Molempia asentoja on kokeiltu
Olen kokeillut monta kertaa molempia asentoja eli Plug and Play on ollut sallittuna ja välillä kiellettynä, mutta tulos on aina sama. Käynnistys pysähtyy vähän ennen sitä, kun kirjautumisikkunan pitäisi tulla näkyviin. Pitäisin tätä tilannetta selvänä rautavikana, mutta kun Windowsin puolella ei ole vastaavia boottausvaikeuksia, niin epäilen edelleenkin ohjelmistovikaa Ubuntussa. Eipä tämä ole ensimmäinen kerta, kun joudun Ubuntun kanssa tappelemaan. Kaikki vihjeet ovat edelleenkin tervetulleita.
Minun täytyy heti tarkistaa, Biosin asetus on siinä äänikorttikoneessani (EMU 1212m), mutta uskon siinäkin Plug and Playn olevan nyt sallittuna. Voin laittaa toiminnon kielletyksi ja yritän sitten saada korttia toimimaan. Viisaammilta kannattaa aina kysellä ohjeita.
Lisäys edelliseen viestiin:
Asetus on vaihdettu
Vaihdoin äsken EMU 1212m äänikortin sisältävässä koneessa Biosin Plug and Play asetuksen kielletyksi, mutta ei tilanne siitä yhtään korjaantunut. Kolme kertaa boottasin koneen, mutta kertaakaan en saanut ääniä kuulumaan. Tämäkin kone käyttäytyy ihan samalla tavalla riippumatta siitä, onko Plug and Play asetus sallittu vai kielletty. Kokemuksesta olen tiennyt tämän niin kauan, kun olen Linuxin kanssa leikkinyt.
Jotenkin tämä Linuxin kanssa pelaaminen on mielenkiintoista, sillä ei koskaan voi tietää sitä, toimiiko mikään kortti tai ohjelma koneessa vai ei. Linux tuntuu olevan erittäin herkkä raudan suhteen, sillä määrättyjä juttuja ei saa millään toimimaan tietyissä koneissa. Ohjelmistojen testaamiseen ei ehkä ole käytetty tarpeeksi aikaa. Jotenkin tuntuu siltä, että Windowsin ja Macin ohjelmistot ovat paremmin testattuja, koska ne toimivat aina laakista.