Oletko määritellyt tulostimen koneelle? Järjestelmä>>Ylläpito>>Tulostus>>Lisää tulostin. Ubuntu käynnissä, printterissä sähköt päällä ja sitten USB-johto kiinni. Odotellaan hetki ja sitten määritys.
Olen kokeillut. Tulostin näkyy kuten pitääkin, mutta olen kokeillut myös poistaa ja lisätä sen uudelleen, piuhaa irti ja kiinni ym. semmoista variointia, joka ainakin joskus on voinut olla merkityksellistä, joten myös siis sitä että ensin asennus ja sitten vasta käynnistetty tulostin kiinni.
Järjestelmä/Ylläpito/Tulostin/Palvelin/Asetukset
tarjoaa Ongelmia? -nappulan, josta eteenpäin menemällä voi katsoa kytkettyjä tulostimia, valita listasta testattavan ja tulostaa sen jälkeen testisivun. Testisivusta tulostui parin sentin korkuisia sanoja Test Page tms. mutta vain sanojen yläpuoliskot, kumma kyllä. Sitten alkoi taas tyhjien paperiarkkien sarjasylkeminen.
Jokin ilmoitus tuli 43 % ready tms.
Kone ei ole omani ja nyt olen toisella paikkakunnalla, joten antamani apu Ubuntuun tutustuville jäi tulostimen osalta kesken. Etäyhteydellä tuskin asiaa tullaan hoitamaan, joten en voi nyt kokeilla miten jokin korjausehdotus toimii. Silti olisi hyvä jos niitä tulisi, koska kaivan tämän viestiketjun taas jossain vaiheessa esiin.
Kiitos jo etukäteen, sekä tietenkin myös tähän asti saamastani avusta.