Yritän olla aika varovainen näiden boot -juttujen kanssa, en halua eteeni mustaa ruutua, kun en tiedä mitä sitten tekisin.
Olen kokeillut menun eri vaihtoehtoja, olen ruksaillut sieltä pois vaihtoehtoja ja tehnyt kokeiluja. Mutta näyttää siltä, että riippumatta siitä miten menun rakennan, saan aina vain Ubuntun eri kerneleitä valittavaksi, en Matea.
Siellä Grub Customizerissa on kohta: asenna MBR:lle. Se tarjoaa /dev/sda. Kokeilin sitä, en tiedä mitä muutakaan olisin siihen, voinut laittaa. Silti uskon että tämä lataaja ja sen paikka on aika keskeistä tässä ongelmassa.
Arvailin vain eri käyttöjärjestelmien sijaintia, jossa se jotenkin valaisisi ongelmaa, Se etten paljon ymmärrä näitä juttuja, on kai jo tullut selväksi, ja mitä enemmän luen ja yritän ottaa selvää, sitä vaikeammilta ne tuntuvat.
Tuo arvaus: mikään ei ole hukassa, ne ovat vain saman nimen alla, kuulostaa oikealta, niin minun intuitionikin sanoo, jonka varassa tässä olen yrittänyt ongelmia ratkoa.
Mutta mitä tehdä, jotta pääsisi käynnistysvaiheessa tekemään valinnan 2 eri käyttöjärjestelmän välillä?