Kirjoittaja Aihe: Näytä työpöytäsi  (Luettu 1581613 kertaa)

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1860 : 30.09.08 - klo:09.59 »
Älkää nyt tuomitko.
Oikein hyvä! PALJON parempi kuin Ubuntu 8.10 Intrepid Ibexin uusi (tämänhetkinen? väliaikainen?) oletustaustakuva (ks. yllä)...
Kiitoksia. : D
Ja siis Intrepid Ibex (8.10) on vasta kehitystasolla ja Hardy Heron (8.04) on ns. vakaa versio? Näin olen ymmärtänyt...
Olet ymmärtänyt oikein, ihan hienon kuvan olet tehnyt.
Lainaus
Edit: Kiitoksia. Cheesy Ja sillä tuomitsemisella meinasin sitä, että olen Windows-käyttäjä, eikä mulla ole Ubuntua missään muodossa (vielä).
Emme tietenkään tuomitse, joskushan sitä joutuu väärille poluille ja autamme kyllä sinua pääsemään tuosta vistauksesta jos haluat.  :D

Piraja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 155
  • avatar on foorumissa
    • Profiili
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1861 : 30.09.08 - klo:12.40 »
Lainaus käyttäjältä: TheJ
Ja siis Intrepid Ibex (8.10) on vasta kehitystasolla ja Hardy Heron (8.04) on ns. vakaa versio? Näin olen ymmärtänyt...
Näin on. Intrepid julkaistaan kuukauden päästä ja alfaversiosta siirrytään betaan muistaakseni ylihuomenna. Jos (ja kun) sitten päätät asentaa Ubuntun jo lähipäivinä, kannattaa asentaa ensi alkuun Hardy. Intrepid ei ole vielä aivan vakaa...

Tältä foorumilta saanee sitten viljalti apua jos (ja kun) tulee kysyttävää, ja jos Lontoon murre on hallussa niin Ubuntu Forumsilta lisää.

En ole itse asentanut enkä käyttänyt varsinaista yhden kovalevyn dual bootia (eli Windows ja Linux samalla levyllä), mutta kokemukseni mukaan ainakin sellainen yhdistelmä jossa Ubuntu on asennettu ulkoiselle kiintolevylle toimii loistavasti. Itse en juurikaan buuttaa Windowsiin, mutta jälkikasvu ei ole vielä suostunut luopumaan Sims- ym. peleistään... Eikä siinä mitään, mikään ei estä pitämästä Windowsia Ubuntun rinnalla.

TheJ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
    • MiseryFilms
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1862 : 30.09.08 - klo:19.54 »
Lainaus käyttäjältä: TheJ
Ja siis Intrepid Ibex (8.10) on vasta kehitystasolla ja Hardy Heron (8.04) on ns. vakaa versio? Näin olen ymmärtänyt...
En ole itse asentanut enkä käyttänyt varsinaista yhden kovalevyn dual bootia (eli Windows ja Linux samalla levyllä), mutta kokemukseni mukaan ainakin sellainen yhdistelmä jossa Ubuntu on asennettu ulkoiselle kiintolevylle toimii loistavasti. Itse en juurikaan buuttaa Windowsiin, mutta jälkikasvu ei ole vielä suostunut luopumaan Sims- ym. peleistään... Eikä siinä mitään, mikään ei estä pitämästä Windowsia Ubuntun rinnalla.
Ookkei. Itse luultavasti kuolisin, jos menisin laittamaan Ubuntun tähän koneeseen. Isä jaksaa aina jankuttaa siitä, että kone saattaa mennä sekaisin (ja se muka on ATK-opettaja. O_o), joten pitäisi olla oma kone. Ja mieluummin niin, mutta silti ärsyttää, kun voisin helposti osioida levyltä tilaa ja laittaa siihen Ubuntun. -.-'
Itsekin muuten mietin tuota ulkoiselta kiintolevyltä buuttaamista, voisi olla kätevää?
Dual combo.
Windows-kone:
Specs:
Prossu: Intel Core 2 Duo 2,33 ghz | Näyttis: Ati Radeon HD3850 | RAM: 3gb | Emolevy: ASUS P5K SE | OS: Windows Vista Ultimate.

