Kirjoittaja Aihe: Ubuntu Suomen WWW-kehitys  (Luettu 425992 kertaa)

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #400 : 21.02.15 - klo:17.33 »
Ihan siisti tuo teema olisi, yleensä vastustan kaikenlaisia muutoksia, mutta tässä tapauksessa mikä jottei...
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

krautis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
  • Mikä lentäen tulee...
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #401 : 21.02.15 - klo:17.49 »
Perinteinen, ubuntumainen, "lämminvärinen" ja kaikin puolin hyvä. Minun puolestani vaihtoon vain.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #402 : 24.02.15 - klo:09.32 »
Jos muuten vielä saa ehdottaa, vaihtaisin parin alueen nimeä: ”Ubuntu tietokoneilla” ja ”Ubuntu mobiililaitteilla” särähtävät minun korvaani vähän savolaisina. Kielenhuollon kanta on tavannut jo vuosikymmeniä olla suosia sisäpaikallissijoja monissa tapauksissa, joissa kansan kanta horjuu: Ubuntu tietokoneissa, Ubuntu mobiililaitteissa.
Kuulostaa oikeastaan kielikuvana hieman hilpeältä jos sanotaan "Ubuntu tietokoneilla", ikään kuin Ubuntu olisi elävä käyttäjä koneen ääressä, vrt. "Rosvot pankkiautomaatilla".
Englannin kielen perua tuo vääristynyt sijamuoto lienee vaikka korvani on ajan saatossa turtunut tuolle.

Täytyy sanoa, että nyt kun tuota on vähän miettinyt, niin kyllähän tuo pitäisi korjata. Jos ei ole vastustusta, niin käynpä tuon säätämässä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

mahtava ubuntu

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #403 : 09.03.15 - klo:09.07 »
Millä mallilla tämän foorumin uusi ulkoasu on?
« Viimeksi muokattu: 09.03.15 - klo:14.35 kirjoittanut ubuntu 2014 »

kx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #404 : 09.03.15 - klo:12.32 »
Menet siihen ensimmäisen viestisi päälle ja painat oikealla olevaa "muokkaa"-nappia. Sitten napsautat kursorin viestin otsikon kohdalle sopivaan paikkaan, kirjoitat lisäyksen siihen   (ratkaistu)   ja painat alhaalla "lähetä"-nappia.
« Viimeksi muokattu: 09.03.15 - klo:12.34 kirjoittanut kx »
HP Pro Intel i5-3470 core 4  3,2,Hz RAM 8 Gb+Kingston 240Gt SSD+ nVidia Gt730+Ubuntu 22.04 lts + W10Pro64-bit ja Samsung ML-2165 sekä CanoScan Lide300

mahtava ubuntu

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #405 : 09.03.15 - klo:14.37 »
Menet siihen ensimmäisen viestisi päälle ja painat oikealla olevaa "muokkaa"-nappia. Sitten napsautat kursorin viestin otsikon kohdalle sopivaan paikkaan, kirjoitat lisäyksen siihen   (ratkaistu)   ja painat alhaalla "lähetä"-nappia.

Minä en ole ehdottanut muutosta. Se on tehty, ja se on pääasia.

Edit:Poistin omasta viestistäni viittauksen ratkaistuun "ongelmaan". Poistaisitko sinä oman viestisi, jota tässä lainasin? Ei sotke ketjua.
« Viimeksi muokattu: 09.03.15 - klo:14.41 kirjoittanut ubuntu 2014 »

mahtava ubuntu

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #406 : 11.04.15 - klo:18.42 »
Pääsenkö minä mukaan kehittämään Ubuntu Suomen WWW:tä? Miten se onnistuu?

Taustaa: Olen lukiolainen, joka on käynyt peruskoulussa ollessaan "perusohjelmointikurssin" (P.U.T.T.Y-ohjelmointia). Mitä ohjelmaa Ubuntu Suomi -yhteisö käyttää?

Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

P.S. Kotisivuni voi käydä katsastamassa tuosta vasemmalla olevasta linkistä...:)

mahtava ubuntu

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #407 : 14.04.15 - klo:10.09 »
Minä voisin sen verran "jauhaa" tätä asiaa, että olisin kiinnostunut uuden foorumiulkoasun tekemisestä. Mitkä työkalut siihen tarvitaan?

mahtava ubuntu

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #408 : 14.04.15 - klo:10.56 »
Tarkoittaako tämä sitä, että minäkään en saisi mitään aikaan? Marssi nettisivuilleni!

mahtava ubuntu

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #409 : 14.04.15 - klo:10.57 »
Minä haluan oikeesti saada uuden ulkoasun tälle foorumille.

mahtava ubuntu

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #410 : 14.04.15 - klo:12.00 »
Entä jos "näpräilen pikkukivaa" ja ilmoitan, kun on valmista?

