Kirjoittaja Aihe: True Combat: Close Quarters Battle  (Luettu 6443 kertaa)

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
True Combat: Close Quarters Battle
« : 01.04.11 - klo:14.38 »
Linuxille ei ole paljoa saatavilla realismiin perustuvia ilmaisia FPS-pelejä, mutta nyt semmoinen putkahti ulos. Eli kyseessä on kolmas (?) osa True Combat-sarjaan kuuluvasta pelistä ja jatkoa vuonna 2006 julkaistulle True Combat: Elitelle, eli toivottakaa tervetulleeksi True Combat: Close Quarters Battle.

Ennen varsinaista pelin esittelyä pari pientä teknistä seikkaa. Ensinnäkin, kyseessä on modi Wolfenstein: Enemy Territoryyn (niin hassulta kuin se kuulostaakin, että uudehko tuote modiksi vanhahkolle pelille) ja lisäksi se, että kyseessä on vielä alpha-vaiheessa oleva versio, jossa voi olla paljonkin bugeja, asennus ei ole kovin aloittelijaystävällinen ja pelissä on vain yksi kartta. Pelin grafiikat ovat reippaasti paranneltuja Enemy Territoryn grafiikoista (pelimoottoriin tehty muokkauksia etc.), mutta eivät kuitenkaan vastaa aivan nykypelien tasoja, vaikka ovatkin ihan mukavan näköiset.

Sitten itse peliin...

Kyseessä on ns. total conversation-modi, eli varsinaista emopeliä (Enemy Territory) ei näe pohjalta. Peli sijoittuu nykyaikaan, käytännössä perinteiseen "terroristit vastaan sotilaspoliisit tjsp." ja pyrkii realistisuuteen. Realistisuuteen pyritään poikkeuksellisella pelimekaniikalla, eli tähtäintä ei ole lainkaan saatavilla, aseet pyrkivät käyttäytymään aidosti ja pelissä voi käyttää ns. free-lookkia, eli voit katsella ympärillesi vaikka et liikuttaisi tähtäintä. Esimerkki tässä animoidussa giffissä:



Lisäksi pelissä on mm. Call of Dutyistä tuttu perk-systeemi vaikka kaikki aseet ym. ovat saatavilla suoraan (ei vaadi unlockausta), ja niiden käyttäminen riippuu täysin omista taktiikoista. Aseitakin ja muita välineitä on useita, millä saa vaihtelua pelaamiseen. Alphassa on ainoastaan pelimuotona Bodycount (Team Deathmatch), mutta muita pelimuotoja tulee myöhemmissä julkaisuissa lisää, uusien karttojen myötä.

Tarkemmin peliin voi tutustua True Combatin nettisivuilla ja tietysti pelaamalla. Ja muistakaa, että peli ei ole vielä valmis. :)

http://www.truecombatelite.com/index.php?action=fullnews&showcomments=1&id=98
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #1 : 01.04.11 - klo:19.05 »
Tästä löytyy pelin kehitys videoita, jos joitakin kiinnostaa:
http://www.youtube.com/user/TrueCombatMod

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #2 : 03.04.11 - klo:13.29 »
http://www.youtube.com/watch?v=6Hh5r1IClgw Kuvasin melkein 10 minuuttia gameplayta, 720p videona

EDIT: Tosin Windowsista käsin pelasin.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11484
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #3 : 03.04.11 - klo:14.42 »
Mitenkä tuossa tuo elämäsysteemi menee?

Pitäisi itsekin kokeilla kunhan joutaa. On nähtävästi jo ladannut tuon.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #4 : 03.04.11 - klo:16.55 »
Tämä siis on "itsenäinen" modi eli ei vaadi eliteä vai?
Eliten kun poistin niin se hieman epäonnistui ja sitä ei voi asentaa edes ET:n reinstalloinnin jälkeen.

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #5 : 03.04.11 - klo:17.13 »
Ei vaadi Eliteä.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #6 : 04.04.11 - klo:22.07 »
Nyt löysin hieman enemmän vapaa-aikaa ja vietin hetken pelatessani tätä peliä hieman pidemmän pelisession pöytäkoneella, mikä on varsinaisessa pelikäytössä. Windowsilla tosin, mutta läppärillä olevassa Linuxissa toimi myös täysin moitteetta...

Olen hyvin vaikuttunut. Pelin tuntuma on jokseenkin samankaltainen kun esim. Call of Dutyissä (pelimoottori tosin selittänee sen), mutta hieman realistisempana, hidastempoisempana ja "vaikeampana", mutta varsinainen pelaaminen mukaili jossakin määrin Counter Strikeä. Pelimekaniikka toimi, ja pelaaminen oli oikeasti mukavaa. Grafiikatkin osoittautuivat pöytäkoneella sangen mukiinmeneviksi, huomattavasti paremmiksi kuin ET:ssä, mutta kuitenkin ehkä 2005-2006 vuoden tasoisiksi. Pelimuotoja, karttoja ja lisää pelaajia/servereitä odotellessa... :)

Exitium approves.
« Viimeksi muokattu: 04.04.11 - klo:22.09 kirjoittanut Exitium »
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Rähmäkäpälä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 159
  • Xubuntu 11.10
    • Profiili
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #7 : 05.04.11 - klo:00.09 »
Mahtavata mahtavata, lähtee testiin niin pian kuin mahdollista.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #8 : 05.04.11 - klo:12.27 »
Bugfixejä ym. korjauksia tulossa jo tällä viikolla.

