Kirjoittaja Aihe: Tule rakentamaan sosiaalista mediaa  (Luettu 2997 kertaa)

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Tule rakentamaan sosiaalista mediaa
« : 05.06.12 - klo:22.44 »
Hei

Varmaan mainostaminen on kiellettyä, mutta en voinut vastustaa kiusausta. Olen tekemässä sosiaalisen median pilottia Ubuntun pikkuveljelle:

Käväise tutustumassa itse juttuun: (muokattu koska vastaava aihe toisaalla poistettu -Storck)

Tarvitsisin muutamia innokkaita kavereita kehittelemään sisältöä ja pilotoimaan palvelua.

Suora linkki palveluun: systemo.fi/mint

Poistettu linkki: ei tuplaviestejä. -Storck
« Viimeksi muokattu: 06.06.12 - klo:05.29 kirjoittanut Storck »
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

JarTak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Tule rakentamaan sosiaalista mediaa
« Vastaus #1 : 06.06.12 - klo:01.06 »
http://linuxmint-fi.info/

Tuolta sivustolta olen saanut paljon apua Ubuntuni muokkaamiseen ja moneen muuhunkin. Kun käyttäjiä on niin vähän, niin yhdistäkää voimanne.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Tule rakentamaan sosiaalista mediaa
« Vastaus #2 : 06.06.12 - klo:09.54 »
http://linuxmint-fi.info/

Tuolta sivustolta olen saanut paljon apua Ubuntuni muokkaamiseen ja moneen muuhunkin. Kun käyttäjiä on niin vähän, niin yhdistäkää voimanne.

Muuten ihan hyvä saitti mutta siinä ei ole tätä SoMe -ulottuvuutta, jota yritellään rakennella tässä yhteydessä.

Eikä tässä ole kilpailuasetelmaa, esim. me vs. te, koska sinne voi tulla kuka tahansa =)
« Viimeksi muokattu: 06.06.12 - klo:11.09 kirjoittanut Sorkkarauta »
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Tule rakentamaan sosiaalista mediaa
« Vastaus #3 : 06.06.12 - klo:11.06 »
Henk.koht. mulla toi "sosiaalinen media" -sana kolahtaa jo suoraan että "no thanks"..

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Tule rakentamaan sosiaalista mediaa
« Vastaus #4 : 06.06.12 - klo:11.10 »
Henk.koht. mulla toi "sosiaalinen media" -sana kolahtaa jo suoraan että "no thanks"..

Mikäpä olisi korvaava ilmaisu?
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Tule rakentamaan sosiaalista mediaa
« Vastaus #5 : 06.06.12 - klo:11.11 »
Henk.koht. mulla toi "sosiaalinen media" -sana kolahtaa jo suoraan että "no thanks"..

Mikäpä olisi korvaava ilmaisu?

Ei vaan ylipäänsä sosiaalinen media hömppä ei oikein itseä kiinnosta. Eli keskustelufoorumit ovat ihan riittäviä minulle ja sellainen löytyy jo tuolta JarTakin linkkaamasta osoitteesta.
« Viimeksi muokattu: 06.06.12 - klo:11.13 kirjoittanut timbba »

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Tule rakentamaan sosiaalista mediaa
« Vastaus #6 : 06.06.12 - klo:11.38 »
Tuo timbban perusajatus on ollut minullakin mutta nyt kiinnostaisi noin yleissivistyksen vuoksi tulla mukaan. Sitä kun ei olla "naamakirjassa" eikä "twisterissä" mukana ja storckin testipenkki olisi oiva alusta alkeiden opetteluun, vai? terveisin "epäsosiaalinen konservatiivi-jäärä"  ;D Timo

ps. Mintin infosivut ovat kansallinen aarre, hyviä ohjeita selkeästi esitettyinä. Rispectiä ylläpitäjälle.
"Linux, made in Finland"

