Heh. Forumia selaillessa on tullu jo tavaksi ajatella että yksinkertaisin ratkaisu on yleensä se oikea. Useampaan otteeseen oon lukenu jo esim. American Armyn asentamisesta ja muista vastaavista softista, ja siitä kuinka niiden binäärit eivät toimi. Yleensä ongelma on ollut nimenomaan ./ohjelman ajaminen, tai sitten yksinkertaisesti scripti-tiedoston execute-oikeuksien puuttuminen (chmod +x ohjelma).
Windows-käyttäjiä hämää kovasti tuo ./ ajatusmalli, ja myönnettäköön etten vielä kahden vuoden linuxin käytön jälkeenkään ole täysin siihen tottunut... mutta uskon että joku toinen on minua fiksumpi ja perustellut itselleen sen miksi ohjelmat tulee ajaa näin. Ehkä kyse on osittain siitä että yleisessä käytössä olevat ohjelmat (/usr/bin/) voidaan erotella käyttäjän asentamista versioista osoittamalla ./ merkinnällä että käyttäjä haluaa ladata nimenomaan TÄMÄN hakemiston sisältävän ohjelman, eikä /usr/bin/ hakemistossa olevaa. Mene ja tiedä...
Yleensä ongelmiin saa ratkaisuja, kunhan ensin kokeilee itse ratkoa ongelman, ja jos ei onnistu niin sitten kertoo mitä on yrittänyt tehdä ongelman ratkaisemiseksi. Etenkin viestit tyyliin "X ei käynnisty, tulee vain virheilmoitus" ovat ärsyttäviä, koska on olemassa miljoona syytä miksi X ei käynnisty. Tärkeää olisi siis mainita miten yritti X:n käynnistää ja millainen virheilmoitus tarkalleen tuli.
... meni nyt paasaamiseksi, sori. Hyvä että sait pelin toimimaan. Pitänee kokeilla itekin tuota kun kaikki niin hehkuttaa, vaikkei mulla mattoakaan ole