Lainaus
First off, I'd like to thank everybody for constructive criticism and suggestions. As you may guess, I will not be able to address all suggestions and to please everybody. However, I carefully read all your comments.

One thing in advance, those who want nothing else like wild lean-jump-turn action will never get pleased with any future CQB version. If you feel like that then maybe Urban Terror or another game will appear more to you.

There are actually two major bugs which I have already addressed and a new version will come this week:

a) The random spawn was indeed unintentionally random and now it will spawn you farthest from all enemies, typically somewhere on the periphery of the map.

b) I noticed only one who mentioned it, but the sprint speed is way too high (about 20%). It will be back to the intended sprint speed (same as in TC:E) in the future. The accelaration will be slightly faster, adjusted to the lower maximum speed.

Along with some other bugfixes I have increased the run speed by 10%.
Overall, speeds are comparable to Americas Army 2.x, Arma2 and slightly slower then HL2:Insurgency.

One other issue is the fov. I can see that people playing on a 4:3 screen might complain about to limited fov atm and I will address this. What I wanted to avoid is to have to tweak a wide variety of different fov's. CQB will offer fovs that fit the typical viewing angle of a computer screen (which is clearly not in the region of >= 90 deg Q3 fisheye view)
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Rähmäkäpälä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 159
  • Xubuntu 11.10
    • Profiili
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #9 : 05.04.11 - klo:13.01 »
Grafiikat näyttää pirun nätiltä vanhaan verrattuna. Viimeinkin törmään FPS-peliin jossa näkyy oman hahmon jalat  ;D. Toisaalta pelinäkymä tuntuu jotenkin hassulta vanhaan verrattuna, vähän kuin katse olisi koko ajan zoomattuna  ???

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #10 : 05.04.11 - klo:22.21 »
Grafiikat näyttää pirun nätiltä vanhaan verrattuna. Viimeinkin törmään FPS-peliin jossa näkyy oman hahmon jalat  ;D. Toisaalta pelinäkymä tuntuu jotenkin hassulta vanhaan verrattuna, vähän kuin katse olisi koko ajan zoomattuna  ???

"Vanhaan" - meinaatko TC:Eliteä vaiko Enemy Territorya? Ja itse en ainakaan ole havainnut mitään "zoomattua" näkökulmaa...
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11484
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #11 : 06.04.11 - klo:19.24 »
Mitenkäs tämä oikeastaan asennetaan. En ole ET:n modeja ennen asennellut kun en juurikaan ET:tä ole muutenkaan pelannut (jatkuva kenttien ja modien latailu kyllästytti).

Muokkaus: Figured it out... :P
Pistin vaan .etwolf-hakemistoon niin onnistui. Onko tuolla mukana tulevalla käynnistysloitsulla (kts. readme) jotain merkitystä?

Muokkaus: Saattahan tuolla kyllä ollakin. :P Ainakin sen kanssa toimi kivasti.
« Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:20.03 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Rähmäkäpälä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 159
  • Xubuntu 11.10
    • Profiili
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #12 : 07.04.11 - klo:01.44 »
Grafiikat näyttää pirun nätiltä vanhaan verrattuna. Viimeinkin törmään FPS-peliin jossa näkyy oman hahmon jalat  ;D. Toisaalta pelinäkymä tuntuu jotenkin hassulta vanhaan verrattuna, vähän kuin katse olisi koko ajan zoomattuna  ???

"Vanhaan" - meinaatko TC:Eliteä vaiko Enemy Territorya? Ja itse en ainakaan ole havainnut mitään "zoomattua" näkökulmaa...
TC:Eliteä meinaan.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #13 : 07.04.11 - klo:12.08 »
Grafiikat näyttää pirun nätiltä vanhaan verrattuna. Viimeinkin törmään FPS-peliin jossa näkyy oman hahmon jalat  ;D. Toisaalta pelinäkymä tuntuu jotenkin hassulta vanhaan verrattuna, vähän kuin katse olisi koko ajan zoomattuna  ???

"Vanhaan" - meinaatko TC:Eliteä vaiko Enemy Territorya? Ja itse en ainakaan ole havainnut mitään "zoomattua" näkökulmaa...
TC:Eliteä meinaan.

Jospa se johtuisi aseen sijainnista? Vaihda esim. "More Centered" ja katso mikä näyttää jepalta.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #14 : 07.04.11 - klo:22.53 »
Ja ensimmäinen korjauspatchi putkahti ulos. Pitää ladata, jotta voisi jatkaa pelailua.
http://www.truecombatelite.com/index.php?action=fullnews&showcomments=1&id=100
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #15 : 11.04.11 - klo:14.03 »
Seuraava patch julkaistu (alpha 0.222)

Lainaus
Alpha 0.222 4/10/2011:

    Finally fixed spawn point selection
    Improved body removal
    Fixed edge of blood screen shader visible at wide fov setting
    Added first person death animation and effect (no more jumping to third person after death)
    Increased more sprint bobbing
    Increased footstep noise during sprint by 3 dB
    Slightly lowered weapon sounds to avoid clipping
    Increased bullet flyby and body impact sounds
    Improved handling of audio events, fire sounds are now transmitted to clients independent of PVS


As with the last patch, you only need 0.22 to run this - so let this overwrite your files!

http://www.truecombatelite.com/index.php?action=fullnews&showcomments=1&id=101
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« Vastaus #16 : 11.04.11 - klo:15.05 »
Loistavaa, että spawni korjattiin. Oli nimittäin erittäin häiritsevä. :D
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too