Kirjoittaja Aihe: 13.04 jossa perinteinen työpöytä?  (Luettu 4401 kertaa)

savora-u

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 126
    • Profiili
13.04 jossa perinteinen työpöytä?
« : 30.04.13 - klo:10.02 »
12.04 käytössä, ja siihen piti aikoinaan asentaa perinteinen työpöytä koska ei hermot kestä
sitä vasenta sivupalkkia.Onko ubuntulla valmista 13.04 pakettia joka siis olisi perus ubuntu, mutta
perinteisellä työpöydällä?Noitahan näköjään löytyy kubuntuna,xubuntuna ym mutta ovat täyttä
hepreaa mulle..

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: 13.04 jossa perinteinen työpöytä?
« Vastaus #1 : 30.04.13 - klo:10.46 »
Valmiista paketeista Xubuntu lienee lähimpänä vanhaa Ubuntu -lookkia, mutta varsinaisesti vastaava on Mate, jonka voi asentaa Ubuntuun. Käytä foorumin hakua, Matesta löytyy paljon juttua.

savora-u

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: 13.04 jossa perinteinen työpöytä?
« Vastaus #2 : 30.04.13 - klo:10.53 »
Kiittää tiedosta!

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: 13.04 jossa perinteinen työpöytä?
« Vastaus #3 : 30.04.13 - klo:11.20 »
Entäs Ubuntun uusin flavour jokapohjautuu 3.6 GNOME:n?

https://wiki.ubuntu.com/UbuntuGNOME

http://www.youtube.com/watch?v=uMfg7Jsnmg4
« Viimeksi muokattu: 30.04.13 - klo:11.22 kirjoittanut syrtek66 »
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

kestosippi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: 13.04 jossa perinteinen työpöytä?
« Vastaus #4 : 30.04.13 - klo:16.59 »
12.04 käytössä, ja siihen piti aikoinaan asentaa perinteinen työpöytä koska ei hermot kestä
sitä vasenta sivupalkkia.Onko ubuntulla valmista 13.04 pakettia joka siis olisi perus ubuntu, mutta
perinteisellä työpöydällä?Noitahan näköjään löytyy kubuntuna,xubuntuna ym mutta ovat täyttä
hepreaa mulle..
Nyt jos teet päivitysasennuksen, niin se toinenkin työpöytä jäänee sun käyttöön.
Ainakin minä olin joskus asentanut Unityn rinnalle Gnome-työpöydän. Nyt kun päivitin 12.04LTS >> 13.04 versioon, on minulla valittavana Gnome-työpöytä kirjautumisikkunan Ubuntu-kuvakkeesta aukeavasta valikosta.
Itseasiassa miellyinkin tähän uuteen Gnome-työpöytään. Unitystäkin olen jo oppinut pitämään, mutta en aina tykkää kun käytettävien ohjelmien päävälikot avautuvatkin sen ohjemaikkunan sijasta sinä Unityn yläpalkissa. En siis aina tiedä mistä se valikko milloinkin aukenee. Gnomessa ei tätä ongelmaa ole. Valikko on aina siinä ohjelman ikkunan yläpalkissa.

Tuo uusittu Gnome-työpöytä on hieno!