Äänestys

Onko PayPal hyvä tapa maksaa netissä?

Parasta A-luokkaa.
16 (45.7%)
Menettelee ulkomaan ostoksissa.
14 (40%)
Turvaton tapa maksaa netissä.
0 (0%)
EVVK
5 (14.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 35

Kirjoittaja Aihe: Mitä mieltä PayPal:sta?  (Luettu 9612 kertaa)

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Mitä mieltä PayPal:sta?
« : 09.06.12 - klo:14.06 »
Itse olen aikeissa perustaa oma PayPal-tili, mutten vielä ole aivan varma sen hyvyydestä.

Onko siitä maksamistavasta hyviä/huonoja kokemuksia ?

Voiko menettää PayPal-tilistä enemmän rahaa kuin sinne on tallettanut ?

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #1 : 09.06.12 - klo:14.07 »
Voiko menettää PayPal-tilistä enemmän rahaa kuin sinne on tallettanut ?

Siis siinä tapauksessa, mikäli joku on saanut tietää PayPal-tilisi ja salasanasi.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #2 : 09.06.12 - klo:14.13 »
Voiko menettää PayPal-tilistä enemmän rahaa kuin sinne on tallettanut ?

Siis siinä tapauksessa, mikäli joku on saanut tietää PayPal-tilisi ja salasanasi.
Repesin  :)

Itse olen maksellut kymmeniä kertoja, eikä mitään ongelmia, enkä kyllä kuullut että mitään ongelmia olisi ollut muillakaan tutuilla. Yksi asia vielä pisti silmään tuolla aiemmin. Miksi ihmeessä laitat sinne PayPal tilille rahaa? Itse ainakin annan sen tehdä veloituksen suoraan pankkitililtäni.

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #3 : 09.06.12 - klo:14.34 »
Miksi ihmeessä laitat sinne PayPal tilille rahaa? Itse ainakin annan sen tehdä veloituksen suoraan pankkitililtäni.

En edes tiedä, kuinka se olisi mahdollista. Tämä kun on uutta minulle. En siis vielä ole luonut PayPal-tiliä, mutta suurella todennäköisyydellä luon sen piakkoin.

khaosaming

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #4 : 09.06.12 - klo:15.11 »
En siis vielä ole luonut PayPal-tiliä, mutta suurella todennäköisyydellä luon sen piakkoin.
-------------------
Paypallia voi käyttää (sillä maksaa), vaikka ei loisikaan tunnuksia. Olen maksanut monta kertaa Paypallilla ilman tiliä (vaatii luottokortin). Ainoa haitta on, että joutuu syöttämään tiedot joka kerta uudelleen.

Paypal siis toimii tässä tapauksessa luottokorttitietojen proxyna, jolloin luottokorttitiedot eivät päädy hämärälle ostosaitille kopioitaviksi.

https://www.paypal.com/uk/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/cps/general/OptionalAccount-outside

Lainaus
Here’s how this easier checkout works:

1. Customers enter their name and shipping address.
2. They’re prompted for their credit card, email address, and phone number.
3. (Optional) After reviewing their information, they may choose to save their information by creating a PayPal account to make future transactions faster.
« Viimeksi muokattu: 09.06.12 - klo:15.19 kirjoittanut khaosaming »

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #5 : 09.06.12 - klo:15.37 »
Jos jotain verkosta ostaa niin silloin joku paypallin tyyppinen palvelu on ehdoton. PayPal on kyllä  omassa rankingissä ainakin vielä aika korkealla. Jos verkkokauppa ei tarjoa mahdollisuutta maksaa näin en yleensä osta. Eri asia on lentoliput. Ideahan on suojata oman luottokortin tiedot niin ettei myyjä saa niitä. Eli kun PayPal hoitaa maksuliikenteen ei myyjä saa tietoonsa luottokorttitietojasi.

tomikiv

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 238
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #6 : 09.06.12 - klo:15.56 »
Kaikki ulkomaiset luottokorttimaksut hoidan PayPal:in kautta, ei mitään pahaa sanottavaa.
Desktop: Phenom 955, 8gb, HD4250, 64gb SSD, Ubuntu 14.04
Htpc: E6600, 4gb, HD4300, 50gb SSD, Ubuntu 14.04
Server: Athlon x2 255, 8gb, 32gb SSD, 8tb, Ubuntu Server 14.04

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #7 : 09.06.12 - klo:16.01 »
Voisittekohan valaista, kuinka PayPal-maksusuoritus tapahtuu.

