Äänestys

Järjestelmää jota käytän...

Ubuntua pääasiassa
39 (50.6%)
Windowsia pääasiassa
4 (5.2%)
Maciä pääsääntöisesti
0 (0%)
Vain Ubuntua
33 (42.9%)
Käytän muuta linuksia
1 (1.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 70

Kirjoittaja Aihe: Milloin käynnistän Windowsin?  (Luettu 12857 kertaa)

TQeng

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 157
  • Zenwalk / PCLOS / Kubuntu
    • Profiili
    • Vaihtoehto.org
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #40 : 05.07.06 - klo:16.28 »
Hmm, olen näemmä ensimmäinen, joka vastasi "Käytän muuta linuksia".

Eli siis, tilanne on seuraava. Koneella on asennettuna neljä käyttöjärjestelmää, Windows, Debian, Kubuntu ja Zenwalk Linux (parista muustakin jakelusta on kokemusta). Aiemmin Windows oli pääkäyttis, mutta asennettuani Kubuntun siirryin pääasiassa siihen. Debianin asensin sitten myöhemmin, mutta en innostunut, ja jatkoin Kubuntun käyttöä. Viimeisin tulokas koneeni kovalevyillä on Zenwalk. Siitä sitten innostuin enemmänkin, ja käytän sitä nykyään pääsääntöisesti. Debiania en juurikaan käytä - jos en väärin muista, niin tällä hetkellä taitaa järjestelmä olla experimenttien jäljiltä hieman epäkuntoinenkin. Kubuntu on kakkosjärjestelmä, johon siihenkin tulee nykyisin melko harvoin bootattua. Windowsin olen käynnistänyt viimeksi Half-Life 2: Episode Onen takia, muutenkin Windows on jäljellä lähinnä pelien takia. (HL2 toimii muuten Linuxissakin, mutta Episode Onen kanssa peliajasta puolet tuhrautuu pelin uudelleenkäynnistämiseen. Grafiikka on rumaa, efektit eivät toimi ja epävakaus on huomattavaa, FPS-lukemien ollessa parhaimmillaankin sietämättömän alhaalla. Lopulta tuli vastaan kohta, johon peli järjestelmällisesti kaatui, mikä esti Linux-läpipeluun. Varsinainen HL2 toimii paljon paremmin, ja sen olen Linuxilla pelannut lävitsekin.)

En käytä siis Kubuntua ensisijaisena järjestelmäni, mitä minä sitten teen Ubuntu-foorumeilla? Noh, onhan minulla Kubuntu-taustaa ja Kubuntu on sentään kakkoskäyttikseni, täällä on paljon yleistä Linux-asiaakin ja toisaalta Ubuntu-projekti on kiinnostava ja tukemisen ja seuraamisen arvoinen, koska se on saavuttanut paljon näkyvyyttä ja ohjaa uusia ihmisiä Linuxin (ja tätä kautta myös muiden distrojen) pariin.
Satius est supervacua scire quam nihil.

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #41 : 07.07.06 - klo:20.33 »
Tästäpäivästä lähtien olen itse siirtynyt käyttämään pelkkää ubuntua. Kauanpa tuohon meni että sen toosan sai aikaiseksi poistaa, vaikken aieminkaan siellä juuri ollut. :D Vasta nyt siis siirryin samalla dapper aikaankin, kun aiemmin levytilaakaan ei ollut että päivitys olisi kannattanut tehdä. Jokatapauksessa teille tämä dapper on jo kauan ollut jokapäiväistä, itse saan vielä ihmetellä kuinka mainio järjestelmä tästä on onnistuttu kasaamaan. :)
Linux: Be root
Windows: Reboot

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #42 : 07.07.06 - klo:20.47 »
Minä käytän Windowsia vain silloin kun tarvitsee muulle perheelle asentaa ohjelmia, skannata viruksia ym. tai skannata koneelle valokuvia. Onneksi tuli hankittua tuo uusi kone jossa on pelkästään wintoosa, minä saan rauhassa käyttää Ubuntua vanhalla koneella  ;D

Linux user # 406601

Ilkka

  • Vieras
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #43 : 18.07.06 - klo:22.13 »
 Korjatakseni, tai päivittääkseni jos tarpeen. Nuoriso pelaa sillä pelejä. itte en enää tarvii kun harvoin puhelimen muokkaukseen ja en kohta siihenkään, kun kerkiän laittamaan toiminnot ubuntuun :)

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #44 : 19.07.06 - klo:07.39 »
Pelkkää buntua tullut nyt pian käytettyä jo 1.5vuotta. Sattunnaiseen windows säätöön/testailuun on käytössä vmwareen asennettu XP, tosin
en nyt muista koska sitä olisin viimeksi tarvinnut. :)