Ubuntuni oli alun perin englanninkielinen. Vaihdoin käyttökieleksi suomen, jolloin (ilmeisesti omasta valinnastani johtuen) järjestelmä teki uudet kansiot asiakirjoille, musiikille, kuville, videoille ja latauksille. Alkuperäiset "Documents", "Music", "Pictures", "Videos" ja "Downloads" kansiot säilyivät ja löytyvät "Home Folderin" kautta.
Vaihdoin kieleksi suomen erään toisen henkilön tarpeita ajatellen, vaikka itse mieluummin käytän englanninkielistä versiota. Koska tämä toinen henkilö nykyisin käyttää enimmäkseen Windowsia eikä välitä koko Ubuntusta, olen ajatellut vaihtaa kielen takaisin englanniksi - ja itse asiassa teinkin juuri niin. Kysymykseni on seuraava.
Kun kieli vaihdetaan, ohjelma kysyy, haluanko myös edellä mainittujen kansioiden nimet muutettavan englanninkielisiksi. Vastasin äsken, että pidetään alkuperäiset nimet. Jos kuitenkin vastaisin, että muutetaan nimet englanninkielisiksi, mitä käytännössä tapahtuisi? Koneessahan on jo vanhat "Documents", "Music" etc. kansiot. Lähinnä huolestuttaa ajatus siitä, että ohjelma tuhoaisi olemassa olevat kansiot tietoineen ja tekisi niiden tilalle uudet tyhjät "Documents", "Music" etc. kansiot. Vai nostaako ohjelma vain nämä vanhat kansiot "Places" -valikon listaan ensimmäisiksi näkyviin, kun niissä nyt suomenkielisen vaiheen jälkeen näkyvät vielä "Asiakirjat", "Musiikki" etc. kansiot. Jäävätkö nämä suomenkieliset kansiot samalla tavalla "piiloon" kuin tällä hetkellä "Documents" etc. kansiot.
Kun kieli on englanti, haluaisin listassa näkyvän mieluummin "Documents", "Music" etc. kansiot kuin "Asiakirjat", "Musiikki" etc. kansiot. Olen koko ajan tallentanut tietoja "Documents" -kansioon enkä "Asiakirjat" -kansioon. Suomenkielisen vaiheen aikana se oli vähän hankalampaa, kun "Documents" -kansio piti kaivella joka kerran vierityspalkilla esille listan pohjalta.