Kirjoittaja Aihe: IRC-clientit  (Luettu 11568 kertaa)

Deisto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
IRC-clientit
« : 18.07.06 - klo:10.17 »
Olen tottunut käyttämään winblozella mircciä ja nyt olisi aika löytää linuxillekin joku klinu.
X-Chattia olen jonkin aikaa käyttänyt mutta se on tympeän oloinen, liian yksinkertainen.

Mitä hyviä plugineja tiedätte x-chatille että sitä saisi enemmän säädettyä?
Mitä irc-clientteja te käytätte?

Irssi on varmaan suosituimpien joukossa mutta itse pidän hieman graafisimmista ohjelmista kun tuo komentorivikikkailu ei ole koskaan ollut minun alaani.  :D
Ubuntu Feisty 32-bit
AMD64 3500+
nVidia GeForce 6600 256Mt

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: IRC-clientit
« Vastaus #1 : 18.07.06 - klo:11.11 »
Irssi on käytössä, mutta myös Konversation vaikuttaa aika hyvälle.

TQeng

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 157
  • Zenwalk / PCLOS / Kubuntu
    • Profiili
    • Vaihtoehto.org
Re: IRC-clientit
« Vastaus #2 : 18.07.06 - klo:11.15 »
Konversationia käytän. Vain pari versionumeroa sitten ohjelma oli aika buginen ja epäkäytännöllinen, mistä syystä vaihdoinkin XChatiin. En kuitenkaan ihan kotiutunut siihen, joten palasin Konversationiin, ja ilokseni huomasin, että kehitys oli ollut nopeaa: versio 0.19 on toimiva, käytettävä ja monipuolinen IRC-clientti.

Kokeillut olen myös mm. Irssiä, EPICiä, KSirciä, KVIrciä ja Gaimia.
Satius est supervacua scire quam nihil.

MoB

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 314
  • Debian Jessie, Ubuntu 12.04 LTS, Android-x86 2.3
    • Profiili
Re: IRC-clientit
« Vastaus #3 : 18.07.06 - klo:11.46 »
Irssiä tulee itse käytettyä ja Windowzemaailmasta tulleelle suosittelen X-Chattia, mutta jos se ei kerran kelpaa, niin KVIrc sitten - siinä on ainakin karkkia runsaasti.
Registered Linux user #186837

Risotto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Re: IRC-clientit
« Vastaus #4 : 18.07.06 - klo:13.05 »
Avaa paketinhallintaohjelma ja searchiin irc client (name and description), niin löydät useita vaihtoehtoja.
Kannattanee siihen irssiin tutustua vielä vaikka toisenkin kerran, sillä se on loppujen lopuksi todella kätevä.  :)
o//

Ninnnu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 247
  • LinuCaster
    • Profiili
Re: IRC-clientit
« Vastaus #5 : 18.07.06 - klo:13.12 »
Irssiä mäkin käytän... Vakaa ja komentorivi-pohjainen, ja sitä voi ajaa screenissä, GUI-softia ei...

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: IRC-clientit
« Vastaus #6 : 18.07.06 - klo:13.48 »
Irssi.

Deisto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Re: IRC-clientit
« Vastaus #7 : 18.07.06 - klo:16.22 »
Irssiä tulee itse käytettyä ja Windowzemaailmasta tulleelle suosittelen X-Chattia, mutta jos se ei kerran kelpaa, niin KVIrc sitten - siinä on ainakin karkkia runsaasti.
Ei karkkia kiitos. Vain muokattavuutta ja käytännöllisyyttä sekä graafinen käyttis.
Ubuntu Feisty 32-bit
AMD64 3500+
nVidia GeForce 6600 256Mt

shadowi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 59
  • ~wandering mind
    • Profiili
Re: IRC-clientit
« Vastaus #8 : 18.07.06 - klo:19.30 »
Itse käytän irssiä juuri screenin takia. Voi jättää päälle pyörimään tuonne servulle yhteyden lopetuksen jälkeenkin. Joskus ammoisina aikoina kun käytin wintoyta, kokeilin vähän kaikenlaisia irc-clienteja, mutta olen tullut siihen tulokseen, että irssi on minulle paras vaihtoehto. ^^

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: IRC-clientit
« Vastaus #9 : 18.07.06 - klo:19.32 »
irssi minullakin.
Janne

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: IRC-clientit
« Vastaus #10 : 18.07.06 - klo:21.34 »
Ei karkkia kiitos. Vain muokattavuutta ja käytännöllisyyttä sekä graafinen käyttis.
Sehän on irssi! :D

...

Tai no, käytännöllisyydestä voidaan toki olla montaa mieltä.

