Noniin, palaan tähän aiheeseen pitkän, pitkän ajan kuluttua.
Eli ongelmani on edelleen täsmälleen sama kuin aivan ensimmäisessä ongelmankuvausviestissäni olen kuvannut.
Tökkään Nokia cs-17 -tikun kiinni tähän Ubuntu 10.04:ni ja tikku ei kirjaimellisesti inahdakaan. Tikussa ei vilahdakaan mikään valo, ei punainen, ei sininen, eikä mikään muukaan.
Usb-modeswitch on varmuuden vuoksi jälleen päivitetty.
Eject päätteessä ei anna mitään, mikä edistäisi asiaa.
Järjestelmä > Asetukset > Verkkoyhteydet > Mobiililaajakaista > Lisää - ei auta, tikku ei näy pudotusvalikossa.
Olen siis täydellinen noviisi näissä asioissa, joten jaksaisiko kukaan kirjoittaa todellakin sellaiset askel askeleelta for dummies -ohjeet, joita voisin orjallisesti seurata.
Internet-yhteys toimii tällä hetkellä kiinanpojan puhelimen usb-yhteyttä jakamalla. Onnistuuhan tämä näinkin, mutta kun tuo tikkukin tuossa tököttää, niin olisihan se kiva, että se olisi muutakin kuin koriste.
Edit: Toisaalta, mitä enemmän minä eri keskusteluista luen ohjeita, kuinka tikun voisi saada toimimaan, sitä enemmän minulle tulee liki kymmenen vuoden takaiset Ubuntu-julkaisut mieleen. Nettitikut taitavat olla vielä Ubuntulle sitä hc-tavaraa, jonka käyttämiseen pitäisi olla pikkaisen enemmän asiaan vihkiytynyt kuin Pertti-peruskäyttäjä. Jos ja kun aika ei riitä komentorivin käytön perusteelliseen opetteluun, niin taitaa olla parasta vaan jakaa puhelimen usb-yhteyttä. Onko asia näin?
Edit2: En tiedä onko tästä mitään apua, mutta lsusb näyttää kyllä tikkuni:
Bus 001 Device 010: ID 0421:0622 Nokia Mobile Phones