Äänestys

Mistä työpöydästä ihan oikeesti tykkäät eniten?

Gnome (perinteinen)
41 (45.6%)
Gnome shell
10 (11.1%)
Unity
17 (18.9%)
Kde
9 (10%)
xfce
6 (6.7%)
joku muu
7 (7.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 86

Kirjoittaja Aihe: Unity vai jotain muuta?  (Luettu 17441 kertaa)

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Unity vai jotain muuta?
« Vastaus #60 : 04.12.11 - klo:19.35 »
Vajaan viikon kokemuksella Unity on kyllä minun makuuni. Se on kehittynyt huikeasti 11.04 RC ajoista, jolloin ensimmäistä kerta kokeilin. Unity on nyt pöytäkoneeni työpöytä ja hyvältä tuntuu.

Sain vielä winen kautta lasten pelin toimimaan Ubuntu 11.10:llä ja se oli iso plussa.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

Teho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: Unity vai jotain muuta?
« Vastaus #61 : 04.12.11 - klo:23.19 »
Gnome 3:eenhan on nyt tulossa Shell Extensions ja mietin, että onnistuisikohan nuo tuoda myös Unitylle.
Ei. Yhteensopivuuden saavuttamiseksi Unity pitäisi siirtyä käyttämään Mutteria Ja Clutteria Compizin tai Qt:n sijaan.

Remontti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Vs: Unity vai jotain muuta?
« Vastaus #62 : 15.12.11 - klo:00.15 »
Äänestin Unityä ihan vain koska olen muutosvastarintavastainen :)

Unityllä olen osannut tehdä aika lailla kaiken mitä vanhalla Gnomellakaan. Ammatti/tehokäyttäjällähän tilanne voi olla toinen, mutta tavikselle nettisurfarille varmaan pitkälti tottumutkysymys.

Kaipasin kyllä parempaa kontrollia automaattisesti käynnistyviin ohjelmiin (kaiken maailman bluetoothit ja printterit) mutta kuulemma uusimmassa Gnomessakaan niitä ei enää noin vain ruksita pois.



Jo Fedoraa asentaessani kiroilin tuota Gnome3a. Eteenkin sitä että ne työpöydän kuvakkeet on niin julmetun suuria että työpöydälle i millään tahdo mahtua mitän muuta. Ja kuika suuria ne sitten on kun on oikein suuri näyttö. Mitä hemmetin järkeä siinä on. Minun mielstäni se pitäisi olla tärkeintä mitä siinä työpöydällä tehdään eikä se mitä siinä näkyy. Tuo Classic korvaa kyllä aika lailla mutta edelleenkin kaipaa niitä kuvakkeita sinne yläpaneliin.

Eli se siitä muutosvastaisuudenvastaisuudesta. Jos muutos vie käytettävyydeltä pohjaa niin silloin muutoksessa ei oel mitään järkeä.

Huomasin muuten juuri että touchpad'in vieritysominaisuuskin lähti toimimaan taas kuolla classicilla.