Deisto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Re: IRC-clientit
« Vastaus #11 : 19.07.06 - klo:11.47 »
Kuinkas nyt näin että linuxin käyttäjät käyttävät irssiä.  :D
Piti alunperin laittaakin aloituspostaukseen "Mitä irc-clientteja käytätte, muuta kuin irssiä"  ;)
Ubuntu Feisty 32-bit
AMD64 3500+
nVidia GeForce 6600 256Mt

Jiku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 248
    • Profiili
SV: IRC-clientit
« Vastaus #12 : 19.07.06 - klo:13.16 »
Operan selaimella hoituu mulla yllättävän paljon hommia. Käytän sitä web-selaimena, sähköpostiohjelmana, torrent-lataajana ja irc:iäkin tulee sillä käytettyä. Kaikki hoituu kätevästi yhdellä ohjelmalla siis. Aika paljon ominaisuuksia pieneen pakettiin saatu ahdettua.
(lähinnä syy operan käyttöön noissa kaikissa on se, että linux- ja windows-puolella tehdään kaikki samalla tavalla)
Puoliksi suunniteltu on hyvin tehty

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: IRC-clientit
« Vastaus #13 : 19.07.06 - klo:13.47 »
Itse käytän Gaimia.
alias vililikku

Ninnnu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 247
  • LinuCaster
    • Profiili
Re: IRC-clientit
« Vastaus #14 : 19.07.06 - klo:15.45 »
Piti alunperin laittaakin aloituspostaukseen "Mitä irc-clientteja käytätte, muuta kuin irssiä"  ;)
Olisi saattanut jäädä vastaukset vähiin sitten...

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: SV: IRC-clientit
« Vastaus #15 : 19.07.06 - klo:16.12 »
Operan selaimella hoituu mulla yllättävän paljon hommia. Käytän sitä web-selaimena, sähköpostiohjelmana, torrent-lataajana ja irc:iäkin tulee sillä käytettyä. Kaikki hoituu kätevästi yhdellä ohjelmalla siis. Aika paljon ominaisuuksia pieneen pakettiin saatu ahdettua.
(lähinnä syy operan käyttöön noissa kaikissa on se, että linux- ja windows-puolella tehdään kaikki samalla tavalla)

Niin... Vaikka itse pidänkin Operasta todella paljon, niin en kuitenkaan käytä muita sen ominaisuuksia kuin selain ominaisuutta ;)
Turhia tuollaiset. Parempiakin löytyy, opera saisi minusta tehdä vain sen minkä parhaiten osaa.

Jiku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 248
    • Profiili
SV: Re: SV: IRC-clientit
« Vastaus #16 : 19.07.06 - klo:16.47 »
Niin... Vaikka itse pidänkin Operasta todella paljon, niin en kuitenkaan käytä muita sen ominaisuuksia kuin selain ominaisuutta ;)
Turhia tuollaiset. Parempiakin löytyy, opera saisi minusta tehdä vain sen minkä parhaiten osaa.

noin itsekin jossain vaiheessa ajattelin. missä määrin olet itse kokeillut noita muita ominaisuuksia?
Puoliksi suunniteltu on hyvin tehty

MoB

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 314
  • Debian Jessie, Ubuntu 12.04 LTS, Android-x86 2.3
    • Profiili
Re: SV: IRC-clientit
« Vastaus #17 : 19.07.06 - klo:17.27 »
[offtopikkia offtopikkia]

Turhia tuollaiset. Parempiakin löytyy, opera saisi minusta tehdä vain sen minkä parhaiten osaa.

'Lite' versio ilman sähköpostia, uutisryhmälukijaa, rss syötteitä ja muuta turhaa roskaa olisi jees... mutta ei tule tapahtumaan...

[/offtopikkia offtopikkia]
Registered Linux user #186837

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: SV: Re: SV: IRC-clientit
« Vastaus #18 : 19.07.06 - klo:18.49 »
Niin... Vaikka itse pidänkin Operasta todella paljon, niin en kuitenkaan käytä muita sen ominaisuuksia kuin selain ominaisuutta ;)
Turhia tuollaiset. Parempiakin löytyy, opera saisi minusta tehdä vain sen minkä parhaiten osaa.

noin itsekin jossain vaiheessa ajattelin. missä määrin olet itse kokeillut noita muita ominaisuuksia?

No sen RSS-lukijaa käytin jopa oikeastikkin jonkin aikaa. Sähköpostin ja irc:nkin olen testannut, mutta eivät oikein vakuuttaneet. Varsinkaan irc. Niiden suurin vika onkin siinä että niitä voi käyttää vain silloin kun Opera on päällä. On kiva saada mailit ja feedit silloinkin kun selain ei ole päällä, irc:stä puhumattakaan.

Tomaatti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 151
    • Profiili
Re: IRC-clientit
« Vastaus #19 : 20.07.06 - klo:00.52 »
X-Chat se täällä.  :)