Peruskäyttäjä ei tarvitse kahta virtuaalikonsolia enempää toki sekin on makuasia. Itse en tarvitse kuin sen missä on graafinen ympäristö ja sen lisäksi toisen jos joutuu säätämään. Tuskin itsekään niitä kaikkia käytät.
Minulla on kyllä ollut tilanteita, ettei neljä oikein riitäkään: kaksi konsolia paikallista konetta varten (yksi tavalliselle käyttäjälle, toinen pääkäyttäjäoikeuksilla) ja kaksi SSH-yhteydessä toisiin kotiverkon koneisiin
Kukin tietysti tyylillään, mutta ainakin omassa käytössä screen tai tmux (tai byobu) yhdessä virtuaalikonsolissa on usein näppärämpi (ja monikäyttöisempi) ratkaisu kun useat virtuaalikonsolit.
Kyllä minäkin useampia virtuaalikonsoleita käytän siinä mielessä, että esim. rsyslog ohjaa tiettyjä logeja (esim. syslog, cronlog ja reitittimen log verkon yli) eri virtuaalikonsoleihin, mutta tällöin ei niissä tarvita gettyjä pyörimässä, kaksi sisäänkirjautumista tarjoavaa tty:tä on aina riittänyt (kun tmux on keksitty).
gettyjen muistinkulutus on kyllä niin minimaalista, ettei niistä normikäytössä haittaakaan ole...itse olen ottanut pois käytöstä ainoastaan noiden logien takia.