Kun asensin Spotifyn linuxversion netistä löytämieni asetusten mukaan, ääni katosi vaikka itse ohjelma toimi. Äänimikseri oli myös muuttunut. Poistin Spotifyn, ei auttanut. Ubuntu tarjosi jälleen uusia päivityksiä mm. kernelin uuden version. Sen jälkeen palautustila ei toiminut. Käynnistin aikaisemman kernelversion, mutta senkään jälkeen ei toiminut ääni sen paremmin kujin palautustilakaan. Tein kolme päivää työtä Kdenlivellä, ja nyt en saa siitä ääntä kuulumaan. Ubuntu antoi tänäänkin heti käynnistettyäni sen sekä celtx-ohjelman, joka on oikeastaan vain html:llä ja makroila tehty kirjoitusohjelma, ilmoituksen sisäisestä virheestä. Tätä on jatkunut päivitettyäni 11.10 versiosta 12.04 version. Tätä on jatkunut myös senkin jälkeen, kun tein puhtaan asennuksen.
Ovatko kaikki Ubuntut muuttuneet tällaisiksi. Minä olen käyttänyt Unityä jo edellisestä versiosta alkaen ja olen ollut siihen tähän asti tyytyväinen. Toimiiko gnome paremmin tässä LTS-versiossa? Tai entä Kubuntu, vai onko vain siirryttävä Windows puolelle, ettei enää tulisi tehtyä turhaa työtä? Viimeinen oli aika ikävästi sanottu käyttäjältä, jolla on ollut Ubuntu jo noin kymmenen vuotta, mutta olen todella ihmeissäni, mitä tälle ennen niin hyvälle ohjelmalle on tapahtunut.
En ole asentanut Spotifyn lisäksi muita kuin Medibuntun repositoryn ja sieltä multimediakirjastoja. Jos joku osaisi auttaa, ja kertoa miten saan äänen takaisin, ja miten pääsen korjaamaan mahdollisesti rikki menneet paketit, olisin hyvin kiitollinen. Vaikka nyt ottaa aivoon, en kuitenkaan mielelläni luopuisi Ubuntusta.