Kirjoittaja Aihe: Tuleeko Ubuntuun monta versiota vanhan Firefoxin päivityksiä? [RATKAISTU]  (Luettu 1550 kertaa)

Ubumpi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Vanha uutinen, mutta kysyisin siitä silti.
http://www.tietokone.fi/uutiset/firefox_4_n_tuki_loppui_jo

Foorumillakin suositellussa Ubuntu 10.04:ssa käytössä on Firefoxin versio 3.6 , joten se ei tuon uutisen perusteella kuuluisi edes FF:n tietoturvan piiriin.

Miten siis on tuo tietoturvapuoli Ubuntu 10.04:ssa Firefoxin osalta ratkaistu?

« Viimeksi muokattu: 17.08.11 - klo:11.04 kirjoittanut Ubumpi »

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Firefoxin 3.6.* versioita päivitetään yhä tietoturvan osalta, 4:sia ei:
Security Advisories for Firefox 3.6

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Tämä on seikka johon itse toivoisin muutosta, siis tämä että tuodaan "vain" tietoturva päivitykset. Mielestäni selain on nykyään niin keskeinen ohjelma, että se tulisi pitää ajan tasalla paremmin, muulloinkin kuin itse ubuntun päivityksen yhteydessä. Itse en ainakaan jaksa viritellä rinnalle toista foxia (testannut senkin tien joskus), ja ei tarvitse mennä kuin google+ peleihin, niin johan tulee herja että selain on liian vanha. :D No on tämä nykypolitiikka ainakin saanut asentamaan Chromenkin rinnalle.

Edit: Päädyin viimein koittamaan hieman epävirallista tapaa päivittää firefox, elikkä ohjelmalähteeksi lisäsin ppa:mozillateam/firefox-stable:n:

https://launchpad.net/~mozillateam/+archive/firefox-stable

Firefox kyllä päivittyi 6.0 versioon joka on huomattavasti ubuntu 10.04:n "virallista" nopeampi ja pikatestinä Google+:n pelit toimivat. Toki risujakin täytyy antaa jotka ovatkin tietyssämäärin suurempia kuin nuo plussat. Voikko oikoluku ei tunnu enää toimivan tässä.. :/

Loppupeleissä mietityttää onko kuinka kannattavaa käyttää noita epävirallisempia pakettilähteitä näihin juttuihin, ja toisaalta miksi ihmeessä virallisessa tuota päivitystä ei voida tarjota (toki siten ettei mitään voikko ongelmia jäisi)..
« Viimeksi muokattu: 27.08.11 - klo:00.56 kirjoittanut uggeli »
Linux: Be root
Windows: Reboot