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #411 : 14.04.15 - klo:17.02 »
juhisi lopettaa tuon leukojen loksuttelun ja tee itse asialle jotain kun näyttää noin päähän ottavan.

Lopeta nimittelyt, tee mielummin itse asialle jotain että olet tyytyväinen.

mahtava ubuntu

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #412 : 14.04.15 - klo:17.51 »
juhisi lopettaa tuon leukojen loksuttelun ja tee itse asialle jotain kun näyttää noin päähän ottavan.

Lopeta nimittelyt, tee mielummin itse asialle jotain että olet tyytyväinen.

Miksi lopettaisin  :) Tuo on vain toteamusta asioiden tilasta foorumin suhteen. 5 vuotta asiasta on jauhettu täysin yhtä tyhjän kanssa olevia tyhjänpäiväsyyksiä eikä mitään oikeaa kukaan ole onnistunut saamaan aikaiseksi. Jos kritiikki on aiheetonta niin tuo on minulle ihan yks ja sama. Itsellä ei ole taitoja noiden asioiden tekemiseen eikä oikeastaan kiinnostustakaan. Jos osaisin ja olisi ollut kiinnostusta olisi asiat myös toisin, en ole ihminen joka vain jauhaa sontaa aikansa kuluksi. Teen niitä asioita joita osaan ja annan muiden lätistä asioista tyhjää aikansa kuluksi  :)



Voisit sitten varmaan antaa "lätistä"?? Ei muutkaan varmaan "tyhjän lätinän" takia ole tekemättä mitään, vaan taustalla on kenties työ-/opiskelukiireet (kuten minulla!). Joten ole hyvä ja lopeta!

P.S. Kenenkään ei taatusti ole tarkoitus "lätistä" sinulle turhasta, ei varsinkaan moderaattoreiden.

mahtava ubuntu

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #413 : 14.04.15 - klo:18.45 »
juhisi lopettaa tuon leukojen loksuttelun ja tee itse asialle jotain kun näyttää noin päähän ottavan.

Lopeta nimittelyt, tee mielummin itse asialle jotain että olet tyytyväinen.

Miksi lopettaisin  :) Tuo on vain toteamusta asioiden tilasta foorumin suhteen. 5 vuotta asiasta on jauhettu täysin yhtä tyhjän kanssa olevia tyhjänpäiväsyyksiä eikä mitään oikeaa kukaan ole onnistunut saamaan aikaiseksi. Jos kritiikki on aiheetonta niin tuo on minulle ihan yks ja sama. Itsellä ei ole taitoja noiden asioiden tekemiseen eikä oikeastaan kiinnostustakaan. Jos osaisin ja olisi ollut kiinnostusta olisi asiat myös toisin, en ole ihminen joka vain jauhaa sontaa aikansa kuluksi. Teen niitä asioita joita osaan ja annan muiden lätistä asioista tyhjää aikansa kuluksi  :)



Voisit sitten varmaan antaa "lätistä"?? Ei muutkaan varmaan "tyhjän lätinän" takia ole tekemättä mitään, vaan taustalla on kenties työ-/opiskelukiireet (kuten minulla!). Joten ole hyvä ja lopeta!

P.S. Kenenkään ei taatusti ole tarkoitus "lätistä" sinulle turhasta, ei varsinkaan moderaattoreiden.

Kaiken pointti on siinä, että tekijän / tekijöiden olisi itse kyettävä tajuamaan nuo aikataulu asiat. Jos on mahdottomuus sitoutua tekemään jotakin, on silloin paras jättää jo asian aloittaminen tekemättä. Ei kovinkaan vaikea asia kenellekkään tajuttavaksi. Toki täällä saa minun puolesta ihan kuka tahansa jauhaa mitä tahansa sontaa siitä, että pitäisi tehdä sitä, tätä ja tuota. Yleensä tuollaiset ihmiset jauhaa täyttä sontaa puhtaasti pätemisen tarpeesta tai sitten vain aikansa kuluksi edes yrittämättä saada mitään aikaiseksi. Mutta ihan miten vaan... Kukin tyylillään.

Uskon, että me Ubuntun käyttäjät olemme sitoutuneita kehittämään Ubuntun web-ympäristöä sekä itse järjestelmää. Kukin tietysti jaksamisen ja ehtimisen rajoissa. Ei täällä muuten olisi "lätisijöitä" niin paljon (kts. "jäseniä" -luku).