Ubuntu-kone:
Prossu: AMD Athlon XP 1500+
Näytönohjain: Abit Siluro FX 5200
Emolevy: MSI
Keskusmuistia: 512 mb
OS: Ubuntu 9.04

rob

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 234
    • Profiili
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1863 : 30.09.08 - klo:20.06 »
Älkää nyt tuomitko. Olen tosiaan uusi täällä, ja Windows-käyttäjä. Haluaisin kuitenkin Ubuntun ja kiinnostus sitä kohtaan vain kasvaa kasvamistaan. :) Tuon kuvan tein itse Gimpillä.

Tässä
Ja jos jotakin kiinnostaa laittaa omaksi taustakuvaksi (mikä on hyvin epätodennäköistä), niin...Tässä on .png-versio...

Edit: Kiitoksia. :D Ja sillä tuomitsemisella meinasin sitä, että olen Windows-käyttäjä, eikä mulla ole Ubuntua missään muodossa (vielä).

Noita taustakuvia ym. voi laittaa jakoon tänne http://www.gnome-look.org/ kaikkien linux käyttäjien ja muidenkin iloksi ;)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1864 : 30.09.08 - klo:20.23 »
Ookkei. Itse luultavasti kuolisin, jos menisin laittamaan Ubuntun tähän koneeseen. Isä jaksaa aina jankuttaa siitä, että kone saattaa mennä sekaisin (ja se muka on ATK-opettaja. O_o), joten pitäisi olla oma kone. Ja mieluummin niin, mutta silti ärsyttää, kun voisin helposti osioida levyltä tilaa ja laittaa siihen Ubuntun. -.-'
Itsekin muuten mietin tuota ulkoiselta kiintolevyltä buuttaamista, voisi olla kätevää?
Aika ikävä homma... :(
No jospas saisi edes jonkun USB-tikun jolle asentaa... :)
Linux kun yleensä toimii miltä/millä vaan...no melkein...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Piraja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 155
  • avatar on foorumissa
    • Profiili
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1865 : 30.09.08 - klo:21.19 »
Itsekin muuten mietin tuota ulkoiselta kiintolevyltä buuttaamista, voisi olla kätevää?
On se kätevää. Olen itse asentanut Ubuntu Hardyn ulkoiselle kovalevylle ja Fluxbuntun 4 GB:n muistitikulle. Molemmat pelaavat ihan loistavasti eikä ulkoiselle levylle asentaminen elolevyltä eli live-cd:ltä ole kovinkaan vaikeaa. Voit sitten antaa täydennyskoulutusta isäukolle...

Englanniksi ohjeita löytyy ainakin seuraavista, mutta eivät sovellu aivan sellaisinaan uudempien jakeluversioiden eli Hardyn ja Intrepidin asentamiseen):

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=80811 (Breezy)
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=226638 (Dapper)
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=885862 (omaa kohellustani Hardyn parissa, lopulta ylläolevia soveltaen ja Logos34:n neuvoja noudattaen onnistuin)

Koettanen jossain vaiheessa laatia suomenkielisen helpon ohjeen noiden ylläolevien ja omien kokemusteni pohjalta.

TheJ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
    • MiseryFilms
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1866 : 30.09.08 - klo:22.26 »
Kiitos kaikista tiedoista ja tuestanne. : ) Tilanne täytynee vain kestää...
Dual combo.
Windows-kone:
Specs:
Prossu: Intel Core 2 Duo 2,33 ghz | Näyttis: Ati Radeon HD3850 | RAM: 3gb | Emolevy: ASUS P5K SE | OS: Windows Vista Ultimate.

Ubuntu-kone:
Prossu: AMD Athlon XP 1500+
Näytönohjain: Abit Siluro FX 5200
Emolevy: MSI
Keskusmuistia: 512 mb
OS: Ubuntu 9.04

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1867 : 03.10.08 - klo:15.45 »
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

k00pa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 201
  • <*_*>
    • Profiili
    • Pelikoira
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1868 : 03.10.08 - klo:19.54 »

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1869 : 03.10.08 - klo:23.50 »
Minun työpöytäni näyttää tältä: Kuva1, Kuva2.

