Kirjoittaja Aihe: Ubuntu Suomen WWW-kehitys  (Luettu 427756 kertaa)

99

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
    • URL-lyhentäjä
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #220 : 13.11.14 - klo:19.57 »
Softa oli vanhaa ja se kyllä tiedettiin, mutta mehän sille ei suoraan voitu mitään. Canonical käski jo aiemmin, että pitäisi vaihtaa.

Nyt joku ei stemmaa...

Aiemmin sanottiin että ei ole oikeuksia, ja että Canonicalia pitää pyytää päivittämään :-\

Kellä on foorumin ylläpito-oikeudet?

Canonicalin porukoilla käytännössä.
http://shareitservice.com/
No one is in charge of your happiness, except you.

99

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
    • URL-lyhentäjä
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #221 : 13.11.14 - klo:19.57 »
Miksi rekisteröityä johonkin muuten tarpeettomaan palveluun vain hetken tarvetta varten.

Tuon takia olisi hyvä että vieraana pystyisi kirjoittelemaan. imho.
http://shareitservice.com/
No one is in charge of your happiness, except you.

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #222 : 13.11.14 - klo:20.06 »
Miksi rekisteröityä johonkin muuten tarpeettomaan palveluun vain hetken tarvetta varten.

Tuon takia olisi hyvä että vieraana pystyisi kirjoittelemaan. imho.

Ei missään nimessä, kukaan ei pysy perässä kun pari kahelia innostuu täyttämään palstaa asiattomuuksilla.

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #223 : 13.11.14 - klo:20.09 »
Nyt joku ei stemmaa...

Kyllä stemmaa. Jos ois haluttu päivittää foorumi sormia napsauttamalla niin olisi kaikki vanha pyyhitty pois. Siksi asia venyi että saataisiin olemassa olevat viestitkin siirrettyä tms yms

Jotain tuohon suuntaan.

99

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
    • URL-lyhentäjä
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #224 : 13.11.14 - klo:20.16 »
Ei missään nimessä, kukaan ei pysy perässä kun pari kahelia innostuu täyttämään palstaa asiattomuuksilla.

Omilla foorumeillani tuommoista ei ole vielä tapahtunut, eikä tapahdu. Vierailijoiden kirjoitukset kun menee ennakkotarkastuksen läpi.
http://shareitservice.com/
No one is in charge of your happiness, except you.

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #225 : 13.11.14 - klo:20.19 »
Omilla foorumeillani tuommoista ei ole vielä tapahtunut, eikä tapahdu. Vierailijoiden kirjoitukset kun menee ennakkotarkastuksen läpi.

Täällä on niin paljon vierailijoita että sama ongelma, ei onnistu.

99

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
    • URL-lyhentäjä
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #226 : 13.11.14 - klo:20.29 »
Omilla foorumeillani tuommoista ei ole vielä tapahtunut, eikä tapahdu. Vierailijoiden kirjoitukset kun menee ennakkotarkastuksen läpi.

Täällä on niin paljon vierailijoita että sama ongelma, ei onnistu.

Esimerkiksi omalla foorumillani oli eilen reilu 1000 kävijää, joista 300 oli jäseniä. Ja jos siellä onnistuu niin miksi ei täällä?
http://shareitservice.com/
No one is in charge of your happiness, except you.

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #227 : 13.11.14 - klo:20.31 »
Kokemus sen sanoo.

99

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
    • URL-lyhentäjä
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #228 : 13.11.14 - klo:20.35 »
Kokemus sen sanoo.

No, minulla on useamman vuoden kokemus SMF pohjaisen foorumin ylläpidosta. Myös vierailijoille avoimista.
Ei se tarvitse muuta kuin vähän säätämistä, niin sen jälkeen ei pahemmin tarvitse noista huolehtia. Mitä nyt käväisee itselle sopivassa kohdassa hyväksymässä/hylkäämässä viestit.
http://shareitservice.com/
No one is in charge of your happiness, except you.

kx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #229 : 13.11.14 - klo:20.57 »
Eipä ole iso juttu rekisteröityä foorumille. Kun nimittäin siirtyy W-järjestelmästä tällaiseen U-järjestelmään ummikkona, niin tarvitsee apuja ainakin ½ vuoden ajan. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen täältä saamaani tukeen monenmoisissa eteen tulleissa ongelmissa. Päivittäin olen kurkkaillut mitä juttuja on keskustelun alla, ja kirjautumalla sisään, saa kysymyksen tai vastauksen heti perille, jolloin keskustelu ja neuvonta sujuu nopeasti.