Asia on minun osaltani paketissa.
« Viimeksi muokattu: 14.04.15 - klo:18.46 kirjoittanut Aleksi Soikkala »

99

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
    • URL-lyhentäjä
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #414 : 14.04.15 - klo:21.22 »

Ihan turhaan asian perään kyselet, näithän jo edellisen kyselysi jälkeen ettei kenelläkään ole asiaan minkäänlaista kiinnostusta. Tämä on keskustelufoorumi jossa aikansa kuluksi asioita jauhetaan tiettyyn pisteeseen saakka ja sitten niiden annetaan olla kun jotakin oikeaa pitäisi alkaa tekemään, viimeistään tuossa vaiheessa jauhaminen sitten lopahtaa täysin. Jos luet tätä ketjua enemmän, niin täällä on ollut aiemminkin liikenteessä saman asian tiimoilta ja yksikään noista ei ole saanut mitään aikaiseksi...

Siistitty-Storck

Olen samaa mieltä, turha kuluttaa paukkuja kun ketään ei kiinnosta.

Yritetty kyllä on, ja saatukin aikaiseksi, mutta...

..kun ei ketään kiinnosta.


Tai no, voishan tuon ottaa taas työn alle ja katsoa mitä siitä tulee. Ja milloin on valmis.
« Viimeksi muokattu: 14.04.15 - klo:21.32 kirjoittanut 99 »
http://shareitservice.com/
No one is in charge of your happiness, except you.

99

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
    • URL-lyhentäjä
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #415 : 14.04.15 - klo:21.37 »

Taustaa: Olen lukiolainen, joka on käynyt peruskoulussa ollessaan "perusohjelmointikurssin" (P.U.T.T.Y-ohjelmointia). Mitä ohjelmaa Ubuntu Suomi -yhteisö käyttää?

PHP:tä ja CSS:ää olis hyvä osata.
http://shareitservice.com/
No one is in charge of your happiness, except you.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #416 : 01.05.15 - klo:12.25 »
Hmm. https://blog.mozilla.org/security/2015/04/30/deprecating-non-secure-http/

Tässä jotain muuta mielenkiintoista tuohon liittyen: https://letsencrypt.org/
Voi olla, että jossain vaiheessa on ihan realistista saada tännekin HTTPS-yhteydet.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #417 : 01.05.15 - klo:13.11 »
Hmm. https://blog.mozilla.org/security/2015/04/30/deprecating-non-secure-http/

Tässä jotain muuta mielenkiintoista tuohon liittyen: https://letsencrypt.org/
Voi olla, että jossain vaiheessa on ihan realistista saada tännekin HTTPS-yhteydet.
Jos Mozilla tekee tuon, Firefoxin käyttäjämäärä voi vähentyä dramaattisesti.

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #418 : 18.05.15 - klo:00.45 »
Entä jos "näpräilen pikkukivaa" ja ilmoitan, kun on valmista?

Moi!
Tuo on mielestäni juuri oikea asenne. Paitsi että älä odota valmista, vaan kerro heti kun on jotain kasassa ja näytä se myös muille!

Pakko todeta ketjua silmänneenä, että en oikein pidä siitä, että uusia käyttäjiä ja innokkaita vapaaehtoisia lannistetaan toteamalla suoraan, että asioista ei tule mitään. Ubuntu Suomen yhteisö odottaa aktiivisia jäseniä, jotka pistävät tuulemaan ja tekevät asioille jotain! Itse en ole tähän projektiin kerennyt muutamaan vuoteen sitoutua, enkä edelleenkään lupaa mitään. Kannustan kuitenkin mielelläni tekemään. Foorumin ulkoasun muuttamiseen riittää jo pelkkä CSS-kielikin. Voit avata Firefoxista Developer Toolsin (Tools->Developer tools) ja kokeilla sen avulla, miten ulkoasu muuttuu, kun CSS-koodia muokkailee. Kun saat mielestäsi hyvää jälkeä aikaiseksi, luo vaikka Launchpad-tunnukset (launchpad.net), ja lataa koodi sinne.

Launchpadissa nettisivujen kehitys tapahtuu tällaisessa ryhmässä: https://launchpad.net/~ubuntu-fi-www-devs

Jos kirjoitat jotain koodia valmiiksi, lupaan myös itse tehdä pari lisäystä, vaikkapa sitten vain CSS-koodiin.

-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #419 : 18.05.15 - klo:10.26 »

Ois ihan kiva että olisi githubissa replikoitu repository olemassa. Pienentäisi kynnystä tehdä edes jotakin.
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään