Äänestys

Järjestelmää jota käytän...

Ubuntua pääasiassa
39 (50.6%)
Windowsia pääasiassa
4 (5.2%)
Maciä pääsääntöisesti
0 (0%)
Vain Ubuntua
33 (42.9%)
Käytän muuta linuksia
1 (1.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 70

Kirjoittaja Aihe: Milloin käynnistän Windowsin?  (Luettu 12860 kertaa)

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #20 : 29.06.06 - klo:03.41 »
Ja Minixiltäkin tuli juuri jotakin ulos :D
Poistuu taka vasemmalle - - -

mk1970

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #21 : 29.06.06 - klo:08.49 »
Älkää unohtako OpenSolarista, FreeBSD:tä, OpenBSD:tä...jne. Kuinkahan paljon näitä on?

Itse käytän pääsääntöisesti Ubuntua koneissa, joita käytetään näppäimistöltä (eli pöytäkone ja työpaikan kannettava) koska on kiva saada flashit toimimaan web-sivuilla. Palvelimissa ja palomuureissa käytössä on NetBSD.

tomppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 165
  • Debian4.0
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #22 : 29.06.06 - klo:18.08 »
Noin puoli vuotta linuxia käyttänyt (Ubuntua ja hieman Susea) ja välillä Windowsia. Vaihtelen n. kuukauden välein käyttistä. :P Dual bootit on laiskoille. Aina vaan alusta asti asentelen uusiksi kaikki, kun haluan esim. välillä XP:tä käytellä, mutta sen verran on iskenyt tuo ubuntu, että ei se winkkari pitkin kovolla aina viihdy. Pelit ovat ehkä se suurin syy minkä takia windowsin puolella leikin. Kaikki softat mitä tarvitsen löytyy suurin piirtein molemmille.

Tosin mikä on hieman hämmentänyt, niin aina kuulee puhuttavan, että linux on vakaa ja ei kaatuile jne. Melkein väittäisin omien kokemuksieni perusteella, että ei ubuntu sen vakaampi ole kuin XP. (vähän offtopic, mutta menköön)

LinuxMan

  • Vieras
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #23 : 29.06.06 - klo:19.40 »
Melkein väittäisin omien kokemuksieni perusteella, että ei ubuntu sen vakaampi ole kuin XP. (vähän offtopic, mutta menköön)

Eipä itselläni ole juurikaan tämä kaatuillut. Tietenkin alkuperäinen Debian ja etenkin Gentoo voivatkin olla niitä "oikeasti" todella vakaita.

Windowsiin menen joskus, kun haluan pelata ajan kuluksi jotakin sekä silloin, kun haluan pakata TV-kortilla nauhoitettuja videoita. Windowsilla käytän Auto GK:ta Voisihan sitä Linuxillakin tietenkin pakata, mutta ei tunnu löytyvän mitään yhtä helppoa pakkausohjelmaa kuin Winulle on.
« Viimeksi muokattu: 29.06.06 - klo:19.44 kirjoittanut Patskumaster »

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #24 : 29.06.06 - klo:21.45 »
Melkein väittäisin omien kokemuksieni perusteella, että ei ubuntu sen vakaampi ole kuin XP.
Mulla taas on toisenlaisia kokemuksia. Windowssissa on ärsyttävä ominaisuus että kun joku ohjelma kaatuu, kaatuu koko windows. Ja taas reboot. Linuksissa ei sitä ongelmaa ole ollut. Huonosti tehdyt softat voi kaatua, käyttöjärjestelmä ei. Pahimmistakin jumituksista on selvinnyt ctrl+alt+vaihto kombinaatiolla, reboottia en muista koskaan tehneeni sen takia.

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #25 : 29.06.06 - klo:22.18 »
Minä käytän Windowsia silloin, kun tarvitsen skannata jotain tai jos jotain nettisivua ei näe Linuxilla (flash/shockwave). Kohta saan tältä koneelta Windowsin pois ja Ubuntulle lisää kovalevytilaa (se onkin tarpeen) ja siihen tarvitsenkin sitten tarkat ja yksinkertaiset rautalangasta väännetyt ohjeet, kun ostettiin toinen kone jossa on Windows, että ukko ja lapset voi pelata ja käydä habbohotellissa. Pitää varmaan ostaa vielä toinen tulostin, sellainen mikä toimii Ubuntussa. Tulee vähän kalliiksi tämä Ubuntun käyttö  ;D

Linux user # 406601

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #26 : 30.06.06 - klo:14.29 »
tuli vastattua että vain ubuntua, mutta sitten näitä lukiessa tuli mieleen, että tulee sitä M$ win:ä bootattua päivittäin töissä.
ja solarista koulussa.
mutta kotona ei löydy kuin ubuntu.

olen saanut tehtyä kaiken tällä mitä tarvitsen, joskus hiukan pitänyt säätää ja ati on ati, mutta muuten kaikki on toiminut tällä enkä windowsia kaipaa.

ja eipähän tarvitse pelätä että jokin virus tekee 200e puhelin laskua niin kuin winxp:llä teki torjunta ohjelmista huolimatta. (tosin eipä ole enää puhelin linjaakaan)
mutta eipä tuosta win:stä pääse eroon töissä vähintään joutuu käyttämään.

sepman

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #27 : 30.06.06 - klo:15.38 »
en koskaan enää kotona. jos pitää saada pelata, niin pelikonsolilla.

eap

  • Vieras
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #28 : 03.07.06 - klo:19.15 »
Vielä tulee useimmin käynnistettyä w2k, parin kesken olevan projektin takia. Tämä ubuntu on opettelussa ja aikaa kuluu tämän parissa päivä päivältä enemmän. Toisella koneella täytyy winkkari varmaan pitää mukana ainakin toistaiseksi.

Kaiken kaikkiaan omiin tarpeisiini ubuntu on parempi, 50+ pappa kun ei juuri pasianssia vauhdikkaampia pelejä pelaa. Kuvan käsittely on pääasiallisin käyttö ja psp on kyllä lähdössä saunan taakse  :) gimpin tieltä.  Hötömölöä olen oppinut vääntämään html-kitillä enkä ole vielä löytänyt oikein sitä vastaavaa myllyä linuxille (vanha koira oppii uusia temppuja hitaahkosti).

Qwerty

  • Vieras
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #29 : 03.07.06 - klo:19.23 »
En näe mitään syytä kyllä hankkiutua Windowssista eroon. Ainakin minun mielestäni se kannattaa pitää asennettuna ja mahdollisimman uusi versio vieläpä. Pysyy ajan tasalla tekniikoissa ja parempi ymmärrys sitten mistä puhuu.
Mielestäni käyttöjärjestelmät eivät ole toisiaan poissulkevia.

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #30 : 03.07.06 - klo:22.05 »
En näe mitään syytä kyllä hankkiutua Windowssista eroon. Ainakin minun mielestäni se kannattaa pitää asennettuna ja mahdollisimman uusi versio vieläpä. Pysyy ajan tasalla tekniikoissa ja parempi ymmärrys sitten mistä puhuu.
Mielestäni käyttöjärjestelmät eivät ole toisiaan poissulkevia.

Minulla ei ainakaan ole mitään windowsia vastaan, mutten kyllä ala maksamaan ohjelmista enää ikinä, kun ilmaisiakin on saatavilla, ja ne ilmaiset toimii yhtä hyvin.


Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #31 : 03.07.06 - klo:22.09 »
Minulla ei ainakaan ole mitään windowsia vastaan, mutten kyllä ala maksamaan ohjelmista enää ikinä, kun ilmaisiakin on saatavilla, ja ne ilmaiset toimii yhtä hyvin.
Olisipakin asianlaita oikeasti näin ;) Kyllä se on vaan perseestä, kun parin ohjelman takia joutuu boottaamaan windowsiin. Ja tietysti ostamaan ko. käyttiksen ja ohjelman...

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #32 : 03.07.06 - klo:22.12 »
Mä en tarvitse enää mitään win ohjelmia, onneksi.

