Kirjoittaja Aihe: stepmania  (Luettu 2543 kertaa)

Rediz

• Käyttäjä
    • Profiili
stepmania
« : 07.08.06 - klo:13.31 »
Olen jo jonkin aikaa windowssilla stepmaniaa pelaillut ja nyt on tullut hetki jollon tahtoisisin sen myös (X)ubuntuuni. Latasin tuossa nuo binäärit sekä sourcet ja siis pelkillä binääreillä ei käynnistynyt, eli pitäis ruveta kääntämää tuota itse ja mites se tapahtuisi? Ja vääntäkää aivan rautalangasta niin varmasti tajuan. :)

Reaktor

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: stepmania
« Vastaus #1 : 07.08.06 - klo:13.40 »
Ei käynnistynyt... hieman tarkemmin? Jos kyseessä on ubuntun tai debianin binäärit niin aika suurella todennäköisyydellä niiden pitäisi toimia, kunhan pelin omat konffaukset on kunnossa. Ei ole kylläkään kokemusta juuri kyseisestä pelistä, joten hieman tarkemmin voisi tuota ongelmaa vielä kuvailla.

Sorsien kääntämiseen löytynee sorsien mukana jokin install tai readme tiedosto.
"Tämä päivä oli huono päivä mutta huominen on parempi!"

Rediz

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.08.06 - klo:13.55 »
Eli siis binääreiden mukana tulee ihan "ajettava" stepmania" tiedosto joka ei käynnisty . Ja nytkun tarkemmin selasin sorsien read me:tä löysin jonkin sortin ohjeet. Mutta ei en niistä mitään okein ymmärrä. Ja tuntuivat olevan windowsille kun jotain WinSVC tjv käyttivät. Jos sen verran muokkaan kysymystäni niin: Kuinka käännän stepmanian? :)

*Edit: Tälläinen vielä tänne perään
http://www.stepmania.com/wiki/FAQ:_Linux_version#I_never_trust_binaries.3B_how_hard_is_it_to_compile_this_program_from_source.3F

Jos tuota olisi jollekkin jotain apua.
« Viimeksi muokattu: 07.08.06 - klo:13.58 kirjoittanut Rediz »

Rediz

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.08.06 - klo:14.40 »
Okei ratkaisu olikin aika simppeli. Itse ratkaisu tuli erästä toista asiaa selvitellessä.
Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan pärjään aivan hyvin pelkillä binääreillä kun tietää että nykysessä hakemistossa olevat ohjelmat suoritetaan ./ohjelma
Tämän jälkeen tuli selvä errori että yksi kirjasto puuttuu niin sen vedin apt-get:illä niin johan toimi. :D

Reaktor

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 07.08.06 - klo:21.52 »
Heh. Forumia selaillessa on tullu jo tavaksi ajatella että yksinkertaisin ratkaisu on yleensä se oikea. Useampaan otteeseen oon lukenu jo esim. American Armyn asentamisesta ja muista vastaavista softista, ja siitä kuinka niiden binäärit eivät toimi. Yleensä ongelma on ollut nimenomaan ./ohjelman ajaminen, tai sitten yksinkertaisesti scripti-tiedoston execute-oikeuksien puuttuminen (chmod +x ohjelma).

Windows-käyttäjiä hämää kovasti tuo ./ ajatusmalli, ja myönnettäköön etten vielä kahden vuoden linuxin käytön jälkeenkään ole täysin siihen tottunut... mutta uskon että joku toinen on minua fiksumpi ja perustellut itselleen sen miksi ohjelmat tulee ajaa näin. Ehkä kyse on osittain siitä että yleisessä käytössä olevat ohjelmat (/usr/bin/) voidaan erotella käyttäjän asentamista versioista osoittamalla ./ merkinnällä että käyttäjä haluaa ladata nimenomaan TÄMÄN hakemiston sisältävän ohjelman, eikä /usr/bin/ hakemistossa olevaa. Mene ja tiedä...

Yleensä ongelmiin saa ratkaisuja, kunhan ensin kokeilee itse ratkoa ongelman, ja jos ei onnistu niin sitten kertoo mitä on yrittänyt tehdä ongelman ratkaisemiseksi. Etenkin viestit tyyliin "X ei käynnisty, tulee vain virheilmoitus" ovat ärsyttäviä, koska on olemassa miljoona syytä miksi X ei käynnisty. Tärkeää olisi siis mainita miten yritti X:n käynnistää ja millainen virheilmoitus tarkalleen tuli.

... meni nyt paasaamiseksi, sori. Hyvä että sait pelin toimimaan. Pitänee kokeilla itekin tuota kun kaikki niin hehkuttaa, vaikkei mulla mattoakaan ole :P
"Tämä päivä oli huono päivä mutta huominen on parempi!"

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 08.08.06 - klo:15.09 »
Jos ei halua tiedostoa suorittaa ./ jutulla niin voi komentaa sh komennettavan_tiedoston_nimi.
alias vililikku