Heipähei.
Nyt on parin viikon sisällä Ubuntusta ensimmäiset huonot kokemukset. Aluksi jonkun päivityksen yhteydessä minulta katosi alapalkista ne auki olevat ohjelmat - tabilla niitä sai selattua, mutta en saanut/osannut lisättyä niitä enää alapalkkiin. No ilmankin on pärjännyt, ajattelin että on yleinen vika, joka korjaantuisi seuraavassa päivityksessä, mutta eipä ole näkynyt. No tämä on ehkä osaksi omaa osaamattomuutta.
Sitten tuli tämä uusi päivitys. Minulla on vanha kone, mutta tähän asti Ubuntu on rullannut nopeasti, ollen muutamaa vuotta vanhaa kannettavaa nopeampi, siinä pyörii windows. Välillä päivitykset ovat hidastaneet ubuntua, välillä taas muuttaneet nopeammaksi. No tämä uusi päivitys taas muutti Ubuntun sellaiseksi, ettei sitä enää voi käyttää. On siis järkyttävän hidas. Päivityksen jälkeen olen myös hukannut paikan, mistä voi poistaa visualisoinnit/muut hidastavat härpäkkeet pois käytöstä. Nvidian näytönohjainajureiden asennus nopeutti konetta hiukan, mutta vain aavistuksen verran.
Prosessori surraa jatkuvasti 100% ja isointa kaistaa vie indicator-applet-appmenu. Mikä lieneekään, mutta olisiko siinä joku vika sitten.
Luulisi että tuo johtuu jostain virheestä, koska hidastuminen on valtavaa edelliseen päivitykseen verrattuna. Onkohan tähän tulossa parannusta/onko yleinen vaiva, vai pitääkö minun palata vanhaan päivitykseen?
edit. jossain määrin turha viesti, sillä ilman indicator-applet-appmenua näyttäisi toimivan ihan siedettävästi, mikä se sitten lienee ollutkaan. Eli nvidian ajurit ja tuon poistaminen on palauttanut ubuntun toimivuuden. Oli kyllä edellisen version palauttaminen jo lähellä.