Kirjoittaja Aihe: Google+ kutsuja jaossa  (Luettu 9089 kertaa)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Google+ kutsuja jaossa
« : 21.08.11 - klo:13.54 »
Pääsin tutustumaan Google+:aan ja vaikuttaa tuo toki paljon paremmalta kuin FB ja mieluusti siirtyisinkin tuota käyttämään kunhan vain tuttavat vaivautuisivat hommaamaan tunnuksensa.

Mutta kutsuja olisi aika reippaasti jaossa halukkaille, eli laittakaahan viestiä jos kiinnostaa.

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #1 : 21.08.11 - klo:14.33 »
Voisin kutsun ottaa. Kiitos etukäteen. :)
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #2 : 21.08.11 - klo:14.47 »
Laittakaahan tosiaan gmail sähköpostiosoitteenne vaikka privalla niin kutsuminen on huomattaen helpompaa. Tai jos laitatte tänne näkyviin suosittelen naamioimaan osoitemuotoa hiukan spämmibottien takia.
« Viimeksi muokattu: 21.08.11 - klo:14.50 kirjoittanut qwertyy »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #3 : 21.08.11 - klo:15.35 »
Aika monet kutsut jo laitettu meneen, eli jos olette pyytäneet kutsua eikä tunnu kuuluvan mitään niin ottakaa uudelleen yhteyttä. Suurin osa on näemmä aktivoitunut melkein saman tien.

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #4 : 21.08.11 - klo:16.13 »
kun tuo ulkomaankieli ei oikein tiukasti istu, niin miten se mahd kutsu ja siihen vastaaminen näkyy(kö) gmailissa, tms?
Mä nimittäin vastasin kerran myönteisesti, kun eräs tuttu immeinen pyysi rinkiinsä kaiketi... mutt ei hänkään oikein tiennyt, ett oliko se häneltä tullut kutsu (?) rinkiin pyyntö vai gmail? liittymiskutsu...

joten, josko joku hiukka helpottais juoneen pääsyä, mieluummin på finska, niin vois harkita edes kiinnostaisko moinen. Facebook ei mua oo onnistunut joukkoonsa saamaan. ...istun paskalla mieluummin muiden tietämättä...
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #5 : 21.08.11 - klo:16.19 »
Itse kerkesin rekisteröityä erään yleisen kutsulinkin kautta ja silloin ainakin vain avasin linkin ja pääsin lisäämään google+:n tavallaan uutena ominaisuutena gmail tiliini. Google+:n mahtavin ominaisuus mielestäni onkin että se ikäänkuin yhdistää Facebookin ja Twitterin edut. Jakaminen pohjautuu käytännössä täysin siihen, että ensin tehdään "piirit", eli tosi kaverit, työkaverit, joskus tavatut ihmiset yms. jos sitten haluat jakaa, niin voit jakaa kuin Twitterissä vaikka koko maailmalle tai rajata kaikki mitä sinusta näkyy ja miten. Facebookissakin tämä on mahdollista, mutta todella kankeaa ja fb:ssä jaetaan oletuksena kaikki kaikille ja itseäni risoo suunnattomasti FB:n tapa muuttaa itse kysymättä lupaa näitten jakamisominaisuuksien tapaa.

Tuo googlen lyhyt esittelyvideo(t) kertoo aika ytimekkäästi miten homman pitäisi toimia.
http://www.youtube.com/watch?v=ocPeAdpe_A8&feature=relmfu

Eli voin lisätä vaikka muutaman ärsyttävämmän sukulaisen jonkinlaiseen omaan roskisryhmääni ja he voivat kuvitella että luen täydellä mielenkiinnolla heidän joutavanpäiväisiä juttujaan :)
Vastaavasti voin helposti jakaa vain kuvat ja tilapäivitykset vaikka vain oikeiden tuttujen kanssa. Facebookissa olen hyväksynyt monet lähes tuiki tuntemattomatkin "ystäviksi" ja en vain pidä yhtään FB:n tavasta hoitaa näitä yksityisempiä näkökulmia sosiaalisesta mediasta.

*edit*
Ai niin ja itse Google+ on kyllä ihan suomeksi käännetty sovellus, eli sen suhteen ei ainakaan tarvitse huolestua.
« Viimeksi muokattu: 21.08.11 - klo:16.27 kirjoittanut qwertyy »

I Svärd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 297
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #6 : 21.08.11 - klo:16.33 »
Liikenisiköhän minullekin Google+ kutsu, laitoin tosin pyynnön "pidä minut ajan tasalla" jo ennen juhannusta mutta jonossa taitaa olla muutama miljoona ene minua.


qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #7 : 21.08.11 - klo:16.44 »
Laitoin kutsun tulemaan yksityisviestissä olleeseen gmail tunnukseen. Lisäsin samalla kuten kaikki muutkin omaan "Ubuntu piiriini"

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #8 : 21.08.11 - klo:18.35 »
Minulla olisi myös kutsuja, joten laittakaa halukkaat viestiä.

savinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #9 : 21.08.11 - klo:19.47 »
Minulle kelpaisi kutsu. Kiitos etukäteen. :) santeri.virolainen(ät)gmail.com

savinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #10 : 21.08.11 - klo:20.11 »
Joo o. Kutsu tuli. Kiitos siitä. Mutta ongelmaksi muodostuu se että ""Tämä ominaisuus vaatii, että olet ylittänyt tietyn iän""
Onko tuo nyt sitten täysi-ikäisyys? -luulisi 15v pääsevän mukaan..  Voiko tuota googlelle annettua ikää muuttaa mistään, vai odottellaanko tässä sitten vain :8 ??

