Kirjoittaja Aihe: Isommat ikkunoiden indikaattorit Unityyn?  (Luettu 3493 kertaa)

ljpp

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 127
    • Profiili
    • BitBuners.com - We Burn a Bit!
Isommat ikkunoiden indikaattorit Unityyn?
« : 01.04.12 - klo:10.16 »
Koitan nyt Precise Livellä totutella tähän Unityyn, kokeillen niin 2D kuin 3D versioitakin.

Yksi asia mikä häiritsee, ja on mielestäni surkeaa käytettävyyssuunnittelua, on nuo hyttysen perunan kokoiset harmaat pisteet ja nuolet joiden pitäisi kuvastaa sovelluksesta olevia avoimia ikkunoita. Saako noita kustomoitua jotenkin isommiksi?

Ovat ainakin meikäläisen resolla aivan liian pienet, eivätkä taatusti mitenkään ilmeiset uusille Unity käyttäjille jotka eivät tiedä mitä odottaa.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Isommat ikkunoiden indikaattorit Unityyn?
« Vastaus #1 : 01.04.12 - klo:10.55 »
Yksi asia mikä häiritsee, ja on mielestäni surkeaa käytettävyyssuunnittelua, on nuo hyttysen perunan kokoiset harmaat pisteet ja nuolet joiden pitäisi kuvastaa sovelluksesta olevia avoimia ikkunoita. Saako noita kustomoitua jotenkin isommiksi?

Enpä usko, että saa. Ainakaan vielä... Yksi tapa kiertää ongelma on vaikkapa tämä:



Eli Docky tms. sinne oikeaan laitaan. Minulla siinä näkyy bookmarks (kotikansion sisällä olevat "Kuvat", "Musiikki" jne) sekä avoinna olevat sovellukset.

mikkokoo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Isommat ikkunoiden indikaattorit Unityyn?
« Vastaus #2 : 01.04.12 - klo:15.22 »
Mulla on Unityssa aina päällä se "Backlight toggles" (saa asetettua compiz configilla tai MyUnitylla). Näin "taustavalo" on päällä ainoastaan avoimissa sovelluksissa, jolloin ei tarvi niiden nuolien avulla tarkistaa, mitä sovelluksia on auki.. ;)

Edit: kuva lisätty.
« Viimeksi muokattu: 01.04.12 - klo:15.24 kirjoittanut mikkokoo »

Quantal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 299
    • Profiili
Vs: Isommat ikkunoiden indikaattorit Unityyn?
« Vastaus #3 : 01.04.12 - klo:16.36 »
Mulla on Unityssa aina päällä se "Backlight toggles" (saa asetettua compiz configilla tai MyUnitylla). Näin "taustavalo" on päällä ainoastaan avoimissa sovelluksissa, jolloin ei tarvi niiden nuolien avulla tarkistaa, mitä sovelluksia on auki.. ;)

Edit: kuva lisätty.


Käytän itse myös samaa, suosittelen muillekin!
VAIHDOIN NIMIMERKKIÄ
Läppäri: Acer Aspire 8930G - Intel Core 2 Duo P8400 @2,26GHz, Nvidia GeForce 9600M GT, 4GB DDR3, 320GB HDD ~ Ubuntu 12.04 LTS
Pöytäkone: Acer Aspire E360 - AMD Athlon 64 X2 3800+, ATI Radeon X1300 HM 512MB, 1GB DDR RAM, 250GB HDD ~ Windows 8
Puhelin: Nokia Lumia 9

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Isommat ikkunoiden indikaattorit Unityyn?
« Vastaus #4 : 01.04.12 - klo:18.31 »
Mulla on Unityssa aina päällä se "Backlight toggles"

Hyvä vinkki, en ollut huomannutkaan moista.

ljpp

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 127
    • Profiili
    • BitBuners.com - We Burn a Bit!
Vs: Isommat ikkunoiden indikaattorit Unityyn?
« Vastaus #5 : 04.04.12 - klo:22.49 »
Tein tuosta bugirapsan, vaikka huonosta suunnittelusta tuossa pikemminkin on kysymys. Ei näytä saaneen mitään huomiota, joten käykää peukuttamassa?

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/unity/+bug/970615

mikkokoo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Isommat ikkunoiden indikaattorit Unityyn?
« Vastaus #6 : 05.04.12 - klo:00.35 »
Mun mielestä tuosta mainitsemastani "backlight toggles" -asetuksesta pitäisi tehdä oletusasetus, ennemmin kuin että niitä nuolia suurennettaisiin. En oikein tiedä miten se (nuolien suurentaminen) olisi edes mahdollista leventämättä Launcheria suhteettoman paljon. Kirjotin ehdotukseni sun bugiraporttiin. :)

ljpp

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 127
    • Profiili
    • BitBuners.com - We Burn a Bit!
Vs: Isommat ikkunoiden indikaattorit Unityyn?
« Vastaus #7 : 05.04.12 - klo:22.33 »
Joo, nuolien ja noiden "pisteiden" suurentaminen ei liene ole realistinen vaihtoehto. Nuo pienen pienet harmaat pisteet ilmeisesti indikoivat montako ikkunaa ko. sovelluksesta on auki, kun backlight kertoo vain onko niitä 0 vai enemmän. Joku muu indikaattori tuossa pitäisi olla - vaikka ihan pieni numero kuvakkeen päällä?

Quantal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 299
    • Profiili
Vs: Isommat ikkunoiden indikaattorit Unityyn?
« Vastaus #8 : 05.04.12 - klo:23.15 »
Mielestäni Windows 7:n tehtäväpalkin kuvakkeiden osalla toteutus on varsin onnistunut:
http://funkjedi.com/wp-content/uploads/2009/01/windows7-toolbar.jpg
VAIHDOIN NIMIMERKKIÄ
Läppäri: Acer Aspire 8930G - Intel Core 2 Duo P8400 @2,26GHz, Nvidia GeForce 9600M GT, 4GB DDR3, 320GB HDD ~ Ubuntu 12.04 LTS
Pöytäkone: Acer Aspire E360 - AMD Athlon 64 X2 3800+, ATI Radeon X1300 HM 512MB, 1GB DDR RAM, 250GB HDD ~ Windows 8
Puhelin: Nokia Lumia 9