla Intelin piirisarjalla mennään.

Laitan tähän linkin sivustosta jossa näkyy heti kuva Kubuntun työpöydästä! Eli kuvan työpöydän alapalkissa on lukee "kubuntu - dolpfin"  eli tuo tuo avoimen ikkunan kuvake toiminto on kateissa!

http://linuxtweaking.blogspot.fi/2012/09/a-quick-spin-with-kubuntu-12041-lts.html

Jos Kubuntu on suomenkielinen, niin ”Tehtävienhallinta” puuttuu. Muuten suurin piirtein Raimon ohjeen mukaan. Esimerkiksi Unlock Widgets on kuitenkin ”Poista sovelmien lukitus” jne. Lisäksi hakua ei tule ennen kuin painaa ”Lisää sovelmia”. Kun ”Tehtävienhallinta” kuvake löytyy voi sen siirtää hiirellä suoraan oikealle paikalle.

No sehän se oli mitä tässä haettiin! Kubuntu on tosiaan suomeksi ja KDE:n configurointi on vielä harjoittelu vaiheessa ;D

Suur kiitokset raimolle ja mpisolle neuvosta!
Pöytäkone: Ubuntu 16.04 LTS + Win 10 Pro. Läppäri 1: Ubuntu Mate 16.04 LTS. Läppäri 2: Debian Jessie Xfce.