Kirjoittaja Aihe: Ylen elävästä arkisosta tallentaminen (RATKAISTU)  (Luettu 2645 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Olen tallentanut rtmpdump ohjelmalla areenasta pari kertaa. Yritin tallentaa myös elävästä arkistosta, mutta se ei onnistunut. Hain ohjeita netistä ja keskustelusivuilta. Asensin asennamenut,bash tiedoston ja sen avulla Firefoxiin launcherin. Näkyviin tulee vain "no action available for this type of link".
Olisiko minun pitänyt asentaa myös "asenna_yle-dl.bash". En tehnyt sitä, koska yle-dl toimii jo ladatessani areenasta. Mitäköhän olen tehnyt väärin?
« Viimeksi muokattu: 25.02.12 - klo:11.24 kirjoittanut Pontus12 »

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Ylen elävästä arkisosta tallentaminen
« Vastaus #1 : 18.02.12 - klo:23.35 »
Olisiko sulla joku esimerkki linkki yle-dl.... antaa mitä yrität ladata ja kuinka teet sen ?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Ylen elävästä arkisosta tallentaminen
« Vastaus #2 : 19.02.12 - klo:12.44 »
Jos lataan yle Areenasta kirjoitan: yle-dl ja navigointipalkissa olevan videon osoitteen esim:

http://areena.yle.fi/video/1328218530680

Videotallentuu kauniisti. Ylen elävässä arkistossa osoite on toisenlainen ja siinä on välissä html-sivu. Esimerkiksi:

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/lapualaisooppera_42835.html#media=42848

Tämä polku ei kelpaa. Asensin launcherin, mutta sitä en ole saanut toimimaan ollenkaan kuten jo aikaisemmin kirjoitin. Elävä arkisto kyllä näkyy minulla ja voin katsella sieltä videoita, mutta en tallentaa. Esim. pari päivää sitten yritin tallentaa kyseisen dokumentin Lapualaisoopperasta,  jonka osoite on yllä. Olin kantaesityksessä nuorena mukana.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Ylen elävästä arkisosta tallentaminen
« Vastaus #3 : 19.02.12 - klo:13.25 »
Kokeilin, heti alkoi ladata ohjelmaa ko. linkistä. Valitsin launchysta "Areena latauksen". Komentoriviltä
Koodia: [Valitse]
yle-dl http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/lapualaisooppera_42835.html#media=42848toimii myös heittämällä.  

Ohjelmahan tallentaa videot "Videot" -kansioon, huomasithan sen.
« Viimeksi muokattu: 19.02.12 - klo:15.18 kirjoittanut Eesaurus »

avanti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: Ylen elävästä arkisosta tallentaminen
« Vastaus #4 : 19.02.12 - klo:23.43 »
Ensinhän pitää muistaa mennä Videot-kansioon komentoriviltä
Koodia: [Valitse]
cd Videot
Jos ei tätä muista tehdä, yle-dl tallentaa videon kotikansioon.

ML
Matti Lamminen itäiseltä Vantaalta.
Intel NUC i5 prosessorilla.
Ubuntu 22.04.1 LTS

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Ylen elävästä arkisosta tallentaminen
« Vastaus #5 : 20.02.12 - klo:13.38 »
Minulla on kyllä Launchyn options alla yle areena merkittynä, mutta jos annan komennon tavalliselta päätteeltä, tulos on se minkä kirjoitin.
Ilmeisesti en osaa käyttää Launchya tai sitten olen asentanut sen väärin. Yle Areenassa toimii, elävässä arkistossa ei.

Onko lanchyssä erikseen komentorivi, tai miten sitä pitäisi käyttää?

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Ylen elävästä arkisosta tallentaminen
« Vastaus #6 : 20.02.12 - klo:14.00 »
Minulla on kyllä Launchyn options alla yle areena merkittynä, mutta jos annan komennon tavalliselta päätteeltä, tulos on se minkä kirjoitin.
Ilmeisesti en osaa käyttää Launchya tai sitten olen asentanut sen väärin. Yle Areenassa toimii, elävässä arkistossa ei.

Onko lanchyssä erikseen komentorivi, tai miten sitä pitäisi käyttää?

Hiiren oikealla minä sitä käytän, en tiedä muuta tapaa. En osaa sanoa, mikä sinulla on vialla. Voisit kai koettaa poistaa koko roskan ja asentaa uudelleen. http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=14127.msg316575#msg316575

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16250
    • Profiili
Vs: Ylen elävästä arkisosta tallentaminen
« Vastaus #7 : 20.02.12 - klo:15.50 »
Minulla on kyllä Launchyn options alla yle areena merkittynä, mutta jos annan komennon tavalliselta päätteeltä, tulos on se minkä kirjoitin.

Kuulostaa siltä, että sinulla on liian vanha RTMPDump-YLE. Tuki uudelle Elävälle arkistolle on vasta versiossa 1.4.6.

Eli asenna uudelleen Eesauruksen linkittämän viestin ohjeiden mukaan.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Ylen elävästä arkisosta tallentaminen
« Vastaus #8 : 25.02.12 - klo:11.23 »
Kiitos! Asensin uudelleen ja toimii.