Mikä olisi paras tabletti? Kännykässä mulla ei ole multimediaominaisuuksia enkä niitä kännykkään haluakaan, joten tabletissa pitäisi toimia karttasovellus ja paikannus jollakin systeemillä. myös matkalippujen avaus PDF tiedostoina pitäisi onnistua ym. tiedonhaku netistä matkoilla ollessa. Sopiva näytön koko voisi olla noin 8 tuumaa.
Noilla kriteereillä suosittelisin ehdottomasti Nexus 7-mallia. Siitä taitaa olla tullut/tulossa juuri vielä päivitetty versio, vaikka vanhakaan ei minusta ole lainkaan huono laite.
Ovatko ne ilmaisia ja kannattaako Ubuntun asennus tablettiin ylipäätään? Mikä Ubuntu versio tablettiin pitäisi asentaa?
Miksi ihmeessä Ubuntu pitää saada tablettiin? Andoid pelaa mielestäni varsin hyvin.
Onko ubuntun asentaminen tablettiin vaikeaa, ja varsinkin kaiken toimintakuntoon saattaminen?
Riippuu täysin tabletista. Jos Ubuntu pitää saada vängättyä tablettiin, niin ruutia pitää olla paljon, että esim. flashvideoiden katselussa on mitään toivoakaan. Eli käytännössä katsoen kyseessä on sitten ns. pc-pohjainen rauta ja hinta nousee merkittävästi korkeammaksi.
Voin vain kuvitella kuinka kankeaa on käyttää pienehköllä kosketusnäytöllä normaaleja Ubuntu sovelluksia. Jos tarkoitat Ubuntu Phone versiota, niin unohda. Se ei taida toimia kunnolla vielä käytännössä katsoen millään laitteella. Ja jos haluat pitää tablettia oikeasti reissussa mukana, niin haluatko todellakin ottaa riskin, että kohtaat softaongelmia??
Ei taida arm-pohjaisiin tabletteihin saada Ubuntua asennetuksi.
Kyllä se mahdollista on. Olen mielenkiinnosta välilä vilkuillut esim. omaan Asus Transformer Infinityyn sopivan Ubuntun kehitystä, mutta olen todennut, että vielä ollaan aika kaukana oikein kunnolla toimivasta järjestelmästä.