Virtualboxin lataussivulla on Ubuntu 12.10:lle oma versio, jonka asensin koneelleni. Minulla oli sama ongelma jo Ubutun versiossa 12.04 LTS, jolloin käytin virtalboxin versiota Ubuntu 12.04:lle. En kuvittele, että vika välttämättä olisi 12.10 versiossa sen paremmin kuin edellisessäkään. Aikaisemmissa se vain toimi kuten kuvasin. Josssain vaiheessa halusin verkon pois päältä, kun minulla ei ollut kattavaa virusohjelmaa ja katsoin, etten tarvitse verkkoa. En muista tarkkaan, miten otin sen pois. Verkko-ongelma siis saattaa johtua joistakin tekemistäni asetuksista.
Toisaalta Ubuntun uusissa versioissa on usein bugeja, klipit ja glipit ohjelmat eivät toimineet edellisessä versiossa. Nyt Libreoffice oikkuilee siten, että en aina saa suljettua tiedostoa enkä edes lopetettua sitä valikosta, vaan napsauttamalla ristiä, joka saa ikkunan sulkeutumaan.
Minä haluaisin vain tietää, miten saisin verkon toimimaan virtualboxissa? Ja jos joku tietää lääkkeen Libreofficen oikkuiluun, olisi sekin mukavaa, vaikka vika ei kovin merkittävä olekaan.