nore

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 302
    • Profiili
Vs: Tule rakentamaan sosiaalista mediaa
« Vastaus #7 : 06.06.12 - klo:15.16 »
Lainaus käyttäjältä: timbba
Henk.koht. mulla toi "sosiaalinen media" -sana kolahtaa jo suoraan että "no thanks"..Ei vaan ylipäänsä sosiaalinen media hömppä ei oikein itseä kiinnosta. Eli keskustelufoorumit ovat ihan riittäviä minulle ja sellainen löytyy jo tuolta JarTakin linkkaamasta osoitteesta.
Keskustelufoorumit ovat somea. Kun olet täällä, olet jo sosiaalisessa mediassa. Viattomuutesi on menetetty iäksi.
Lainaus käyttäjältä: Sorkkarauta
Mikäpä olisi korvaava ilmaisu?
Jostain syystä viittauksia laumaälyyn vierastetaan myös. Sanasilpputalkoot?

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Tule rakentamaan sosiaalista mediaa
« Vastaus #8 : 06.06.12 - klo:16.31 »
Keskustelufoorumit ovat somea. Kun olet täällä, olet jo sosiaalisessa mediassa. Viattomuutesi on menetetty iäksi.

Tavallaan kyllä.. mutta minä vierastan sellaisia sosiaalisia medioita, joissa on tietynlaiset "profiilit". Näissä profiileissa on sitten mahdollista kertoa koko elämän eri vaiheet, koulutukset, perhesuhteet, kiinnostuksen kohteet, yms.. eli lähestulkoon kaiken itsestäsi. Sitten kun otetaan huomioon nykypäivän tiedonkalastelut palvelussa, palvelun tietoturvariskit, yms.. niin ei kiitos. Ja siis tämmöiset palvelut minulle tulee mieleen sanasta sosiaalinen media..  Eli keskustelufoorumissa minä voin olla timbba vaan.. ei mun tarvi kertoa sen enempää :)
« Viimeksi muokattu: 06.06.12 - klo:16.36 kirjoittanut timbba »

roikale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 321
    • Profiili
Vs: Tule rakentamaan sosiaalista mediaa
« Vastaus #9 : 06.06.12 - klo:17.47 »
En ole koskaan ollut enkä tule koskaan olemaankaan "naamakirjassa". Mutta Diasporaan liittymistä olen joskus harkinnut. Kuinkahan moni tämän Ubuntu-foorumin jäsenistä kuulunee Diasporaan?
Kannettava (17,3") Intel - järjestelmät Linux Mint 17.2 ja Ubuntu 15.04

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Tule rakentamaan sosiaalista mediaa
« Vastaus #10 : 06.06.12 - klo:18.26 »
En ole koskaan ollut enkä tule koskaan olemaankaan "naamakirjassa". Mutta Diasporaan liittymistä olen joskus harkinnut. Kuinkahan moni tämän Ubuntu-foorumin jäsenistä kuulunee Diasporaan?

En ole koskaan ollut enkä tule koskaan olemaankaan "naamakirjassa". Mutta Diasporaan liittymistä olen joskus harkinnut. Kuinkahan moni tämän Ubuntu-foorumin jäsenistä kuulunee Diasporaan?
Itselläni on 11 kontaktia diasp.eu:ssa. Ei tuonne hyvin usein viestejä tule, mutta aina joskus. Oma tunnukseni on tomin@diasp.eu ja saa kutsua kaveriksi. Kannattaa mainita, että on Ubuntu Suomesta. En lupaa kirjoitella yhtään päivitystä, mutta melko varmasti tulen sellaisen (tai useamman) ennemmin tai myöhemmin tekemään.

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=35332.0
Tuonne voi kirjoitella aiheesta enemmänkin ja sieltä löytyvät myös muut Diasporassa liikkuvat Ubuntu Suomen jäsenet.
« Viimeksi muokattu: 06.06.12 - klo:18.28 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.