Mulla on ollut Jolla n. kuukauden käytössä, nyt sain juuri huollosta takaisn (3 pv huolto, oli vaihdettu näytön tunnistinanturi uuteen ja päivitetty käyttis uusimpaan versioon). Olen ollut tyytyväinen tähän, alkuun tuntui N9 jälkeen vähän heppoiselta ja hieman liian isokokoiselta, mutta nyt olen jo tottunut Jollaan. Pyyhkäisyeleet on viety eteenpäin N9 verrattuna, käyttö on melko loogista (tosin eri ohjelmilla on osin ristiriitainen logiikka eleiden suhteen). Päivitykset ovat korjanneet huimasti puhelimen alkuajan puutteita, käytettävyys on kohentunut kovasti.
Asia, mihin en ole varmaa tietoa löytänyt, on se että kun kytken Jollan tietokoneeseen (töissä win xp, kotona linux mint 15 kde 64 bit), en saa koneella juuri mitään näkymää Jollan tiedostoihin. Mint tarjoilee vain kameran kuvien siirtoa, ei muuta (ei edes kehitystilassa), xp suunnilleen samaa luokkaa. Ilmeisesti win 7 avaa hieman paremmin näkymää tiedostoihin. Onkos täällä jollakin varmaa tietoa, miten saan esim. valokuvia ja musaa siirreltyä usbin välityksellä Jollasta koneelle ja päinvastoin?