Edit; netistä löytyi; "google+ ikäraja on beta vaiheessa 18 vuotta mutta laskee julkaisun jälkeen 13 vuoteen"
Hienoa. :/
« Viimeksi muokattu: 21.08.11 - klo:20.15 kirjoittanut savinen »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #11 : 22.08.11 - klo:00.56 »
Pistin taas nipun kutsuja googleen

Mute

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #12 : 22.08.11 - klo:09.32 »
Mikäli kutsuja on vielä jäljellä, niin osoitteeni on jukkat82 (at) gmail.com, kiitti.

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #13 : 22.08.11 - klo:20.05 »
Onkohan google plussassa jo paljonkin foorumilaisia? Hyvältä vaikuttaa tuo Google+ mutta omat tutut eivät oikein siitä innostu.

Linux user # 406601

Kurko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #14 : 22.08.11 - klo:20.21 »
Multa kans löytyy kutsuja! lähettäkää e-mailia jos haluatte kutsun :)

<-- tuosta löytyy minun osoitteeni

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #15 : 22.08.11 - klo:20.22 »
Jotain parikymmentä kutsua olen itse kuittaillut tänne foorumille. Kyllä tuo g+ vaikuttaa sen verran hyvältä, että kunhan vain muutamat oikeat tuttavat laittaa sen, niin itse ainakin hylkään fb:n joutavuuksineen.

*edit*
Ainakin mitä joissain medioissa on ilmoiteltu liittymismääriksi, niin aika nopeasti tuo varmaankin on todellinen kilpailija fb:lle. Jossain oli juuri juttua, että plussaan olisi liittynyt kolmessa kuukaudessa väkeä niin paljon kuin mitä facebookiin kolmessa vuodessa ja vielä näin beta vaiheessa kun rekisteröityminen on kutsujen takana.
« Viimeksi muokattu: 22.08.11 - klo:20.24 kirjoittanut qwertyy »

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #16 : 22.08.11 - klo:21.12 »
...
Google+:n mahtavin ominaisuus mielestäni onkin että se ikäänkuin yhdistää Facebookin ja Twitterin edut. Jakaminen pohjautuu käytännössä täysin siihen, että ensin tehdään "piirit", eli tosi kaverit, työkaverit, joskus tavatut ihmiset yms. jos sitten haluat jakaa, niin voit jakaa kuin Twitterissä vaikka koko maailmalle tai rajata kaikki mitä sinusta näkyy ja miten.
...

Tuo vaikuttaa kyllä erittäin hyvältä ja en epäile yleistymistä nyt kun Facebookin ongelmat, tuollaisten asioiden hoitamisessa, ovat jo useille tulleet esiin, monille aivan kantapään kauttakin. Facebookissa on myös pari muuta ärsyttävää piirrettä: valokuvien upload on tolkuttumaton hidasta mutta kömpelöä, sekalaisten tiedostojen jakaminen on mahdotonta ja ryhmillä ei voi olla valokuva-albumeita. Tottakai tahallaan tehtyjä rajoitteita, jotta palvelun tarjoaja pääsee halvemmalla.

Ei silti, ettei tule väärää käsitystä, mielestäni Facebook-yhteisöllisyys on aivan mahtava uusi asia.

Joten kutsu olisi kiva  :)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #17 : 22.08.11 - klo:21.52 »
Joten kutsu olisi kiva  :)
Laitoin taas muutaman kutsun meneen.

Toistaiseksi eniten kaipailen plussaan fb:n tyyppisiä ryhmiä, joita ei vielä löydy. Olisi ihan jees jos käyttäjät voisivat luoda haluttuja yhteisöjä. Mutta itse ainakin pidän jo tästä lähtökohdasta. Vaiheessa tuo vielä selkeästi on kun käsittääkseni youtube tiliäkään ei voi selkeästi linkittää omaan profiiliin. Mutta kyllä tästä mielestäni todella helposti muovautuu se fb:n tappaja. Muutamia näppäriä aika huomaamattomiakin toimintoja, mutta sitä kätevämpiä on jo löytynyt kuten "mute". Mikään ei ärsytä fb:ssä enempää kun että kommentoi jotain suosittua aihetta ja sen jälkeen tulee monta tuntia huomautuksia, että kommenttiin on vastattu. Toki nuokin on siellä asetuksilla korjattavissa, mutta ei muutamia viestejä varten viitsisi alkaa selaileen fb:n erittäin sekavaa valikkorakennetta. Tässä voi vain painaa viestissä kuvaketta ja huomautuksia ei tule.
« Viimeksi muokattu: 22.08.11 - klo:21.56 kirjoittanut qwertyy »

quarternote

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
  • 2 x Ubuntu 11.04
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #18 : 22.08.11 - klo:22.03 »
Eikä sovi unohtaa, että Google+ toimii jo nyt hienosti Androidissa ja tätä toimivuutta tullaan varmasti hiomaan tulevaisuudessa. On varmasti kohtalaisen helppoa integroida Google+ Androidiin kun on sama yritys molempien takana.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Google+ kutsuja jaossa
« Vastaus #19 : 22.08.11 - klo:22.15 »
^ Totta