Kirjoittaja Aihe: 11.04 Käynnistys vikaa  (Luettu 1678 kertaa)

koulhs98

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
11.04 Käynnistys vikaa
« : 26.06.11 - klo:23.53 »
Hei!

Ubuntussani on ollut vikaa sen jälkeen kun päivitin sen 11.04
vika on sellainen kun käynnistän koneen grub tulee ihan normaalisti esiin ja kun valitsee ubuntun näyttö menee violetiksi ja ei mene miksikään, näppäimistön valot sammuvat myös. nyt minulla on aika outo tapa saada se käyntiin nimittäin painan virta näppäintä toisen kerran kun näyttö on violetti, kestää 15sec ja näppäimistön valot palavat taas ubuntu käynistyy mutta toinen vika netti ei toimi :-[
« Viimeksi muokattu: 05.08.11 - klo:00.09 kirjoittanut koulhs98 »

Storck

  • Vieras
Vs: 11.04 Käynnistys vikaa
« Vastaus #1 : 27.06.11 - klo:00.01 »
Oletko kokeillut kirjautua perinteiseen Ubuntuun eikä Unityyn?

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: 11.04 Käynnistys vikaa
« Vastaus #2 : 28.06.11 - klo:09.19 »
Hei!

Ubuntussani on ollut vikaa sen jälkeen kun päivitin sen 11.04
vika on sellainen kun käynnistän koneen grub tulee ihan normaalisti esiin ja kun valitsee ubuntun näyttö menee violetiksi ja ei mene miksikään, näppäimistön valot sammuvat myös. nyt minulla on aika outo tapa saada se käyntiin nimittäin painan virta näppäintä toisen kerran kun näyttö on violetti, kestää 15sec ja näppäimistön valot palavat taas ubuntu käynistyy mutta toinen vika netti ei toimi :-[

Onko koneessasi Nvidian näytönohjain? Itselleni uuteen työkoneeseen kalliin Nvidian halusin videoiden takia, kun sitä täällä foorumeilla kehuttiin. Kylmä totuus on, että kyseinen 460 GTX ei ole pelannut oikein sekuntiakaan Ubuntun kanssa. "Ajuri on kytketty käytettäväksi, mutta ei ole käytössä". Harmittaa tosi paljon. Avoin ajuri toimii "jotenkin" mutta kaikki näytönohjaimen edut menetetään.

I Svärd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 297
    • Profiili
Vs: 11.04 Käynnistys vikaa
« Vastaus #3 : 28.06.11 - klo:10.25 »
Minulla on gt250 näytön ohjain ja suljetut ajurit antaa saman herjan, Ongelmia oli Samsungin kameran H.264 videon toiston kanssa, otin käyttöön X-Swat ppa'n ja ongelmat poistuivat vaikka herja jäi.

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: 11.04 Käynnistys vikaa
« Vastaus #4 : 29.06.11 - klo:10.02 »
Minulla on gt250 näytön ohjain ja suljetut ajurit antaa saman herjan, Ongelmia oli Samsungin kameran H.264 videon toiston kanssa, otin käyttöön X-Swat ppa'n ja ongelmat poistuivat vaikka herja jäi.

Jaaha. On se aika jännää, että toimivat ajurit pitää löytää salatieteitä käyttäen, eikä sieltä mistä niiden pitäisi, eli käyttöjärjestelmän virallisista lähteistä. Tämä on niitä outoja ihmeellisyyksiä, mitä tämä Linux-maailma pitää sisällään. Toimimatonta tauhkaa on tuettuna, toimiva pitää löytää jonkin puskaradiotiedon perusteella. Pitäisiköhän siirtyä johonkin enterpriseen  ;D

koulhs98

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: 11.04 Käynnistys vikaa
« Vastaus #5 : 04.08.11 - klo:22.46 »
Kiitos kuitenkin teille kun haluatte autaa mutta mietin, että aijon palata takaisin LTS:ssään, koska 11.04:sessa on muutenkin vikoja mun käytössä ;D