Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 12.04 ääni ei toimi, viimeisen päivityksen jälkeen palautustila ei toimi  (Luettu 2054 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Kun asensin Spotifyn linuxversion netistä löytämieni asetusten mukaan, ääni katosi vaikka itse ohjelma toimi. Äänimikseri oli myös muuttunut. Poistin Spotifyn, ei auttanut. Ubuntu tarjosi  jälleen uusia päivityksiä mm. kernelin uuden version. Sen jälkeen palautustila ei toiminut. Käynnistin aikaisemman kernelversion, mutta senkään jälkeen ei toiminut ääni sen paremmin kujin palautustilakaan. Tein kolme päivää työtä Kdenlivellä, ja nyt en saa siitä ääntä kuulumaan. Ubuntu antoi tänäänkin heti käynnistettyäni sen sekä celtx-ohjelman, joka on oikeastaan vain html:llä ja makroila tehty kirjoitusohjelma, ilmoituksen sisäisestä virheestä. Tätä on jatkunut päivitettyäni 11.10 versiosta 12.04 version. Tätä on jatkunut myös senkin jälkeen, kun tein puhtaan asennuksen.

Ovatko kaikki Ubuntut muuttuneet tällaisiksi. Minä olen käyttänyt Unityä jo edellisestä versiosta alkaen ja olen ollut siihen tähän asti tyytyväinen. Toimiiko gnome paremmin tässä LTS-versiossa? Tai entä Kubuntu, vai onko vain siirryttävä Windows puolelle, ettei enää tulisi tehtyä turhaa työtä? Viimeinen oli aika ikävästi sanottu käyttäjältä, jolla on ollut Ubuntu jo noin kymmenen vuotta, mutta olen todella ihmeissäni, mitä tälle ennen niin hyvälle ohjelmalle on tapahtunut.

En ole asentanut Spotifyn lisäksi muita kuin Medibuntun repositoryn ja sieltä multimediakirjastoja. Jos joku osaisi auttaa, ja kertoa miten saan äänen takaisin, ja miten pääsen korjaamaan mahdollisesti rikki menneet  paketit, olisin hyvin kiitollinen. Vaikka nyt ottaa aivoon, en kuitenkaan mielelläni luopuisi Ubuntusta.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vastaan itselleni. Kun asensin pulseaudion kokonaan uudestaan, ja muutin äänen hallinnassa vielä sen jälkeen sekä ulos että sisääntulon analogiseksi sain äänen takaisin. Spotifya en ole toistaiseksi uskaltanut asentaa uudelleen, vaikka maksan siitä kuukausittain. Muut ongelmat ovat edelleen jäljellä.

Komennolla "notepad" pääte antoi seuraavan tulosteen:
 p11-kit: couldn't load module: /usr/lib/i386-linux-gnu/pkcs11/gnome-keyring-pkcs11.so: /usr/lib/i386-linux-gnu/pkcs11/gnome-keyring-pkcs11.so: jaettua objektitiedostoa ei voi avata: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole

Saisiko joku viisas tästä selvää. Minun Ubuntuni on 64 bittinen.
« Viimeksi muokattu: 30.05.12 - klo:13.25 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Minä tässä ilmeisesti vastailen vain itselleni. Ongelmat jatkuvat, vaikka välillä kaikki taas tuntuu toimivan. Kun avasin koneen tuli ilmoitus sisäisestä virheestä. Hyväksyin raportoinnin ja sitten ilmestyi seuraava ohje:
"Your bug report will be processed in few seconds.
If you can reproduce it, please follow the next steps:
    - Open a new terminal
    - Run the command "sudo hcidump -XYt > $HOME/hci.log"
    - Reproduce the actions until the error happens
    - On the terminal, press Ctrl+C to stop hcidump.
    - Attach the file hci.log to the bug report."

Tein kuten käskettiin, mutta Ubuntu ilmoitti, ettei tunne komentoa hcidump. Yritin asentaa apt-get installia käyttäen sen, mutta ei onnistunut. Avasin synapticin ja etsin kyseistä tiedostoa. Löytyi bluez-hcidump ja asensin sen. Annoin jälleen komennon ohjeen mukaan, mutta nyt prosessi vain juuttui paikalleen, joten käytin ctrl c:tä päästäkseni eteenpäin. Raportointi jäi tekemättä, mutta aika ihmeellistä, että Ubuntu ehdottaa komentoa jota se ei tunne.
« Viimeksi muokattu: 06.06.12 - klo:13.16 kirjoittanut Pontus12 »