Kirjoittaja Aihe: Sovellusvalikoima ei toimi  (Luettu 1525 kertaa)

nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Sovellusvalikoima ei toimi
« : 11.11.11 - klo:18.56 »
Terve,

Mikäköhän tuossa on, kun yritin asentaa jotain soitinta, dvd:n toistoa varten (saa suositella "parasta"), niin tulee tuollainen virheilmoitus:



Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3428
    • Profiili
Vs: Sovellusvalikoima ei toimi
« Vastaus #1 : 11.11.11 - klo:19.09 »
Itse olen tuollaisissa tilanteissa asentanut ohjelman komentoriviltä käsin. Sielläkin tulee joku vastaava ilmoitus, mutta sen voi kuitata painamalla "enter" tms...

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install kaffeine
En tiedä, onko suositeltavaa tehdä noin, mutta minulla on toiminut ne ohjelmat, jotka olen ko. metodilla asentanut.

DVD:n toistoon käynee ainakin VLC.   

nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Vs: Sovellusvalikoima ei toimi
« Vastaus #2 : 12.11.11 - klo:02.18 »
Kiitos paljon avusta. Päätteeltä asennus onnistui vaivatta. Mulla on VLC -soitin tässä ainoana video-soittimena, niin olen ollut havaitsevinani, että sillä ei kaikki (kaupasta ostetutkaan) musiikki-dvd:t toimi. Nuoli ei reagoi interaktiiviin "nuoliin", "valikoihin" jne.. Etenkin, jos musiikki-dvd (biisien valinta) on kovalevyllä, niin levyä ei pysty hallitsemaan, interaktiiviset kohdat eivät reagoi hiiren nuoleen. Se hiirihän pitäisi muuttua peukaloksi (tai joku symboli), kun hiiren vie interaktiiviseen kohtaan.

Pitääpi kokeilla tuota Kaffeine:a ja miksei "perinteistä" Elokuvasoitintakin, kun se tuli joskus poistettua. Voisikohan asiaan vaikuttaa se, että käytän USB-liitännällä ulkoista levyasemaa? Läppärin levyasema ei lue, kuin CD-R -levyjä, vaikka toki on dvd soitin samalla. Ei vaan lue DVD-levyjä.

Sori huuruinen artukilointi.. Oikoluetaan aamulla. =)

Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-

nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Vs: Sovellusvalikoima ei toimi
« Vastaus #3 : 12.11.11 - klo:03.35 »


Prisoner -sarjan kanssa ei taas ole mitään ongelmia. Hiiri pysyy "vakio-nuolena", mutta se vaikuttaa valikkojen ja jaksojen valinnassa. Noissa kaupasta ostetuissa musiikki-dvd:ssä ei ole vikaa, ne soi ja näkyy hyvin kaverin kotiteatterissa. Outo homma.

P.s. Sori, meni hieman off the topic..

P.s.s. Tein uusimmat päivitykset 10.04:ään, niin lähti tuo avausviestin brobleema.
« Viimeksi muokattu: 12.11.11 - klo:05.04 kirjoittanut nikama75 »
Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-