Kirjoittaja Aihe: 12.04 vlc ja elokuvasoitin kaatavat X:n [Ratkaistu]  (Luettu 4565 kertaa)

motalb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 279
    • Profiili
Olen tässä muutaman päivän testannut ja tuunannut tätä 12.04:ää ihan fyysisellä koneella.
Nyt olen törmännyt sellaiseen ilmiöön että  X kaatuu välittömästi jos niillä yrittää katsoa jotakin videotiedostoa.
avi- ja flv-tiedostoilla testasin.
No ei siinä mitään, kehityksen tässä vaiheessa saattaa olla että kyseessä on ihan tunnettu bugi jota ei vielä ole korjattu. Mutta saattaa kyseessä olla myös jonkun oman tuunausjuttujeni seuraus.

Voisiko joku siis vahvistaa, kaatuuko X muillakin kun yrittää katsoa jotakin?
Tietäisi sitten että odottaako korjaavaa päivitystä vai asentaisiko tilalle täysin uuden dailybuildin .
« Viimeksi muokattu: 18.03.12 - klo:13.43 kirjoittanut motalb »

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: 12.04 vlc ja elokuvasoitin kaatavat X:n
« Vastaus #1 : 25.02.12 - klo:18.38 »
Kokeileppa Unitya 2D-vaihtoehdolla login-screenistä. Itelläni kaatui X heti kun videotiedostoa kokeilin, tosin siitä on joku tovi vierähtäny ja ton 2D-vaihtoehdon jälkeen kaikki on toiminu hyvin.
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: 12.04 vlc ja elokuvasoitin kaatavat X:n
« Vastaus #2 : 25.02.12 - klo:18.41 »
Täällä ei kaatuile millään mediatiedostoilla.

motalb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 279
    • Profiili
Vs: 12.04 vlc ja elokuvasoitin kaatavat X:n
« Vastaus #3 : 26.02.12 - klo:12.04 »
Kokeileppa Unitya 2D-vaihtoehdolla login-screenistä. Itelläni kaatui X heti kun videotiedostoa kokeilin, tosin siitä on joku tovi vierähtäny ja ton 2D-vaihtoehdon jälkeen kaikki on toiminu hyvin.
Mulla kaatu kyllä tuolla 2D-vaihtoehdollakin.
Elikkäs joko olen sössinyt jotakin tai kyse on rautaongelmista. ATI:n suljetulla ajurilla näytönohjainta käyttelen, niin siinä voisi olla yksi potentiaalinen ehdokas kaatumisten selitykseksi.
Tarttee kattoo, jos ensi viikolla ehtisi tekemään uuden puhtaan asennuksen tuoreemmalla daily buildilla, ja testaisi miten käyttäytyy avoimella ajurilla.

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: 12.04 vlc ja elokuvasoitin kaatavat X:n
« Vastaus #4 : 26.02.12 - klo:13.26 »
Kokeileppa Unitya 2D-vaihtoehdolla login-screenistä. Itelläni kaatui X heti kun videotiedostoa kokeilin, tosin siitä on joku tovi vierähtäny ja ton 2D-vaihtoehdon jälkeen kaikki on toiminu hyvin.
Mulla kaatu kyllä tuolla 2D-vaihtoehdollakin.
Elikkäs joko olen sössinyt jotakin tai kyse on rautaongelmista. ATI:n suljetulla ajurilla näytönohjainta käyttelen, niin siinä voisi olla yksi potentiaalinen ehdokas kaatumisten selitykseksi.
Tarttee kattoo, jos ensi viikolla ehtisi tekemään uuden puhtaan asennuksen tuoreemmalla daily buildilla, ja testaisi miten käyttäytyy avoimella ajurilla.

Mullakin oli ATIn kortti läppärissä jossa sitä X:n kaatumista tapahtu
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

OpaMox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: 12.04 vlc ja elokuvasoitin kaatavat X:n
« Vastaus #5 : 27.02.12 - klo:11.35 »
Olen tässä muutaman päivän testannut ja tuunannut tätä 12.04:ää ihan fyysisellä koneella.
Nyt olen törmännyt sellaiseen ilmiöön että  X kaatuu välittömästi jos niillä yrittää katsoa jotakin videotiedostoa.
avi- ja flv-tiedostoilla testasin.
No ei siinä mitään, kehityksen tässä vaiheessa saattaa olla että kyseessä on ihan tunnettu bugi jota ei vielä ole korjattu. Mutta saattaa kyseessä olla myös jonkun oman tuunausjuttujeni seuraus.

Voisiko joku siis vahvistaa, kaatuuko X muillakin kun yrittää katsoa jotakin?
Tietäisi sitten että odottaako korjaavaa päivitystä vai asentaisiko tilalle täysin uuden dailybuildin .

