Päivitin Oneric:iin ja sen jälkeen Unity kyllä toimi, mutta kun koitin vaihtaa Gnomeen, törmäsin menujen puuttumiseen. (Screenshot liitettynä)
En tiedä johtuuko ongelma siitä, että olin aikaisemmin piilottanut ylämenun ja siirtänyt kaiken toiminnallisuuden alamenuun. Ehkä vanhan gnomen konfiguraatio-tiedostot jotenkin vaikuttavat tähän asiaan?
Kokeilin vähän sitä sun tätä, mm asensin gnome-shellin ja gnome paketit uudestaan. Mutta ei auttanut yhtään ongelman kanssa. Nyt käytän XFCE:tä, joka loppujenlopuksi on aikalailla mukava. Mutta silti haluaisin saada tuon Gnomenkin toimimaan, jos ei muuten, niin siksi että haaste on ratkaistu.
Mitään ideoita heittää? Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa?
- Kiitos
Ai niin, lisäksi tuli tuo ihana Mute-ongelma, eli äänet on asetettu joka bootissa takaisin Mutelle. Tyttöystävän koneessa oli tuo, mutta kun sen päivitti 11.10 versioon, ongelma katosi. Mahtavaa, kerrassaan mahtavaa.
Edit: Voisin tietenkin yrittää purgettaa koko gnomen ja shellin ja asentaa uudelleen. Backuppaan vaan ennen tuota gnomen hakemistot, kuulostaisiko tuo jonkun mielestä järkevältä toimenpiteeltä?
-- Jos asennan systeemit uudelleen --
Uudelleen asennukseen olen alkanut kallistua. Mitenkäs uudelleenasennus sujuu parhaiten, ilman että partitioon tarvitsee koskea. = Datat säilyy levyllä. Joo, tiedän, backup otetaan joka tapauksessa, mutta olisihan se kiva saada uudelleen asennus tehtyä ilman. Toisaalta, olen päivittänyt ext3 -> ext4 joten ehkä olisi syytä vetää partitiotkin sileäksi ja asentaa koko systeemi uudelleen.
Testaan virtual boxissa että saan tuon Unity -> Gnome3/Shell homman hoidettua kunnialla läpi. Muuten tuntuisi vähän nuijalta asentaa systeemi uudelleen ja todeta että homma ei siitä huolimatta toimi. Eh, sellaistakin sattuu joskus.