Kirjoittaja Aihe: VLC player + Asunder  (Luettu 3328 kertaa)

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
VLC player + Asunder
« : 07.03.11 - klo:19.09 »
Kuka käyttää? Mihin toimintoihin soveltuu hyvin?
« Viimeksi muokattu: 08.03.11 - klo:20.38 kirjoittanut Lups »

oh1xe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 363
    • Profiili
Vs: VLC player
« Vastaus #1 : 07.03.11 - klo:19.33 »
Paljon käytän. Videoiden katseluun paras, ei sekoile vaikka liu'usta vaihtelee videon kohtauksia.
Näyttää myös suurinpiirtein kaikki formaatit. Hienosti tehty.

"Avaa suoratoisto verkosta" -sitä en osaa käyttää  :-[
"Kaappauslaite" sitä en saa toimimaan vaan katselen TV ohjelmat Kaffeinella..


HifiTollo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: VLC player
« Vastaus #2 : 07.03.11 - klo:21.15 »
Suoratoisto verkosta onnistuu mainiosti VLC:llä vain antamalla video-streamin url.

Tai tekemällä oma menuvalinta, mihin laittaa terminaalikomennon jollekin vakikanavalleEN.

Itse esimerkiksi olen tehnyt menuvalinnan TV7 netti-tv:n katsomiselle komennolla:

vlc --aspect-ratio 16:9 http://www.tv7.fi/asx/tv7_live.asx

avanti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: VLC player
« Vastaus #3 : 07.03.11 - klo:23.04 »
Kuka käyttää? Mihin toimintoihin soveltuu hyvin?

Käytän mm. Maikkarin F1-uutisten videoiden katseluun. Mediaplayerconnectivity (FF:n lisäosa) lykkää ne videot VLC:lle, ja hyvin toimii. Hulppeata katsoa koko näytön kokoisena. (Maikkarin tarjoama Silverlight saa pysyä vaikka ... roskiksessa.)

Ynnä muiden videoiden katseluun.

ML
Matti Lamminen itäiseltä Vantaalta.
Intel NUC i5 prosessorilla.
Ubuntu 22.04.1 LTS

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: VLC player
« Vastaus #4 : 08.03.11 - klo:15.40 »
Käyttääkö kukaan rippaamiseen/musiikkitiedostojen hallintaan ja pystyykö tuolla synkronoimaan esim. mp3-soittimeen? Haluaisin ohjelman jolla pystyy tekemään kaikkia näitä, inhoan monen ohjelman käyttämistä samaan asiaan.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: VLC player
« Vastaus #5 : 08.03.11 - klo:16.20 »
Käyttääkö kukaan rippaamiseen/musiikkitiedostojen hallintaan ja pystyykö tuolla synkronoimaan esim. mp3-soittimeen?

VLC ei tietääkseni osaa synkronoida. Rippaamiseen ja musiikkikirjaston hallintaan sitä voi ehkä periaatteessa käyttää, mutta käyttöliittymää ei todellakaan ole suunniteltu tuollaiseen käyttöön.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: VLC player
« Vastaus #6 : 08.03.11 - klo:16.59 »
Käyttääkö kukaan rippaamiseen/musiikkitiedostojen hallintaan ja pystyykö tuolla synkronoimaan esim. mp3-soittimeen?

VLC ei tietääkseni osaa synkronoida. Rippaamiseen ja musiikkikirjaston hallintaan sitä voi ehkä periaatteessa käyttää, mutta käyttöliittymää ei todellakaan ole suunniteltu tuollaiseen käyttöön.

No voi rähmä. Mikä olis hyvä ohjelma, joka olis helppokäyttöinen ja osais nuo kaikki toiminnot? Clementinea kokeilin mutta en osannut käyttää sen rippaus-toimintoa eikä se muutenkaan ollu mun juttu. Mitä itse käytätte?

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: VLC player
« Vastaus #7 : 08.03.11 - klo:19.35 »
Olisko Asunder hyvä muunnin? Mikä olis sit hyvä ohjelma musiikkitiedostojen hallintaan/synkronointiin, Rhythmbox?

Edit: Kokeilin tuota Asunderia, vaikutti ihan kivalta mutta miten saan sen tuottamaan mp3-tiedostoja? Ja sitä musiikkikirjasto-ohjelmaa edelleen haeskelen.
« Viimeksi muokattu: 08.03.11 - klo:20.34 kirjoittanut Lups »

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Vs: VLC player + Asunder
« Vastaus #8 : 11.03.11 - klo:21.25 »
No makuasioitahan nämä pitkälti on, mutta Ubuntussa oletuksena tuleva Rhythmbox on kyllä aika kiva soitin. Hieman siinä on joskus jotain bugisuutta ilmennyt musiikin toistamisessa, muistaakseni kappaleiden vaihtelemiseen liittyen, mutta ei mitään vakavaa.

Sillä minä musiikkini järjestelen ja kuuntelen. Myös nettiradioita pystyy käyttämään ja rippaaminenkin onnistuu. Musiikkikappaleiden metainformaatiota (esittäjä, biisin nimi ym.) ei aina pysty muokkaamaan. En ole tarkemmin tutkinut johtuuko tämä tiedostoformaateista vai mistä, joidenkin vanhojen wma-tiedostojen kanssa minulla muistaakseni tuota ongelmaa oli. Silloin olen kaivanut esille Ex Falso –ohjelman, jolla muutenkin onnistuu isojen kappalemäärien tagien muokkailu.

Banshee vaikuttaa olevan melko samanlainen kuin Rhythmbox (en ole juuri käyttänyt) ja Amarok on mukava soitin kanssa, joskin aika raskas kokemukseni mukaan.


Asunder osaa ripata mp3-tiedostoja, kun Lame on asennettuna. Niin ainakin kotisivuilla väitettiin: http://littlesvr.ca/asunder/
Kokeilepa siis asentaa lame-niminen paketti paketinhallinnasta.
-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org