Kirjoittaja Aihe: Unity työpöydän opasta tai ohjeita ?  (Luettu 2993 kertaa)

RistoR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 415
    • Profiili
Unity työpöydän opasta tai ohjeita ?
« : 10.11.11 - klo:23.15 »
Mistä löytyy Unity -työpöytään ohjeita sen mukauttamiseen?

Tarve olisi ensinnäkin ohjelmaikonien pienentämiseen.
Voiko Unityssä asentaa ikoneja reunapaneeleihin ?

Foorumilta löytyy hajanaisesti esim. Unity plugin - missähän se olisi? Compiz löytyy jostain, itse en ole löytänyt ... Järjestelmäasetuksissa tuntuu olevan paljon vähemmän säätöjä kuin perinteisessä näkymässä. Ehkä näin on tarkoitettukin että Unity on vähemän muokattava työpöytä, mutta mielellään lukisin sen tavoitteista jostain ...   Voisi sitten rauhassa palata perinteiseen näkymään jos Unityn tavoitteet ei sovellu itselle. Toisaalta Unityssä on asioita jotka kyllä minua viehättää.

Kiitoksin jos joku antaa pari hyvää linkkiä tai suoraa vastausta edellisiin. ;-)

jorge

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Unity työpöydän opasta tai ohjeita ?
« Vastaus #1 : 10.11.11 - klo:23.42 »
Verkkoviestijöillä on tapaaminen lähiaikoina - jos olet pääkaupunkiseudulta niin voisit käydä katsomassa
Syksyn 2011 jäsentapaamiset
24.11.2011  klo 13-16 Syyskokous
Ennen kokouksen alkua klo 13 RR esittelee lyhyesti Ubuntu-linuxjakelun uuden Unity-työpöydän ja kaikkein keveimmän Ubuntu-version eli Lubuntun, joka sopii erinomaisesti esimerkiksi vanhoihin hitaisiin koneisiin ja miniläppäreihin. Syyskokous alkaa klo 14.00
Olisko tollasesta mitään.
Kirjoittivat seuraavaa:Wiestikapulaan kaivataan uusia jäseniä
Keskusteluryhmä Wiestikapula toimii vilkkaasti . Jäseneksi on tervetullut jokainen EKL - Werkkoviestijät ry:n jäsen. Wiestikapulan toiminnasta löytyy tarkempaa tietoa sivulta http://sites.google.com/site/jasenwiesti/wiestikapulanohjeet
Itse olen kiertänyt unityä kuin kissa kuumaa puuroa - uskaltaako koskea vai ei.
Jorge

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3428
    • Profiili
Vs: Unity työpöydän opasta tai ohjeita ?
« Vastaus #3 : 11.11.11 - klo:10.37 »
Mistä löytyy Unity -työpöytään ohjeita sen mukauttamiseen?

Tarve olisi ensinnäkin ohjelmaikonien pienentämiseen.


Asenna "Compiz-asetusten hallinta" -niminen ohjelma Sovellusvalikoimasta, etsi sieltä "Unity plugin" (muistaakseni) -niminen kohta. Siellä pääset säätämään joitakin asioita, mm. ohjelmien ikonien kokoa.

Avoimena olevien ohjelmien ikonit saa lisättyä yläpaneeliin, jos niin välttämättä haluaa. Siitä on ohjeita netissä, googleta. En muista tarkalleen, miten se tehtiin. Täältä olen saanut monia hyviä tuunausvinkkejä: http://www.omgubuntu.co.uk/

RistoR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 415
    • Profiili
Vs: Unity työpöydän opasta tai ohjeita ?
« Vastaus #4 : 11.11.11 - klo:20.03 »
Kiitos kovasti näistä. Eiköhän tässä sen verran pääse eteenpäin kun ei tuo tarve niin suuri ole noihin muokkaamisiin.

Kesken työviikon ei ole tosiaan ole aikaa stadiin tulla täältä Jyväskylästä. Mutta joskus paremmalla ajalla (jos sellaista joskus löytyy  ;-)  ) tapaamisiin voisi ehtiäkin.

Uuteen koneeseen - jonka hankin videoeditoimiseen lähinnä Kdenlivellä - panin sen kummemmin ajattelematta uusimman ubuntun. Jotenkin vain ajattelin että uusimmassa olisi enimmät tuet myös Kdenliveen, mutta mistäs minä tuota tiedän kun en varsinaista kehitystyötä kerkeä millään seuraamaan. Olisko pitänyt panna  kuitenkin 10.10 tms.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3428
    • Profiili
Vs: Unity työpöydän opasta tai ohjeita ?
« Vastaus #5 : 11.11.11 - klo:22.26 »
Uuteen koneeseen - jonka hankin videoeditoimiseen lähinnä Kdenlivellä

Kokeile myös Openshot:tia, on varsin näppärä videoeditori. Helppokäyttöinen.

RistoR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 415
    • Profiili
Vs: Unity työpöydän opasta tai ohjeita ?
« Vastaus #6 : 12.11.11 - klo:00.28 »
Ubuntu Unity Plugin löytyi kun asensin "Compiz asetusten hallinnan". Ubuntu 2D näytöllä ei tuntunut toimivan joten muutin kirjautuessa valinnan pelkkään "ubuntuun". Hyvin toimii. Olisko tuo valinta myös hieman nopeuttanut komentojen suorittamista ... Mene ja tiedä.

suoturska

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Vs: Unity työpöydän opasta tai ohjeita ?
« Vastaus #7 : 12.11.11 - klo:01.04 »