Se, että viestien hyväksyntää tehtäisiin keskitetysti, ei hyvältä kuulosta. Mutta tietenkin riippuu foorumin luonteesta. Voihan se johonkin harrastuskenttään sopiakin.

Kannatan kyllä tällaisen foorumin olemassa oloa ja kannatan sen hallittua siirtymistä ajoissa "uuteen turvalliseen palvelimeen". Itse en osaa ottaa paikan suhteen mitään kantaa. Mutta voisihan se maksaakin jotakin, ellei muuten sponsoroiden onnistu. Toivoisin, että asiaa puuhanneet henkilöt tekisivät ratkaisun parhaan kykynsä mukaan. On parempi mennä etukenossa kuin viime tipassa.
HP Pro Intel i5-3470 core 4  3,2,Hz RAM 8 Gb+Kingston 240Gt SSD+ nVidia Gt730+Ubuntu 22.04 lts + W10Pro64-bit ja Samsung ML-2165 sekä CanoScan Lide300

99

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
    • URL-lyhentäjä
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #230 : 13.11.14 - klo:21.04 »
Se, että viestien hyväksyntää tehtäisiin keskitetysti, ei hyvältä kuulosta. Mutta tietenkin riippuu foorumin luonteesta. Voihan se johonkin harrastuskenttään sopiakin.

Eihän tuossa ole muuta kun joku moderaattori käy silmäilemässä vieraiden viestilistan läpi ja klikkaa hyväksy, jos ei löydy huomautettavaa. Aikaa yleensä menee noin 10-20 sek. noihin.

Omalla foorumillani moderaattoreilla (5henk.) + ylläpidolla (2henk.) on oikeus noita hyväksyä/hylätä.

Ja ainahan noita voi kiristellä jos mahottomaksi alkaa mennä ;)
http://shareitservice.com/
No one is in charge of your happiness, except you.

kx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #231 : 14.11.14 - klo:09.24 »
^Jos "vieraalla" on tärkeää asiaa, niin tietenkin hän rekisteröityy foorumille. Ei hän viitsi odotella montaa kertaa useita tunteja keskusteluun pääsyä, vaikka itse viestin "hyväksyntään" kuluisikin vain 10 sekuntia.

Myös keskusteluketjun seuraaminen myöhemmin/ja nyt (teknisen ongelman ratkaisu) on vaikeaa, kun vieraat ovat keskusteluissaan eri henkilöitä. Mielestäni ilman muuta on parempi, että foorumilla on vain rekisteröityneitä keskustelemassa. Vieraat sitten seuraa katseella. Monasti oma ongelma ratkeaa jo viestejä lukemalla ja soveltamalla.

Ja edelleen, tämä foorumi on toiminut todella mallikkaasti ilmeisesti vain muutaman moden valvonnassa. Kiitos siitä heille!
HP Pro Intel i5-3470 core 4  3,2,Hz RAM 8 Gb+Kingston 240Gt SSD+ nVidia Gt730+Ubuntu 22.04 lts + W10Pro64-bit ja Samsung ML-2165 sekä CanoScan Lide300

99

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
    • URL-lyhentäjä
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #232 : 14.11.14 - klo:10.13 »
^Jos "vieraalla" on tärkeää asiaa, niin tietenkin hän rekisteröityy foorumille. Ei hän viitsi odotella montaa kertaa useita tunteja keskusteluun pääsyä, vaikka itse viestin "hyväksyntään" kuluisikin vain 10 sekuntia.

Juurikin näin, tuo vieraiden kirjoitusmahdollisuus nopeuttaa rekisteröimättömien ongelmanratkaisua silloin kun jäsenhakemukset käydään manuaalisesti hyväksymässä (viive rekisteröitymisessä aika usein päiviä). Jos jäsen hakemuksien käsittely on automaattista, niin silloin ei tuosta ole ongelmaa. Eikä silloin vieraiden kirjoitusmahdollisuus ole kovinkaan tärkeää.
http://shareitservice.com/
No one is in charge of your happiness, except you.

kx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #233 : 14.11.14 - klo:11.02 »
Itse rekisteröidyin tälle foorumille noin vuosi sitten ja rekisteröityminen vei aikaa vain yhden tunnin. Sen jälkeen pääsin vapaasti kirjoittamaan.

Jos "vieraana" kirjoittaisi foorumille, niin ilmeisesti jokaisen uuden viestin "hyväksyntään" menee se sama tunti. Ei sellaisessa ole mitään ideaa.
HP Pro Intel i5-3470 core 4  3,2,Hz RAM 8 Gb+Kingston 240Gt SSD+ nVidia Gt730+Ubuntu 22.04 lts + W10Pro64-bit ja Samsung ML-2165 sekä CanoScan Lide300

99

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
    • URL-lyhentäjä
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #234 : 14.11.14 - klo:12.00 »
Itse rekisteröidyin tälle foorumille noin vuosi sitten ja rekisteröityminen vei aikaa vain yhden tunnin. Sen jälkeen pääsin vapaasti kirjoittamaan.

Minulla kesti "hieman" kauemmin kuin tunti. Pointti olikin siinä että yleensä vain ylläpito hyväksyy jäsenet, kun taas viestejä viestejä hyväksyy myös modet, jolloin on useammin silmäpari läsnä.
http://shareitservice.com/
No one is in charge of your happiness, except you.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #235 : 14.11.14 - klo:12.43 »
En kannata että vieraat saisivat kirjoittaa, mutta sitä ettei tuota uusien jäsenten käsinhyväksymisprosessia tarvitsisi olla voisin kokeilla uudella foorumilla. Perinteisestihän meillä on ollut aika huono Captcha ja muutenkin, joten ehkäpä tätä voisi parantaa uudella foorumilla. Lisäksi siellä on mahdollista käyttää muitakin keinoja vähän helpommin, joten itse olisin kyllä valmis kokeilemaan sitä sitten.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

reboot

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #236 : 14.11.14 - klo:14.26 »
Kawajax:n testifoorumilla uuden käyttäjän rekisteröinti on toteutettu mielestäni mallikkaasti, sieltä voisi ottaa mallia. Itse olen myös vastaan sitä että vieraat voisivat kirjoittaa viestejä.
Ubuntu käytössä kotona ja töissä!
*** Kun ongelmasi on ratkaisu lisää otsikkoon [Ratkaistu] ***

reboot

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #237 : 14.11.14 - klo:14.28 »
Onko jossain jotain ajantasaista listaa vastuuhenkilöistä, jotka hanskaa eri alueet (foorumi, blogi jne. )?
Ubuntu käytössä kotona ja töissä!
*** Kun ongelmasi on ratkaisu lisää otsikkoon [Ratkaistu] ***

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1061
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #238 : 14.11.14 - klo:18.15 »
Päästäisiinkö yksimielisyyteen siitä, että ubuntufoorumin tulevaisuudesta käytäisiin keskustelu täällä paikan päällä. Sitten sovittaisiin siitä, mitä menetelmää käytettäisiin, millä pohjalla ja mihin laajuteen toimintaa pyörittävien jaksaminen riittää?

Kyseessä on kuitenkin niin merkittävästi maassamme Linuxin (Ubuntun) käyttöön vaikuttava asia, että jyrkkää kiistelyä ei kannata muodostaa. Olen vuosien aikana saanut niin paljon neuvontaa suoraan tai seuraten, että olen valmis tukemaan jatkoa myös taloudellisesti voidakseni jatkaa Ubuntun ilosanomaa.

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Vs: Ubuntu Suomen WWW-kehitys
« Vastaus #239 : 14.11.14 - klo:19.27 »
Moi!

Kävin eilen Free Thursdayssa kyselemässä, olisiko paikalla joku joka tietäisi näistä foorumeista tai haluaisi osallistua kehitystyöhön. Noh, menestys oli heikkoa, eikä ainakaan minun päässä pöytää ollut ketään, joka olisi asiasta tiennyt tai ollut kiinnostunut.

Tämän sivuston ylläpitämisen vastuut ovat minun tietojeni mukaan hajallaan. Lähinnä on foorumien moderaattoritiimi (Storck, ajaaskel ym.), ne tyypit jotka uudisti tuota etusivua viime kesänä (ainakin Knome) ja joitain vanhoja aktiiveja (Timo Jyrinki tulee ekana mieleen).

Lisäksi on Ubuntu Suomen kiireinen maavastaava Tm_T.

Eli mun ehdotus on, että rupeatte keskenään jakamaan töitä, konsultoiden foorumimodeja, toiseksi kysyen mitä mieltä viimeisimmän etusivu-uudistuksen tehneet on ja kolmanneksi sopien, kuka kontaktoi Tm_T:n ja on hänen kauttaan yhteydessä Canonicaliin. Tarvittaessa voisi sitten kysellä noilta vanhoilta aktiiveilta neuvoa.

Omat tuntumani on tällaiset:

Lähtisin siitä, että pidetään SMF-foorumi. Tämä edellyttänee siis erillisen sivutilan hankkimista.
Sivutilan pitäisi olla ilmaista, eli siis jonkun firman tai muun tahon pitäisi se lahjoittaa. Kuka löytäisi tällaisen?
Jos muut osat sivustoa voidaan pitää Canonicalin palvelimella, hienoa.
-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org