Kirjoittaja Aihe: MINT!! ykköseksi  (Luettu 11803 kertaa)

japfin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 226
    • Profiili
Vs: MINT!! ykköseksi
« Vastaus #40 : 28.11.11 - klo:12.36 »
Ainakin itsellä onnistui unityn muokkaus todella helposti. Erillaisia lisäosia on hyvin tarjolla joilla saa perinteisen gnome tunnelman helposti. Oikeastaan launcher vasemmalla on nyt ihan samanlainen kuin mulla oli Xssä ja yläpalkissa on perinteinen ohjelmavalikko.

Hyvä puoli unityssa on että kaikki lisäykset ja muokkaukset soljuu saumattomasti käyttikseen. Tämä on todella tärkeä asia mulle! Tätä ei pakosti muut ubuntupohjaiset distrot tee, eritoten Lssä tämä haittasi mua. Näin ollen uskon että 12.04ssä unity on se mitä itse tulen käyttämään, jos vaan pelit antaa sille myötä.

Kokeilin Gnome 3sta, mutta se oli niin jäykkä että odottelen sen kehittymistä ennen kuin sille viitsin antaa enempää aikaa. Vähän samankaltainen tilanne kuin mulla oli unityn kanssa 11.04ssä.

Sami Lehtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 754
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Vs: MINT!! ykköseksi
« Vastaus #41 : 01.12.11 - klo:18.18 »
Kun luki Gnome 3:n design goalit, niin siellä nimen omaisesti sanotaan että tarkoituksena onkin tarjota kankea kokemus. Se onko se hyvä vai huono asia, onkin toinen kysymys. Periaatteessa se on hyvä, jos kaikilla koneilla on vakioitu samanlainen kustomoimaton käyttöliittymä. Silloin kaikki pystyvät sitä käyttämään. Mikään ei ole hankalampaa kuin siirtyä täysin kustomoituun ympäristöön jos et ole sitä aikaisemmin käyttänyt.

Nimimerkillä, jouduin tuossa kesällä käyttämään Mäkkiä hetken. Vaikka hehuttavat sen olevan niin taivaallinen, niin ilman mitään aikaisempaa kokemusta sen käyttö oli kaikkea muuta kuin ihanan sujuvaa.

Oi niitä aikoja, windowssissa task bar oikeaan reunaan, näytön asetukset vähän pieleen ettei mitään vihjettä näy ja sitten auto-hide päälle. ;) Kustomoitavuus on hyvästä ja pahasta. Sattuneista syistä vain heavy-userina pidän siitä. Joskin vaatimukseni ovat varsin maltilliset. Enkä halua mitään kewl c00l desktoppia animoiduilla wall papereilla ja window decoratereilla.