Tapahtuuko se samalla tavalla, kuin verkkopankissa asiointi (Esim. verkkokauppa.com:n tapauksessa) ?

Vai mitenkähän se sitten tapahtuu?

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #8 : 09.06.12 - klo:16.07 »
Teet ostoksen esim. ebaystä, kirjaudut oston yhteydessä paypal tilille, katsot että mm. kauppasumma on oikein yhdeltä sivulta ja kuittaat siirron hyväksytyksi. Heti sen jälkeen rahat lähtee omalta tililtäsi ja saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen yleensä siis ostopalvelusta ja paypal palvelusta. Tilitä kyllä erottaa helposti paypal tilisiirron.

Thäts it. Helpompaa palvelua ei voi olla.

*edit*
Itse vähän katselen ulkomaisia kauppoja sillä silmällä, että jos paypal maksumahdollisuutta ei ole, niin suhtaudun todella varauksella palvelun luotettavuuteen. Tuo mahdollisuus kun on lähes standardi nykyään.
« Viimeksi muokattu: 09.06.12 - klo:16.09 kirjoittanut qwertyy »

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #9 : 09.06.12 - klo:17.16 »
Lainaus
Paypallia voi käyttää (sillä maksaa), vaikka ei loisikaan tunnuksia. Olen maksanut monta kertaa Paypallilla ilman tiliä (vaatii luottokortin). Ainoa haitta on, että joutuu syöttämään tiedot joka kerta uudelleen.
Tuo oli hyvä tieto. Olen kammonnut rekisteröityä ks firmaan, koska en ole ollut varma mitä ne englanninkieliset kirjautumistekstit oikeasti tarkoittavat. Tarvetta tuolle maksupalvelulle olisi jo ollut  :P terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Elekaz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 92
    • Profiili
    • Piece of code
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #10 : 09.06.12 - klo:19.29 »
Itsekin tulee käytettyä PayPallia ulkomailta tilatessa. Kuten aikaisemminkin mainittu niin tarjoaa hyvä välikäden.

Niin ja jotta se tililtä velotus toimii, niin luottokortti tulee rekisteröidä tuonne. Se tapahtuu siten, että kortilta veloitetaan muistaakseni euro ja sen tilitapahtumassa oleva nelinumeroinen koodi syötetään palveluun. Tällä vahvistetaan se, että olet kortinhaltija ja jotta sinulla on oikeus käyttää korttia maksamiseen. Niin ja tuon euron saa sen jälkeen paypal tilille varoihin.

Kätevä myös jos ei halua hommata luottokorttia vain ulkomaanmaksujen takia, paypal kun hyväksyy myös electronin visa kortiksi.

vartsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 506
  • Kyllä, hankin joskus elämän... apt-get a life ...
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #11 : 09.06.12 - klo:21.29 »
Paypal on ihan ehdoton kun tilailee ulkomailta. Jos sattuukin niin ikävästi että et saa tilaamiasi tavaroita voit hakea Paypalin kautta rahojasi takaisin 45 päivän sisällä. Sama homma toimii Ebayssä, muutaman kerran joutunut hakemaan, viikossa yleensä saanut rahat takaisin. Paljon turvallisempaa kun verkkomaksaminen, silloin olet omillasi jos tilaat ulkomailta. Luottokortti tiedot voi syöttää turvallisin mielin, ne eivät välity myyjälle tai muuallekkaan. Ainoastaan Paypal tietää ne. Suurin riski Paypaliin liittyen on käyttäjä, roskaposteissa tulee paljon näitä paypal tilisi on lukittu blaa blaa kirjaudu heti oheista linkkiä käyttäen... Tässäkin terveen järjen käyttö pelastaa, miksi olisivat lukinneet? Mihin linkki osoittaa?
Helppo todeta huijaus :)
Lisäksi Paypalia voi käyttää tilisiirroilla kuulemma.

