Kone lähtee vähän välii reboottaa kun sitä rasitttaa hieman enemmän. En tiedä juuri nyt ainaskaan mistä se voisi johtua. Helposti lähtidin kummiskin osoittaa joko ajuria tai näytönohjainta. :|
Rasittaa millä???
Käyttämällä raskasta flash-sovellusta Chromessa tai FF:ssä. Avaamalla Komodo IDEä, avaamalla muutama eri ohjelmaa yhtä aikaa. Satunnaisesti sitten myöhemmin illalla myös heti upstartin jälkeen. Minulla ei siis ollut muuta tietoa itsellänikään, ei mitään ökypelejä joka tapauksessa. Surullista mutta totta, "hieman rasittaa" oli melko tarkka kuvaus!
Minulla juuri tuo vekotin, juuri kehuin miten viileänä se käy
Ylikuumenemisestä ei ainaskaan ollut kyse.
Nyt näyttää joka tapauksessa siltä että OS on vakaa. Ratkaiseva toimenpide oli
poistaa nVidian ajuri. Poistamisessa oli oma ongelma ku se ei poistunut
Hårdvarudrivrutiner-valikon kautta, vaikka väitti että oli poissa. Jouduin poistaa paketit Synaptic-paketti-ohjelmalla.
En siis kerinnyt kokeilla muita nVidia-ajureita kuin current, joka asentui luvan kaa automaagisesti propreritäärinä.
Nyt olen sitten rasittanut konetta avaamalla KAIKKI ohjelmat, jotka käytän viikottain, yhtä aikaa. Kuvanlaatu on silti sitä luokkaa etten voi valittaa.
Ikinä ei oo näin hyvää aiemmin ollut.Enpä tiedä mihin mä sitä nVidiaa oikein voisin tarvita. Kustannus traumapisteinä reboottavasta käyttiksestä on sen verran rankka(sellainen tyhjä epätoivo, mikä voi tulla ku tyttö/poikakaveri jättää) ja tää ei oo mitenkään eka kerta ku jokin kettuilee nVidian takia tai nVidian kanssa, Toivon mukaan pystyn elää mahdollisimman kauan rauhassa nVidialta nyt. Ens vuoden puolella varmasti taas on unohtunut etten tykkää ja juoksen taas seinään jonkun eksoottisen ongelman/ajurin/ohjaimen kanssa. Mutta niin kauan kun muistan aion elää melko vapaana antamatta kolmannen osapuolien ohjaimien pilata elämääni.
Cherrypie!
// Peetra.