Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Voinpa minä lätkäistä työpöytäni esille tännekin...Clicks...!Kde + rxvt-unicode + muokatut crystal ikkunan raamit + Embassy-teeman tausta + conky + vähän muokattu bashin komentokehoite
täs ois mun desktoppini... http://www.webbisivu.com/userimages/49352_2.png
Ja sitte pakollinen kuutiokuva
Xclock ja xload ja conky. Kolme ohjelmaa. Yhteensäkin paljon kevyempiä kuin gdesklets ikinä.
Tuo conky tuntui aika kiinnostavalta mutta olisi pari kysymystä siitä, kuinka vaihtaa sen sijaintia työpöydällä ja saada se useammin päivittyväksi ja niin ettei tarvitsisi olla se terminaali päällä ettei se sammu?
Mitenkän minä saan Beryllillä kuvakaappauksen (screenshotin)?! Ymmärtääksen Prt Sc-näppäimellä, mutta minne se menee? Normaalistihan tulee se ikkuna jossa kysellään sitä ja minne se laitetaan, mutta kun kuutio näkyy niin se ei ilmestykkään.
Lainaus käyttäjältä: Tomppeli - 06.07.07 - klo:09.01Mitenkän minä saan Beryllillä kuvakaappauksen (screenshotin)?! Ymmärtääksen Prt Sc-näppäimellä, mutta minne se menee? Normaalistihan tulee se ikkuna jossa kysellään sitä ja minne se laitetaan, mutta kun kuutio näkyy niin se ei ilmestykkään.http://students.oamk.fi/~t3raan01/testi2.pngjos tuollaista kuvaa tarkoitat niin itselläni ainakin ihan siitä Prt Sc näppäimestä tosin joutuu hetken odottamaan hiukan hitaammin käynnistyy se kaappaus sovellus jos tuosta kuutiosta ottaa. Jos et saa kuitenkaan otettua niin Berylin asetuksia kannattaa tutkia onko siellä mahdollisesti jokin toiminto päällä/pois päältä. tai ettei tuota nappia ole laitettu vahingossa joksikin muuksi pikanäppäimeksi.
Höh. Ei onnistu sitten millään. Mahtaisivatkohan nuo pohjaan painetut Ctrl ja Alt sekä hiiren eka näppäin vaikuttaa? Mistä tuon saa pois käytöstä kun en itse ainakaan löytänyt kuin näppäimen ja Screen shot command line:n ( gnome-screenshot) ja Window screen shot command line:n (gnome-screenshot --window).