No makuasioitahan nämä pitkälti on, mutta Ubuntussa oletuksena tuleva Rhythmbox on kyllä aika kiva soitin. Hieman siinä on joskus jotain bugisuutta ilmennyt musiikin toistamisessa, muistaakseni kappaleiden vaihtelemiseen liittyen, mutta ei mitään vakavaa.
Sillä minä musiikkini järjestelen ja kuuntelen. Myös nettiradioita pystyy käyttämään ja rippaaminenkin onnistuu. Musiikkikappaleiden metainformaatiota (esittäjä, biisin nimi ym.) ei aina pysty muokkaamaan. En ole tarkemmin tutkinut johtuuko tämä tiedostoformaateista vai mistä, joidenkin vanhojen wma-tiedostojen kanssa minulla muistaakseni tuota ongelmaa oli. Silloin olen kaivanut esille Ex Falso –ohjelman, jolla muutenkin onnistuu isojen kappalemäärien tagien muokkailu.
Banshee vaikuttaa olevan melko samanlainen kuin Rhythmbox (en ole juuri käyttänyt) ja Amarok on mukava soitin kanssa, joskin aika raskas kokemukseni mukaan.
Asunder osaa ripata mp3-tiedostoja, kun Lame on asennettuna. Niin ainakin kotisivuilla väitettiin:
http://littlesvr.ca/asunder/Kokeilepa siis asentaa lame-niminen paketti paketinhallinnasta.