Kirjoittaja Aihe: Amarok 2 kansitaide..  (Luettu 1493 kertaa)

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Amarok 2 kansitaide..
« : 27.06.12 - klo:21.13 »
Mikähän on Amarokin oletusarvo levykannelle? Olen koettanut nimetä cover_thumb.jpg tai front.jpg tai front_thumb.jpg. Aina se tuntuu päityksen yhteydessä arpovan vaikka takakannen. Olen tehnyt joka etukannessa ns. pikkukuvan, jottei Amarokin tarvitsisi isoja kuvia skaalailla. Ainoa ratkaisu tuntuu olevan pistää kansitaide omaan alakansioon. Siinä on vaan kova työ. Olisi vaan helpompi nimetä cover_thumb.jpg mieluiseksi Amarokille.

Tageissa minua hieman ihmetyttää myös Artisti ja Albumin artisti kentät. Mikähän noiden ero? Pistin vaivalla keräämäni flac-tiedostot vain luku-tilaan jottei vaan mene muuttelemaan tageja.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Amarok 2 kansitaide..
« Vastaus #1 : 27.06.12 - klo:23.46 »
Ekaan kysymykseesi en osaa vastata, paitsi että kun albumin kansiossa on vain yksi kuvatiedosto, Amarok tuntuu tiedoston nimestä huolimatta olettavan sen kansikuvaksi.

Tageissa minua hieman ihmetyttää myös Artisti ja Albumin artisti kentät. Mikähän noiden ero?

Olettaisin, ettei mitään eroa, jos albumilla on vain yksi artisti, mutta joskus voi yhden artistin nimellä julkaistulla albumilla olla jonkun toisen artistin kappaleita (tai yhteiskappaleita).
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11