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1870 : 07.10.08 - klo:17.01 »


Intrepidin betaa on mukava ajella live-cd:llä. Tavallisesti en ole tumman teeman ystävä, mutta vaihtelu virkistää, sanotaan.

FF3 toimii muuten paljon vikkelämmin liveltä kuin mitä FF2 toimi koskaan kiintolevyasennukselta.
« Viimeksi muokattu: 07.10.08 - klo:17.41 kirjoittanut anttimr »
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1871 : 07.10.08 - klo:17.56 »


Intrepidin betaa on mukava ajella live-cd:llä. Tavallisesti en ole tumman teeman ystävä, mutta vaihtelu virkistää, sanotaan.

FF3 toimii muuten paljon vikkelämmin liveltä kuin mitä FF2 toimi koskaan kiintolevyasennukselta.

Hienoa, NewHuman teema käytössä :)

Saas nähdä millainen on ubuntu Intrepidin lopullinen teema..??

Mistä löysit taustakuvan? tykkään.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1872 : 07.10.08 - klo:18.09 »
https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Incoming/Intrepid/Earthenibex_wallpaper
Lainaus
Saas nähdä millainen on ubuntu Intrepidin lopullinen teema..??

Tuo on tuhannen taalan kysymys näinä päivinä.
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

Piraja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 155
  • avatar on foorumissa
    • Profiili
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1873 : 07.10.08 - klo:19.54 »


Teemana NewHuman, eikö vain? Itse modasin NewHumanin pohjalta oman versioni nimeltä Bronzie — harmi ettei metallinen kiilto oikein kunnolla välity. Valikoiden taustavärin koodi on #AB9644.



Tyttäreni Ihassama ja minä esittelemme tätä työpöytää ja sen esiastetta myös Ourdesktops.com -sivuilla. Siellä on myös aiheeseen liittyvä videopätkä...

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1874 : 07.10.08 - klo:19.57 »


Eiks oo kaunis, Xubuntu + OpenBox  ;D

jakevm70

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
    • From China
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1875 : 08.10.08 - klo:08.26 »
Tällänen ihan normaali pöytä...
http://bayimg.com/HALfpaABg

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1876 : 08.10.08 - klo:13.14 »


Intrepidin betaa on mukava ajella live-cd:llä. Tavallisesti en ole tumman teeman ystävä, mutta vaihtelu virkistää, sanotaan.

FF3 toimii muuten paljon vikkelämmin liveltä kuin mitä FF2 toimi koskaan kiintolevyasennukselta.

Hienoa, NewHuman teema käytössä :)

Saas nähdä millainen on ubuntu Intrepidin lopullinen teema..??

Mistä löysit taustakuvan? tykkään.
Jos tuleva ubuntun teema on tuon tyylinen, niin tulen 100% käyttämään sitä - ja pitkään :)

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1877 : 08.10.08 - klo:13.18 »


Intrepidin betaa on mukava ajella live-cd:llä. Tavallisesti en ole tumman teeman ystävä, mutta vaihtelu virkistää, sanotaan.

FF3 toimii muuten paljon vikkelämmin liveltä kuin mitä FF2 toimi koskaan kiintolevyasennukselta.

Hienoa, NewHuman teema käytössä :)

Saas nähdä millainen on ubuntu Intrepidin lopullinen teema..??

Mistä löysit taustakuvan? tykkään.
Jos tuleva ubuntun teema on tuon tyylinen, niin tulen 100% käyttämään sitä - ja pitkään :)

http://frontiernet.net/~robkam/WoodUbuntu.png

jotain tollasta uskosin sen olevan
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1878 : 08.10.08 - klo:13.20 »
http://frontiernet.net/~robkam/WoodUbuntu.png

jotain tollasta uskosin sen olevan

Ei kannata uskoa mitään, kun ubuntu-artwork tiimikään ei  tiedä tilannetta ;)
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

TimBuktu!!

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Näytä työpöytäsi
« Vastaus #1879 : 13.10.08 - klo:22.58 »
Tällaselta näyttää Linux Mint parin päivän jälkeen!! Taaskin voi olla liian hempeä tosi käyttäjille, mutta mun mielestä tätä on kiva katella!!



Oon ollu erittäin tyyytyväinen  ubu-johdannaiseen!!!

Timo