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #33 : 03.07.06 - klo:22.14 »
Minulla ei ainakaan ole mitään windowsia vastaan, mutten kyllä ala maksamaan ohjelmista enää ikinä, kun ilmaisiakin on saatavilla, ja ne ilmaiset toimii yhtä hyvin.
Olisipakin asianlaita oikeasti näin ;)


Minulle se on näin. :P

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #34 : 04.07.06 - klo:00.00 »
Olen juuri viikon verran koittanut tutustuttaa winkkua uuteen, isompaan kovalevyyn. Winkku ei vaan tahdo uusia ystäviä.
Monen uudelleen osioinnin, formatoinnin ja suuren hengenkin apuun anelun jälkeen harkitsin parhaaksi luopua koko MSW.stä. Eipä tarvitse enää ihailla sinistä ruutua tekstillä "Ohjelma on suorittanut laittoman... "
Kas kun en aiemmin huomannut, etten tarvitse enää winkkua mihinkään ::)
Poistuu taka vasemmalle - - -

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #35 : 04.07.06 - klo:00.55 »
Töissä... starting windows... waiting for security updates... boot... kahvi...

Tomaatti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 151
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #36 : 05.07.06 - klo:00.29 »
Tässä teille kätevä vaihtoehto, jos ette jaksa bootata Windowssiin ohjelmien takia. VMWare Server, joka on helppokäyttöinen ja ilmainen.

Ohje siihen löytyy tästä: tästä

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #37 : 05.07.06 - klo:00.31 »
Tässä teille kätevä vaihtoehto, jos ette jaksa bootata Windowssiin ohjelmien takia. VMWare Server, joka on helppokäyttöinen ja ilmainen.

Ohje siihen löytyy tästä: tästä
Jep, niin olisi, ellei käytettävä ohjelma olisi niin raskas. Gigan keskusmuisti kun riittää juuri pyörittämään normisti windowsissa tarvitsemaani softaa ;)

JPK1990

  • Vieras
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #38 : 05.07.06 - klo:11.01 »
hmm... Meinasin että kun on halpoja dvd asemia jotka polttaa levyihin päälle kuvan niin tukeeko ubuntu sitä? Vai ostanko vaan tavan aseman?

Asensin juuri tuollaisen lightscriberin kun niiden hinnoissa ei ole juuri eroa tavalliseen. Kaippa se tukikin kohta ilmaantuu. Muuten Ubuntu kyllä tunnisti laitteen ja toimii.
Ubuntuun tavallisesti buuttaan. Muitakin distroja on muutama. PConLinux on toiseksi eniten toimessa. Winkkua tarvitsen vain harvoin - rautatuen vuoksi. Nyt on PCOL juuri alustana kun Ubuntu koneessa on kovalevyn asennus meneillään.

Mäkin ostin ja toimii hyvin.

Myrtti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
    • Profiili
    • http://myrtti.fi
Re: Milloin käynnistän Windowsin?
« Vastaus #39 : 05.07.06 - klo:15.47 »
Melkein väittäisin omien kokemuksieni perusteella, että ei ubuntu sen vakaampi ole kuin XP.
Mulla taas on toisenlaisia kokemuksia. Windowssissa on ärsyttävä ominaisuus että kun joku ohjelma kaatuu, kaatuu koko windows. Ja taas reboot. Linuksissa ei sitä ongelmaa ole ollut. Huonosti tehdyt softat voi kaatua, käyttöjärjestelmä ei. Pahimmistakin jumituksista on selvinnyt ctrl+alt+vaihto kombinaatiolla, reboottia en muista koskaan tehneeni sen takia.
Samaa mieltä. Koneeni kaatuu yhtä usein kuin Windowsissakin, mutta ongelma onkin raudassa eikä ohjelmissa, päin vastoin. Ohjelmat eivät tosiaan kaatuessaan vie koko järjestelmää mennessään.
GCS/ED/FA/H/P/S/L/O d- s:+ a33 C++ UL+ P+ L+++ E W+++ N+ o K+ w+(---) !O M?>+ V? PS++>$ PE>$ Y+ PGP- t+ 5+++ X+ R tv- b+++ DI++++ D-- G e>+++ h- r x+