Kirjoittaja Aihe: minkälaista palikkaa kodin viihdekeskukseen  (Luettu 2282 kertaa)

-basu-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
minkälaista palikkaa kodin viihdekeskukseen
« : 14.12.11 - klo:14.03 »
Olis tarkotus hommata kone kotiteatteri järjestelmään. HD elokuvat,surraund äänet, musiikki,netti ym. samaan pakettiin.... Nii, ja tietenki linukka...

Eli minkä laista rautaa mun kannattais hankkia siihen ja mikä linuxin 'malli'?
Aser Aspire 7741G Intel core i5-480M 2.66Ghz AMD Roden HD 6550M 6GB DDR3 Ubuntu11.4 ja WIN7 rinnalla

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: minkälaista palikkaa kodin viihdekeskukseen
« Vastaus #1 : 14.12.11 - klo:15.43 »
HTPC käyttöön mikä tahansa linux joko VDR:llä Mythtv:llä. Itse pidän enemmän Mythtv:stä mutta ei voi huonoa sanaa sanoa VDR:stäkään. Mythbuntu KDE työpöydällä tällähetkellä "digiboxissa" mutta seuraavaksi luultavasti Mint debian tai epidemic linux. Debianiin kun saa helposti asennettua myös XBMC PVR version näillä ohjeilla vaikka en juuri saksaa osaa  http://debian.oppserver.net/xbmcvdr/  Koneeksi olen itse haaveillut tälläisestä http://www.verkkokauppa.com/fi/product/37226/dbxbt/Zotac-ZBOX-HD-ID41-tietokonerunko

-basu-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: minkälaista palikkaa kodin viihdekeskukseen
« Vastaus #2 : 15.12.11 - klo:10.19 »
Riittääkö toi 1,8Ghz prossu pyörittämään hd leffoja...entä näytönohjain?

mikä ero HTPC:llä ja noku PC:llä sit on? Jos siihen kuitenkeni ostaa palikat sisään omien tarpeiden mukaan?
Aser Aspire 7741G Intel core i5-480M 2.66Ghz AMD Roden HD 6550M 6GB DDR3 Ubuntu11.4 ja WIN7 rinnalla

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: minkälaista palikkaa kodin viihdekeskukseen
« Vastaus #3 : 15.12.11 - klo:11.34 »
Riittääkö toi 1,8Ghz prossu pyörittämään hd leffoja...entä näytönohjain?

mikä ero HTPC:llä ja noku PC:llä sit on? Jos siihen kuitenkeni ostaa palikat sisään omien tarpeiden mukaan?
HD leffoihin tehot pitäisi riittää hyvin. Etuna HTPC käyttöön tuossa olisi pieni koko, virrankulutus ja se on myös lähes äänetön.