Jep. Toivottavasti kuitenkin tekevät siitä niin hiotun, ettei käyttäjän tarvitse nähdä ylimääräistä jos ei halua. Toki olisi varmasti positiivista mainosta mainita sen ajavan Linuxia (+mitä muuta siellä käytetäänkään? GNU?).
Linux-logo voisi tietysti jossain vilahtaa, mutta mielestäni projekti on mennyt jo hieman metsään jos käyttäjän tarvitsee tietää mikä kerneli/käyttöjärjestelmä on käytössä.
Ymmärtääkseni nykyinen Source on portattu vähän siihen tapaan eli DirectX:ää käännetään ajon aikana OpenGL:ksi.
Hmmh, mielenkiintoista. Osaatko sanoa miten tuo vaikuttaa suorituskykyyn? Toimii käsittääkseni vanhemmilla pelimoottoreilla kuten Source, mutta mitenköhän mikään vaativampi uudempi peli tuolla tavalla toimii *. Ilmeisesti Valve ei ole listannut pelejä, jotka olisi odotettavissa myös Linuxille. Toivottavasti kuitenkin pelitalot siirtyisivät käyttämään OpenGL:ää siinäkin tapauksessa, että joutuisivat luopumaan aivan viimeisimmistä teknologioista. Käsittääkseni yksi ongelma on että OpenGL-työkalut kuten debuggerit ovat heikkoja verrattuna DirectX ja ilmeisesti tilanne on Linux puolella vieläkin
heikompi. Näytönohjainvalmistajillakin on varmasti kyllä mielipiteensä näihinkin.
* Esimerkiksi
Total War: Rome 2, Battlefield 3 tai
The Witcher 2