Kirjoittaja Aihe: Hiiri scrollaa tahtomatta  (Luettu 7731 kertaa)

Wäinö

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Hiiri scrollaa tahtomatta
« Vastaus #20 : 03.02.12 - klo:18.36 »
Mulla samantapainen tilanne. Pari kuukautta sitten ostin Lenovo Thinkpadin E325, asensin Ubuntu 11.10:n.
Hiiri kulkee itsestään vasemmalta oikealle ja samalla ylös, kunnes on oikeassa yläkulmassa. Tämä ilman näytönohjaimen lisäajuria. Kun asentaa lisäajurit hiiri rauhoittuu mutta sen jälkeen jos on esim. selain, taulukkolaskenta tai joku muu ohjelma auki niin että on vierityspalkki. --> Vierityspalkki nousee ylöspäin itsestään.

Näytönohjain Ati Radeon HD 6310.

Kaikenlaista oon kokeillut, mutta vikaa en ole saanut poistumaan.


Mikko



Nyt näyttäs vika korjaantuneen, pari päivää sitten otin käyttöön KDM Display Managerin lightdm:n tilalle, Ei vaella hiiri eikä kursori nouse ylös.

nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Vs: Hiiri scrollaa tahtomatta
« Vastaus #21 : 29.08.12 - klo:04.10 »
minulla hiiri painaa itsestään vas. nappi, n. 5 s. välein. Todella kiva käyttää nettiä, kun koko ajan viskaa väärään paikkaan, eikä mikään onnistu. Asensin n. 10 lisäosaa, niin en muista yhtään, että minkä nimisestä sovelluksesta on kyse. Aivan kestämätön tilanne, huh.. Apua jos sais piakkoin, tarvis päästä jatkamaan. Kiitos =)

P.s. Linux Ubuntu 10.04 + FF ja Chrome. Cromeen asentelin kans joitain lisäosia. Cromeen ja Googlenkin sovellutuksen olen saattanut asentaa..

P.s.s. Oisko jotain "reset" juttu, päätteelle, tai FF:n osoitekenttään?

 ???

edit.

Hyvä systeemi, jos ei halua häiritä muita, rasittavalta hiiren naksutukselta!
« Viimeksi muokattu: 29.08.12 - klo:04.13 kirjoittanut nikama75 »
Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-

PeeAaa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 233
    • Profiili
Vs: Hiiri scrollaa tahtomatta
« Vastaus #22 : 29.08.12 - klo:20.27 »
minulla hiiri painaa itsestään vas. nappi, n. 5 s. välein. Todella kiva käyttää nettiä, kun koko ajan viskaa väärään paikkaan, eikä mikään onnistu. Asensin n. 10 lisäosaa, niin en muista yhtään, että minkä nimisestä sovelluksesta on kyse. Aivan kestämätön tilanne, huh.. Apua jos sais piakkoin, tarvis päästä jatkamaan. Kiitos =)

P.s. Linux Ubuntu 10.04 + FF ja Chrome. Cromeen asentelin kans joitain lisäosia. Cromeen ja Googlenkin sovellutuksen olen saattanut asentaa..

P.s.s. Oisko jotain "reset" juttu, päätteelle, tai FF:n osoitekenttään?

 ???

edit.

Hyvä systeemi, jos ei halua häiritä muita, rasittavalta hiiren naksutukselta!

Oliko jotain tällaista?
http://askubuntu.com/questions/179581/how-can-i-make-my-mouse-auto-click-every-5-seconds

vai asensitko Firefoxissa Työkalut->Lisäosat->Laajennukset kautta. Silloin ne löytyy sieltä
ja voit ottaa yksitellen päältä pois/poistaa.

Chromessa Työkalut->Laajennukset->Poista käytöstä.

T:PeeAaa