Ja jos haluaa pelata oikein varman päälle, ottaa käyttöönsä ns. prepaid mastercardin esim. Neteller tai moneybookers ja liittää sen tuohon Paypaliin. Siirrät vain rahaa tuolle kortille silloin kuin sitä tarvitset.
Muutaman euron kalliimpaa mutta ah niin turvallista.

Itse olen käyttänyt juurikin prepaid mastercardia ja paypalia jo vuodesta 2009. Ei ole ollut ongelmia.
Nyt mennään läppärillä: Hp DV6-6108US
Tulossa jotain muuta...

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #12 : 10.06.12 - klo:10.20 »
PayPal on hyvä ja vaivaton konsti tilailla WEBistä ja siksi käytän sitä usein. Perusteluja oli jo tuolla yllä.

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #13 : 10.06.12 - klo:11.35 »
Paypal on hyvä ostajalle, mutta ei myyjille. Ebay:sta on yllätävän paljon huijattu myyjiä. Otettu laite laatikosta pois ja otettu tyhjistä laatikosta kuvia. Paypal maksaa aina ostajalle takaisin, vaikka ostaja huijaisi. Netistä löytyy hyviä artikkeleja miksi Paypalia ei kannata käyttää. Itse toki käytän Paypalia, koska oma pankkini ei takaa rahoja takaisin.

Luottokunta on parhain vaihtoehto myyjän ja ostajan kannalta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luottokunta
http://www.luottokunta.fi/fi/luottokunta

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #14 : 10.06.12 - klo:21.16 »
Kyllä tuota paypal:in "rahat takaisin"-huijaus metodia on yritetty käyttää myös nettivene, nettiauto, netti-jne-palveluissa. Huijareille on yhteistä epäselvät ja vaikeasti jäljeitettävät yhteystiedot. Yhteystietona ainoastaan ilmaisia sähköpostitilejä ja usein vielä eri nimellä kuin tarjoaja, jos puhelinumero on se on mitä sattuu. Ainakin venenetti.fi:n keskustelupalstalla on ketju näistä huijausyrityksistä
http://venenetti.fi/keskustelut/t8283

Eli ostajalle melko hyvä, myyjälle kyseenalainen palvelu.

Ystävällisin terveisin

Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #15 : 11.06.12 - klo:09.58 »
Kiitos Jallu59 hyvästä linkistä. Opettavaisia tarinoita pitkä lista. Tuota vartsun ehdottamaa prepaid luottokorttia voisin harkita. Harmittaa tuo puutteellinen englannin taito  :P. Ei olisi pitänyt keskikoulussa lintsata niin paljon  ;) :D. Ja älkää naurako siellä, elämä vaan on opettanut varovaiseksi ja pitämään vaivalla hankituista pennosista kiinni. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #16 : 11.06.12 - klo:11.02 »
Itse käytän tavallista luottokorttia nettiostoksissa, kuten myös PayPalin luottokorttina, mutta siinä on vain hyvin pieni luottoraja ... jotain sekin ehkäisee ... ainakin jos ei itse syyllisty mihinkään.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #17 : 11.06.12 - klo:21.46 »
Ja älkää naurako siellä, elämä vaan on opettanut varovaiseksi ja pitämään vaivalla hankituista pennosista kiinni. terveisin Timo
Kyllä toi on ihan aiheellinen suhtautumistapa nykypäivän netissä. Aina kannattaa enemmin suhtautua vähän skeptisesti kuin sokeasti luottaa kaikkeen :)

suppo84

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #18 : 25.06.12 - klo:17.59 »
Minäkin käytän PayPalia ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Nykyään siellä käy myös Suomalaiset Visa Electron kortit joten sitä voi itsekkin käyttää näppärästi kotimaisissa verkkokaupoissa.

Itse pyrin siirtelemään tuota rahaa oikealle pankkitilille tuolta usein ja säännöllisesti koska PayPal on yllättäen saattanut sulkea joidenkin tilejä ja jäädyttänyt heidän varat. Muuten siis hyvä palvelu mutta itse en uskalla pitää tuolla tallessa 100 euroa enempää.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Mitä mieltä PayPal:sta?
« Vastaus #19 : 05.07.12 - klo:10.04 »
Itse en ole PayPalia käyttänyt kuin kahdesti "guestina" kun olen maksanut näytön läppäriin.