Mulla on ihan sama ongelma :( Näyttis on atin 5470.

motalb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 279
    • Profiili
Vs: 12.04 vlc ja elokuvasoitin kaatavat X:n
« Vastaus #6 : 27.02.12 - klo:19.32 »
Nonnih

Asentelin 12.04:n uudelleen tämän päivän daily buildista. Nyt laitoin vain fstabin asetukset kuntoon ja asensin VLC:n. Sitten testasin mitä tapahtuu kun avi-tiedoston avaa vlc:llä. Ja hyvinhän se toimi, ei kaatunut X. Kokeilin useampaakin mediatiedostoa ja kaikki toimivat oikein sulavasti. Ja ihan normi unityä käytän nyt.

Kyllä avoin ajuri ihan kivasti muuten tuntuu käyttelevän Mobility Radeon HD 4650:täni, mutta ikävä kyllä huudattaa puhallinta koko ajan täysillä. Eli ihan sama ongelma kuin Lucidissani kun päivitin sen 3.0-sarjan kerneliin.

Mietin mahtaako tuo ubuntun "ajuriapulainen" asentaa saman suljetun ajurin kuin amd:n sivuilta löytyvä uusin ajuri? Tuo puhallin käy kyllä hermoille.

motalb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 279
    • Profiili
Vs: 12.04 vlc ja elokuvasoitin kaatavat X:n
« Vastaus #7 : 04.03.12 - klo:19.58 »
Tänään kerkesin hieman testailemaan, ja tulos oli selkeä.
Jos käytössä on avoimet ajurit niin mediatiedostojen toisto toimii.
Jos käytössä on atin suljetut ajurit niin mediatiedoston toisto kaataa välittömästi X:n.
Kun suljetun ajurin poistaa käytöstä, niin mediatiedostojen toisto toimii jälleen.

OpaMox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: 12.04 vlc ja elokuvasoitin kaatavat X:n
« Vastaus #8 : 17.03.12 - klo:18.51 »
Tänään kerkesin hieman testailemaan, ja tulos oli selkeä.
Jos käytössä on avoimet ajurit niin mediatiedostojen toisto toimii.
Jos käytössä on atin suljetut ajurit niin mediatiedoston toisto kaataa välittömästi X:n.
Kun suljetun ajurin poistaa käytöstä, niin mediatiedostojen toisto toimii jälleen.


Joko ongelma on korjattu?

OpaMox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: 12.04 vlc ja elokuvasoitin kaatavat X:n
« Vastaus #9 : 18.03.12 - klo:11.50 »
Olen tässä muutaman päivän testannut ja tuunannut tätä 12.04:ää ihan fyysisellä koneella.
Nyt olen törmännyt sellaiseen ilmiöön että  X kaatuu välittömästi jos niillä yrittää katsoa jotakin videotiedostoa.
avi- ja flv-tiedostoilla testasin.
No ei siinä mitään, kehityksen tässä vaiheessa saattaa olla että kyseessä on ihan tunnettu bugi jota ei vielä ole korjattu. Mutta saattaa kyseessä olla myös jonkun oman tuunausjuttujeni seuraus.

Voisiko joku siis vahvistaa, kaatuuko X muillakin kun yrittää katsoa jotakin?
Tietäisi sitten että odottaako korjaavaa päivitystä vai asentaisiko tilalle täysin uuden dailybuildin .

Näillä ohjeilla sain sen toimimaan: Qt Interface
Go to tools -> preferences (or press Ctrl+P)
Select the Video tab
Select another video output module by changing the GLX / OpenGL or X11. If you do that, know that VLC will be slower.
Stop any playback
Launch the playback again

motalb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 279
    • Profiili
Vs: 12.04 vlc ja elokuvasoitin kaatavat X:n
« Vastaus #10 : 18.03.12 - klo:13.43 »
Näillä ohjeilla sain sen toimimaan: Qt Interface
Go to tools -> preferences (or press Ctrl+P)
Select the Video tab
Select another video output module by changing the GLX / OpenGL or X11. If you do that, know that VLC will be slower.
Stop any playback
Launch the playback again
Enpä ole tähän projektiin paneutunutkaan 1,5 viikkoon, kun on ollut työn alla toinen 12.04 projekti, jossa puolestaan en ole leikkinyt vlc:llä. Olikin ehtinyt kertyä iso kasa päivityksiä. Jopa kaksi kernelipäivitystäkin.

Mutta juu, testasin tuota OpaMoxin ohjetta, ja hyvin pelittää vlc nyt minullakin.

Pistetään tähän vielä sama ohje suomenkieliseen käyttöliittymään sovitettuna:
Työkalut -> Asetukset -> Video
Kohdasta 'Lähtö' valitaan Oletusarvon tilalle joku niistä valinnoista joiden perässä on 'XCB'
(oli ainakin minulla tuo XCB se yhdistävä tekijä)